2510
Sök

Bilar ni kört sönder??=)

385 Inlägg
23 maj 2007
#21
Freddeponken skrev:
era trådförstörare...ni skulle bli utkastade istället för att trådar låses! tillbaka till ämnet puckon! jag har skrotat en volvo 745, en toyota carina och kört slut på en mitsubishi colt!
Nu behöver du inte gå och kalla folk för otrevliga saker faktiskt..

Ska man räkna upp bilar som man har skrotat, utan att köra sönder dem på vägen, så har jag många fler att skriva här.. Men det tänker jag inte göra, för det blir ju också off-topic tycker jag.


volvoraggare
4 776 Inlägg
23 maj 2007
#22
freddeponken sluta med att bli så arg på allt och alla hmmm åter till ämnet nu min förra volvo jag hade körde jag sönder toppen ska ordna bild på toppen så ska ni få se sprickan också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Nästan nybörjare
145 Inlägg
23 maj 2007
#23
Har ägt närmare ett dussin bilar av olika modeller, har lyckats sälja en o den dog några månader senare... Så en o annan har man väl skrotat!

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
23 maj 2007
#24
Volvo 242 -75 
Hade den ca 6 månader o när jag körde den för sista gången så gick det åt 55L soppa o 4L olja på 40mil, sen tog det stopp av nån anledning....
Senast redigerat av Grabber (23 maj 2007)


Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
23 maj 2007
#25
Enda bilen är  Farsan´s gamla Bmw 530 IA Touring -01 tongue typ 2a gången jag övningskörde och körde ner i ett dike och rakt in i ett träd tongue

BMW it is
32 Inlägg
23 maj 2007
#26
Saab 900 .. se bilder på galleri

FTP... Power Is Nothing Without Control

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
23 maj 2007
#27
Har också somnat bakom ratten med min förra Mazda 323 -90. Körde över i diket på andra sidan vägen å "hoppade" över en grus-infart. Blev ingenting på varken mej eller bilen.

Sen tog vi död på min gamla saab 900i -88. Jävlar vilka pansarvagnar. körde in i en stor gran å de blev bara en liten buckla i kofångaren. bra bilar. sen gick växellådan sönder och så tappade vi avgassystemet. den gjorde 40km/h sen starta den inte. hade 800m kvar till skroten.  haha


192 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
#28
ironhead skrev:
freddeponken sluta med att bli så arg på allt och alla hmmm åter till ämnet nu min förra volvo jag hade körde jag sönder toppen ska ordna bild på toppen så ska ni få se sprickan också
de ser vi fram imot:P

Va en Väldig rolig tråd ja skapade..!wink
Senast redigerat av __Linus__ (23 maj 2007)

fireice_88@hotmail.com

ArtDirector
462 Inlägg
23 maj 2007
#29
min gammle brukis te Toyota Corolla xsi ´88 blev faktiskt 56cm kortare än orginal, sen ville den aldrig starta igen....
sen kan vi ju räkna många bilar på rallybanor, 3st manta 2, 1st 944, 2 ford scorpio... men dem har det ju nästan varit meningen att döda smile
men mest hemskt var när jag missbedömde väghållningsförmågan i en sprillans nu peugeot 607 ´00 (detta var år 2000) och blåste av en kurva i ca. 180knyck.. dock så var det 35-40cm snö ute och plant underlag, men knäckte det mesta som gick... verkstadsmannen kliade sig i hövve vill jag lova....

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

192 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
#30
G-Bruno skrev:
min gammle brukis te Toyota Corolla xsi ´88 blev faktiskt 56cm kortare än orginal, sen ville den aldrig starta igen....
sen kan vi ju räkna många bilar på rallybanor, 3st manta 2, 1st 944, 2 ford scorpio... men dem har det ju nästan varit meningen att döda smile
men mest hemskt var när jag missbedömde väghållningsförmågan i en sprillans nu peugeot 607 ´00 (detta var år 2000) och blåste av en kurva i ca. 180knyck.. dock så var det 35-40cm snö ute och plant underlag, men knäckte det mesta som gick... verkstadsmannen kliade sig i hövve vill jag lova....
Skroten efter de då?big_smile

fireice_88@hotmail.com

volvoraggare
4 776 Inlägg
23 maj 2007
#31
__Linus__ skrev:
ironhead skrev:
freddeponken sluta med att bli så arg på allt och alla hmmm åter till ämnet nu min förra volvo jag hade körde jag sönder toppen ska ordna bild på toppen så ska ni få se sprickan också
de ser vi fram imot:P

