2550
Sök

Ananas, varför sticks det så mycket i munnen för?

76 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
Jag har precis ätit en hel ananas, och det sticks så OTROLIGT mycket i munnen. Jag bara undrar, om någon vet varför det sticks så otroligt mycket?
Jag är väldigt upprörd över detta, för ananas är otroligt gott! och det tog mig (mästerkocken tongue) 10 minuter att skala och göra i ordning den ananasen! Någon som har något svar?
ha en fortsatt trevlig kväll smile

1 004 Inlägg
3 maj 2007
skalade du den före ? smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
3 maj 2007
phvärdet i tungan ändras eller något sånt.

76 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
262turbo skrev:
skalade du den före ? smile

hehe ja det gjorde jag xD
Mjo möjligt att Ph värdet ändras. Känns konstigt i alla fall tongue och obehagligt!

390 Inlägg
3 maj 2007
Hehe besvärligt smile Aldrig hört de där förut men vet att det kliar på tungan för många av kiwi.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 maj 2007
hehe jag får sveda i käften av för många kiwi tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 752 Inlägg
3 maj 2007
I värsta fall så är du väll allergisk då:P fast jag får lika dant som _Glenne_ fast bara ibland:P så jag säger ät godis med annanassmak istället!wink

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

76 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
mjo, kiwi kan också bitas lite tongue Men eftersom jag drämde i mig en hel ananas så tongue har precis druckit ett stort glas vatten. Hjälpte inte så mycket tongue Men går väl och lägger mig rätt snart och med det följer en rejäl tandborstning. Hoppas det löser det :S

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
3 maj 2007
OM jag inte minns fel så är det som Dusty säger. PH värdet i munnen minskar-> blir till en svag syra som sticks lite.

EDIT: Eller så är det så att syran som kommer från ananasen irreterar cellerna i munnen. Kan vara så att du har ett tunnare lager i munnen smile

EDIT: De har man, alla människor har tunnare lager ner till cellerna i munnen tongue.
Senast redigerat av THEBADGUY (3 maj 2007)

Allt för den där jävla hatten!

the greatest
121 Inlägg
3 maj 2007
skölj med 80% apsint det löser allt o gott är det med:P nä men ja har för mig att det är något med PH värdet i munen som ändras.
Senast redigerat av gloudarck (3 maj 2007)

The Mödd

498 Inlägg
3 maj 2007
På mig är det bara läpparna som det börjar svida på. madmad

Gödseldräng
4 529 Inlägg
4 maj 2007
allergi
blir likadant för mig fast på äpplen så jag får ej käka såna för läkaren yikes

81 Inlägg
4 maj 2007
Jag säger också allergi, jag har samma problem med äpplen, päron, banan etc. Men det är inget jag bryr mig om. Jag käkar ändå smile Sticket/kliandet går ju över efter en liten stund. Iaf för mig =P

3 113 Inlägg
4 maj 2007
haha.. intressant detta. jag känner inget utav Ananas men kiwi kan jag verkligen inte käka mycket utav big_smile knappt en

Semper Fi

202 Inlägg
4 maj 2007
Låter som allergi

Administratör
11 930 Inlägg
4 maj 2007
Jag tycker det sticker av annans och kiwi, men även apelsin. Det sticker mest i mungipan för min del... trodde det bara var så för mig, men andra verkar ju ha samma problem smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 maj 2007
chrizz skrev:
Jag tycker det sticker av annans och kiwi, men även apelsin. Det sticker mest i mungipan för min del... trodde det bara var så för mig, men andra verkar ju ha samma problem smile

allerigsk mot apelsin precis som mig. gäller apelsin,kwiwi och ibland änven bananer men madariner är sköna för munnen hehe

Bmw osv..

7 100 Inlägg
4 maj 2007
hatar annanas!!men när jag äter kiwi så små sticker det för mej med tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Svindåre
1 433 Inlägg
4 maj 2007
har inte kännt något av dessa symptom när jag ätit annanas eller kiwi, inte heller apelsin för den delen wink annanas som e sååå gott!! big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

351 Inlägg
4 maj 2007
allergi tippar ja på. min bror ä allergisk mot exotiska frukter å jordgubbar å vissa färgämnen, du kan ju gå till läkarn så gör de tester så får du svar,

Våga Köra Sänkt

Sök