Kul att det är så mycket intresse för tråden! Hållarna är monterade nu. Funkade kanon, men jag har placerat mig vid datorn för kvällen. Bilder blir det imorgon istället, ska även fota interiören ordentligt nästa vecka när jag fått i mer kolfiber.
Nästa på ordningen är att anpassa vingen och bygga skyddsbur så jag får i bältena nån gång. Tänkte att det var lika bra att göra det så fort som möjligt, än att montera ett tvärstag tillfälligt.
Rattnavet kommer även imorgon så jag får i ratten. Äntligen!
Monterade i ratt med quickrelease igår! Blev bra, men eftersom jag är ganska lång och ratten ganska liten så ser jag inte mätarna helt...
Bra stöldskydd, grymt skön, snyggt och kommer förmodligen bli kanon på banan. Känns mer som en gokart än en oljetanker nu. En liten tutknapp kommer i senare.
Observera också att jag bytt handbromsdamasken mot en Sparco i äkta skinn med röda sömmar. Kommer även till växelskapen sen.
Man ser även en liten shiftlight på "rattpanelen" som fungerar ypperligt. Nu gör det inget att jag knappt ser varvräknaren!
yeah, min drömbil detta ju:O sjukt snygga fälgar du valde också. hoppas du inte stöter på hinder och skit. snyggt med shiftlight där också, svårt att få dit?
yeah, min drömbil detta ju:O sjukt snygga fälgar du valde också. hoppas du inte stöter på hinder och skit. snyggt med shiftlight där också, svårt att få dit?
Nej, inga problem alls. Ska göra det lite snyggare och bättre sen. Installationen av shiftlight tog 1 minut ungefär. Bara att plugga in i cigguttaget!
Kul att många gillar projektet, jag hoppas att jag har tid och pengar att få dit kjolpaketet i vinter, hoppas hoppas...
Monterade klasglas runt om idag. Är väldigt sugen på att tona dem. Allt annat är ju mörkt på bilen (inredning, fälgar, bakljus osv) och jag vill därför inte ha krom på blinkersglas osv. Vad tror ni om mörk toning runt om?
Knåpade ihop en bild på hur jag menar: Hur ska jag göra?
Snyggt blev det hur som helst! Bara lite osäker på om det är rätt "stuk"!
Ha de helröda och på sidorna vanliga klarglas Blir snyggast tror jag
De som sitter bakåt tycker jag inte alls är så snygga. De ska tonas, men jag vet inte om de ska bli svarta eller röda. Rött klarglas är ju snyggt... Ska fundera. Måste ju vara samma stil på alla...
Är lite glad nu! Av en händelse så kände jag lite rund ljuddämparen och hittade orsaken till skallret som jag letat efter sen jag bytte avgassystem! Gjorde en "packning" av eltejp och apskit. Verkar funka perfekt vad det verkar som!
Hoppas hoppas att skallret är borta imorgon när jag startar den, jag börjar bli tokig på det!