2241
Sök

Projekt: E30 325, renovering

33 Inlägg
10 september 2007
tjena..du o din bror jobbar på hårt me bmw´n.....ser juh riktigt snyggt ut nu o de kommer nog bara bli bättre...lycka till iaf...mvh en annan e30 galning :p

Jj-u

BMW Power
2 362 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Oj vilken respons wink

Kul att det finns lite folk som kollar projektet smile

Får hoppas att allt rullar på nu utan mer strul!

Har som sagt beställt lite grejer från BMW

Clips till hela mtech2 paketet, samt lite fästen som borde dyka upp nu under veckan, sen så är det bara att sätta på allt wink

BMW, bogsering med wire :/

BMW Power
2 362 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Nu har man även fått hem grejer från Bmw big_smile

Jäkla massa grejer var det för kompletta mtech2 paketet.

Så ska kolla på det lite senare vad man fick hem wink

Mvh

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
12 september 2007
Bra med saker, när man ska sätta ihop, men lite byggbilder blir det väl.

Lev livet, det kan ta slut fort

345 Inlägg
12 september 2007
darkwizard skrev:
Bra med saker, när man ska sätta ihop, men lite byggbilder blir det väl.

Känner jag min bror rätt så lär de bli bilder på både före o efter, samt byggbilder smile

Motorman
44 Inlägg
12 september 2007
Blir grymt det här!!

BMW Power
2 362 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Nu är fronten på..

Ska fästas på lite fler ställen än det som är gjort, så den sitter stabilt.

http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT/Projekt/fix1/1.jpg

http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT/Projekt/fix1/2.jpg

Här om dagarna så hann det även spacklas, slipas och grundas på ena bakskärmen:
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT/Projekt/fix1/3.jpg

Väntar på lite fler grejer från BMW, till mitt Mtech2 paket då dom inte skickade med allt som behövdes, sen så åker resten på smile

Mvh Kevin

1 798 Inlägg
14 september 2007
bilen blir go när den är färdig
har också skaffat mig en e30 325 fast touring men i mkt bra skick o bra pris+en 323 ja fick me på köpet

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 488 Inlägg
14 september 2007
Ser riktigt bra ut, ser verkligen fram emot slutresultatet. Kör hårt!

BMW Power
2 362 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Tack grabbar! smile

61 Inlägg
2 oktober 2007
Hur går det här då?

Tyskt eller svenskt

Amatör
453 Inlägg
2 oktober 2007
ja, hur går det här!? roll

BMW Power
2 362 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Ja nu blir det en uppdatering boys wink va ett tag sen..

Har monterat kjolen och dörrlisterna på ena sidan:
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT/Projekt/montering2mtech2kjol-list/1.jpg

Här ser ni hur det blir om man ska hålla på med Mtech2 och gamla karossen utav E30:
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT/Projekt/montering2mtech2kjol-list/2.jpg

Får se hur vi ska lösa det där..

Vänta bara tills bakspoilern ska på, det kommer bli värre wink

61 Inlägg
4 oktober 2007
Du får köpa den nya 88 och upp bakändan, kanske blir lättare men att få ditt själva bakändankanske blir svårare:P Den är ju mkt snyggare också.

Gillar ditt bygge!!

Tyskt eller svenskt

BMW Power
2 362 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
Lexell skrev:
Du får köpa den nya 88 och upp bakändan, kanske blir lättare men att få ditt själva bakändankanske blir svårare:P Den är ju mkt snyggare också.

Gillar ditt bygge!!

Tänker direkt inte börja kapa bort hela jävla baken och svetsa dit nya, då man precis har fixat nya bakskärmar osv, då får det hellre bli en 88ans kaross senare i framtiden tongue

mvh

61 Inlägg
5 oktober 2007
FugitivE skrev:
Lexell skrev:

Gillar ditt bygge!!

Tänker direkt inte börja kapa bort hela jävla baken och svetsa dit nya, då man precis har fixat nya bakskärmar osv, då får det hellre bli en 88ans kaross senare i framtiden tongue

mvh

Ja det kanske är lite onödigt. Men snyggt:P

Tyskt eller svenskt

dARKiE
5 031 Inlägg
5 oktober 2007
blir bra mycket snyggare än det som satt på när du köpte den! bra jobbat fugi! Blir lite glad när jag ser att du ska lacka den vitt också helt klart snyggast på en bmw i cleant stuk! och fälgarna du har är så jädrans tuffa! lycka till med baken och kjolarna nu!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

BMW Power
2 362 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Darkie skrev:
blir bra mycket snyggare än det som satt på när du köpte den! bra jobbat fugi! Blir lite glad när jag ser att du ska lacka den vitt också helt klart snyggast på en bmw i cleant stuk! och fälgarna du har är så jädrans tuffa! lycka till med baken och kjolarna nu!

Tackar så mycket Darkie big_smile

Jorå bilen ska bli vit igen wink kan bli ganska skönt stuk när lacken är fräsch och så..

Som jag har sagt förut så var fälgarna värda sin peng, för dom ser jäkligt bra ut på en E30 big_smile

Tack så mycket för stödet! smile får se hur det blir med hela paketet hmm men ska nog gå och fixa..

Mvh Kevin

61 Inlägg
7 oktober 2007
FugitivE skrev:
Darkie skrev:

Tackar så mycket Darkie big_smile

Jorå bilen ska bli vit igen wink kan bli ganska skönt stuk när lacken är fräsch och så..

Som jag har sagt förut så var fälgarna värda sin peng, för dom ser jäkligt bra ut på en E30 big_smile

Tack så mycket för stödet! smile får se hur det blir med hela paketet hmm men ska nog gå och fixa..

Mvh Kevin

Ja vi får hoppas att det går att fixa så det ser bra ut!! Du har fått bilen att så grymt jävla fet ut med fälgarna och 75/80 sänkningen!

Lycka till

Tyskt eller svenskt

BMW Power
2 362 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
Har direkt inget nytt att berätta tyvärr, händer inte så mycket just nu. Tror personligen det inte kommer hända så mycket mer heller innan vinter.

Angående Mtech2 planerna så kommer det bli att köra med Mtech2 fronten samt vingen. Har även kollat runt lite och sett att det finns Mtech2 "look a like" bakspoilrar till gamla karossen, så får nog bli att inhandla en sådan, då min mtech2 bakspoilern inte passar, oavsett hur man än gör..

Sidopanelerna passar heller inte, så då ryker ju kjolarna med.. tänker som sagt inte börja modifiera det, då åker org listerna på istället.
Får se om man kan göra något kul där.. Kanske lägga för?

Trösklarna får man fixa upp så dom blir fina, sen lack på det..

Lägger då undan mitt Mtech2 paket som jag har utom fronten och vingen förstås, och spara det till framtidens planer. Är nämligen riktigt sugen på att köpa en ny E30 kaross, utav nyare modell, så ni behöver inte fråga om paketet är till salu wink

Allt för denna gång!

Over and out

Sök