4020
Sök

Fågelspillning

13 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Några tips hur man kan få bort fågelspillning från billacken??? Den e lite inbrännd; Bilen e Svart metallic?????

MVH Piben

6 or ska de va...

7 100 Inlägg
10 juli 2007
de där ska man ta bort så fort som möjligt,för deras skit fräter på lacken!!avfettning kanske?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 juli 2007
fucking skates smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

7 100 Inlägg
10 juli 2007
bor vid havet ja,så fiksmåsarna bomarderar bilen med skit ju tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Glidarn
408 Inlägg
10 juli 2007
nissan 200sx skrev:
fucking skates smile

haha, så djävla skön den e!!!!! OT ta bort skiten så fort som möjligt

(obrut)

Lackerare
159 Inlägg
10 juli 2007
Dränk en svamp med avfettning så den är blöt. Lägg den sedan över skiten och låt den ligga en halvtimme, så kanske skiten släpper.

Yes diskmedel kan också vara en variant, det sägs ju att yes löser ALL skit smile

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/

???
661 Inlägg
10 juli 2007
mstoltz skrev:
Dränk en svamp med avfettning så den är blöt. Lägg den sedan över skiten och låt den ligga en halvtimme, så kanske skiten släpper.

Yes diskmedel kan också vara en variant, det sägs ju att yes löser ALL skit smile

MVH

tillägg på ditt svar... knugga INTE på lacken. spec inte när du har en svart bil. då blir de granterat repor.

skulle ja vart dig skulle ja åkt o tvättat bilen men laggt på extra mkt avfettning på just skiten o sen tagit högtrycken... funkar för mej varje gång tongue

Gödseldräng
4 529 Inlägg
10 juli 2007
SaabTony skrev:
mstoltz skrev:

MVH

tillägg på ditt svar... knugga INTE på lacken. spec inte när du har en svart bil. då blir de granterat repor.

skulle ja vart dig skulle ja åkt o tvättat bilen men laggt på extra mkt avfettning på just skiten o sen tagit högtrycken... funkar för mej varje gång tongue

konstigt aldrig blivit repor i våra bilar
tvättade med yes diskmedel länge och funkar bättre än bilshampo

saabtok
1 306 Inlägg
10 juli 2007
ja inte skulle då ja tvätta med yes diskmedel iaf som är  fettlösande om man nu har en bil man är rädd om och vaxar den, Se till att spola bort  fågelskiten direkt  när man märker den  så är de inge prob

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Sleeper
3 084 Inlägg
10 juli 2007
hagelbössan brukar funka

edit: kanske inte på skiten dock tongue
Senast redigerat av Sushikocken (10 juli 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Lackerare
159 Inlägg
10 juli 2007
Greatsnyggo skrev:
ja inte skulle då ja tvätta med yes diskmedel iaf som är  fettlösande om man nu har en bil man är rädd om och vaxar den, Se till att spola bort  fågelskiten direkt  när man märker den  så är de inge prob

Visst är det fettlösande, men det är ju avfettning med !

Sedan var det ju inte hela bilen han skulle tvätta, utan menade att om han la en blöt svamp med lite avfettning eller diskmedel på skiten och lät den ligga en stund kanske skiten hade löst upp sig och hade blivit lättare att ta bort.

Men det är sant som du skriver, ser man fågelskit på bilen så ta bort det direkt, för det fräter som f-n på lacken.

He he...ja hagelbössa kan funka det med smile

MVH

13 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Men ja tror den har brännt in lite redan.. den e lite matt på lacken nu.. Kan man kanske använda någon cleaner eller något åt det hållet.. Tacksam för svar...:(

6 or ska de va...

Lackerare
159 Inlägg
10 juli 2007
Vet ej om det finns ett speciellt medel mot just skitar, men ett medel som är väldigt bra till att ta bort tjära och asfalt som vi använder är citruscleaner.....spraya på och efter ca 30 sekunder ser man hur det bara rinner av utan att skada lacken.

12 Inlägg
18 juli 2007
Asså som han säger så har den redan frätit sönder klarlacken o kanske färgen med, inte mkt man kan göra då, kan gå att polera bort den, lr alla fall göra den mindre synlig.

820 Inlägg
18 juli 2007
mstoltz skrev:
Vet ej om det finns ett speciellt medel mot just skitar, men ett medel som är väldigt bra till att ta bort tjära och asfalt som vi använder är citruscleaner.....spraya på och efter ca 30 sekunder ser man hur det bara rinner av utan att skada lacken.

Var köper man sådant? smile

3 627 Inlägg
18 juli 2007
Kan ju tillägga en sak, även om du nu i fallet har en svart bil. Lägg för allsing dar aldrig en svamp med avfettning i 30min på en solidröd bil tongue Man kommer ångra sig så in i helvete roll

lacken blir som förstörd, ett rent jävla helvete att få bort, jag vet för halva min bil ser ut så hmm

Annars finns det ett medel som heter G3, ska va jävligt bra har jag hört från en rekondare smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

1 207 Inlägg
18 juli 2007
Sonax polish fungerar på det mesta och är nog överlägset bäst av polisharna i den prisklassen. Om du har en finare bil och vill lägga ut lite mer pengar (och få bättre resultat så använder du någon polish från Meguiar's). Meguiar's gröna polish fungerade fint för att ta bort märkerna av fågelskit på splitternya bilar iaf. Jobbade en sommar som bilrek.snubbe i Norge för Norges största importör av Mazda och Hyundai och de körde bara med Meguiar's.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 juli 2007
var glad att du fick det på lacken du så det inte vart som för mig som råkade ha takluckan öppen, resten kan ni nog lista ut själv xD

och till frågan, rubbing?
Senast redigerat av _Glenne_ (19 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Alecci's fästmö
708 Inlägg
19 juli 2007
polera osv.....köp ett "garage" överdrag slipper du de där...brukar jag dra över min bil om ag vistas länge vid havet så...

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

Sök