2721
Sök

Ska sälja bilen och har fått mejl från italien.

Giftig
419 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Jo som rubriken anger så har ajg alltså fått mejl från en som är intresserad av att köpa min bil. Han bor i italien och jag vart lite misstänksam.
För det första så har jag haft annonsen ute i endast några timmar, och för det andra så varför skulle en italienare kolla på blocket efter en volvo 240?

Vad tror ni? bör jag vara misstänksam, vad ska jag göra??

LTJD

DFFL
9 020 Inlägg
26 april 2007
Sälj den till honom ifall han kommer hem till dig och hämtar den.
Eller begär förskottsbetalning och sätt den på en båt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

10 Inlägg
26 april 2007
Hahaha .. jag hade skitit i han !!! Eller säg att han måste komma och kolla på bilen först lol

55 Inlägg
26 april 2007
Misstänksam kanske du bör vara, men orolig behöver du aldrig vara vid nån försäljning så länge du går efter "Ingen bil förräns pengarna finns i min hand eller på mitt konto".

Giftig
419 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Okej..jo jag tänker svara på mejlet men ska vara på min vakt ifall han försöker med något

LTJD

381 Inlägg
26 april 2007
fick nått liknande mail när jag skulle sälja min saab. De e lureri rakt igenom!! Ignorera mailet!!

Giftig
419 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
ok då skiter jag i det....för det var nästan det första jag tänkte.
funderade på om jag kanske skulle skicka ett svar från en annan mejl adress, för jag vill inte ge ut min riktiga ifall det nu är nå skit

LTJD

60 Inlägg
26 april 2007
hahahaha...hur fan kan en italienare vara intresserad av en 240 ? å som dessutom ligger 200 mil ifrån han

Giftig
419 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Ja vad tror du jag vart fundersam för tongue

LTJD

252 Inlägg
26 april 2007
Jasså kör de med italien nu?   Funkar det inte med england längre?
Svara inte ens... Då har de din mailadress =spam

//Janne

249 Inlägg
26 april 2007
Volvo bilarna är billigare i Italien än vad de är här i Sverige, pga deras skatter efter motor volym.
Skall man köpa en billig Volvo så skall man ta sig till Italien, en 855 mitten av 90 talet med 25000 mil på mätaren betraktas som skrot.
Det måste vara bedrägeri och fuffens, så skit i dem.

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
26 april 2007
inte att rekomendera som sagt idioter finns de gott om sen så säger han säkert att han ska skicka en postväxel eller check och bla bla nej du..

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

7 100 Inlägg
26 april 2007
förra ägarn till min saab,när han skulle sälja den så var det nån från thailand som mejlade han!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Servicerådgivare
715 Inlägg
27 april 2007
försöker till 99.9 % att blåsa dig så de e bara att lägga ner de ...

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

1 231 Inlägg
27 april 2007
Är som sagt till största sannolikhet falkst just detta. Men jag tycker inte man ska strunta i alla bara för att de kommer från andra länder och ska köpa bil. Kanske letar efter något speciellt? Just en 240 kanske känns lite fel att importera i italien dock tongue

Mitt projekt: Evo III

190 Inlägg
27 april 2007
Råkade ut för samma grej när jag skulle sälja tjejens 850. Låter jätteseriös tills man vill ha pengar då börjar alla turer med postväxlar och annat trams...

han fick se sig om efter en annan bil..........

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Giftig
419 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
Jo jag ska skita i han....har fått andra som hört av sig så jag tänker inte lägga ner nån mer tid på det där.

Tack för alla svar smile

LTJD

237 Inlägg
27 april 2007
Kan inte va nån polare som bara driver med dig då?? ja har polare som drivit med mig som fasiken när ja sålt bilar=) hehe...

Världens Häftigaste....De E Jag de...

Giftig
419 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
nej...det är för avancerad engelska för att det ska vara nån polare tongue men jag har fått ett mejl från en kompis...fast det genom skådade jag rätt snabbt smile

LTJD

237 Inlägg
27 april 2007
_VeNoM_ skrev:
nej...det är för avancerad engelska för att det ska vara nån polare tongue men jag har fått ett mejl från en kompis...fast det genom skådade jag rätt snabbt smile

Jo man bruka göra de..smile

Världens Häftigaste....De E Jag de...

Sök