Va en Väldig rolig tråd ja skapade..!wink
ska bara upp te norberg en vända och fixa kort har toppen ligger i ett garage där uppe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Fri fart för ett fritt folk!
13 982 Inlägg
23 maj 2007
#32
vatten pumpen på min 240glt skar trotts att den var ny snurrade dock tills det varvade över 2500 då tvärlåste den sig kostade mig en vattenpump 4remmar och 2st remskivor som förvann när pumpen pallnitade smile

lådan på min fiat uno dog så där mega mycket pajade den oxå hade visst inte haft någon olja i den och det har aldrig droppat under hela tiden jag ägt bilen körde 1500mil innan den rasade ;-)

245turbo lådras..synkringen 2:Ans växel växeln hoppar ur hela tiden vid motorbroms
ventilbricka gick i 3delar blev toppbyte av det hela då den gick sönder i 200 på 4:an och varvade 6600 när den gick sönder smile

745glt 16v som jag har nu rasade jag 3:Ans växel på m90 som hann sitta där i hela 2månader blää kan tillägga att jag fortfarande åker med samma låda utan 3:A
bakaxel den höll 5månader sen gick en bult av på 97:A axeln som satt orkade inte krångla så nu sitter en 92:Ans slungdiff axel istället för den gamla slungdiffaxeln

tror det är allt jag pajat på mina egna bilar

Kör fort så hinner inget hända...

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
23 maj 2007
#33
total körde sönder en opel ascona C 2,0 -89  och en Saab 9000 2,0 -89

inte så mkt kvar av dom när vi var klara. här snackar vi körning på varvstopp ute på isen under vintrarna, koppling vad är det?? hahaha ett under att saablådan inte rasade:D

riktigt skojj var det big_smile

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

7 Inlägg
23 maj 2007
#34
voltade med en audi a6 1.8t -01, splitterny på den tiden smile
far var inte glad kan jag säga haha big_smile

Forummoderator
26 292 Inlägg
23 maj 2007
#35
Renault Kangoo - *HOST*..postbil.

Krockade i korsning med en Renault Megane. Postbilen fortsatte och gick i
ett antal veckor, fick bara fylla på vatten i kylaren titt som tätt.
Skar efter ett antal veckor..

Det var bland det mest idiotiska jag gjort i mitt liv. Kommer nog få höra
om det ända tills den dagen jag trillar av pinnen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

192 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
#36
AirOne skrev:
Renault Kangoo - *HOST*..postbil.

Krockade i korsning med en Renault Megane. Postbilen fortsatte och gick i
ett antal veckor, fick bara fylla på vatten i kylaren titt som tätt.
Skar efter ett antal veckor..

Det var bland det mest idiotiska jag gjort i mitt liv. Kommer nog få höra
om det ända tills den dagen jag trillar av pinnen.
haha...bra brevbärare! big_smile

fireice_88@hotmail.com

Sensation
74 Inlägg
23 maj 2007
#37
1 Volv0 240 Gle 1 Volvo 240GLT  1 760 Gle 1 Opel corsa

Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded

Forummoderator
26 292 Inlägg
23 maj 2007
#38
__Linus__ skrev:
AirOne skrev:
Renault Kangoo - *HOST*..postbil.

Krockade i korsning med en Renault Megane. Postbilen fortsatte och gick i
ett antal veckor, fick bara fylla på vatten i kylaren titt som tätt.
Skar efter ett antal veckor..

Det var bland det mest idiotiska jag gjort i mitt liv. Kommer nog få höra
om det ända tills den dagen jag trillar av pinnen.
haha...bra brevbärare! big_smile
Kan tillägga att det komiska med det hela var att den postbilen skulle till
skroten inom en mycket kort tid då den hade gått för långt och var för gammal.
Sen när jag kom tillbaka hade alla andra fått höra om kraschen och vilken bil
jag krockade med, så en kollega sa:
- ja men då var det två mindre Renaulter på vägen smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

De e ba` å åk....
5 Inlägg
23 maj 2007
#39
volta me en 240 o låg på intensiven i 3 veckor.skulle skrotas så jag lekte lite..men de e inget  jag e stolt över...


321 Inlägg
23 maj 2007
#40
1 Saab 9000 2.0 -89, sten och cola i oljan och avskuren vattenslang. Gick 10 minuter på varvtopp och sen ville den inte mer tongue Det var skojj. Snart blir en Volvo 360 GL av med livet oxå. Väntar bara på att ägaren ska köpa ny bil big_smile

EViLution!


Sök