2321
Sök

Glidigaste Jobbet?

19 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Är det ignen som har ett slappt jobb här inne idag?Vill veta hur gött alla andra har det på sina jobb, själv sitter jag i en lastbil å slappar....Ha det Gött!

63 Inlägg
28 augusti 2007
jobbar på däckkompaniet västerås ganska lungt nu men sna ska väll alla ha på sina vinter äck å då bir de sträss som f*n är ganska slut efter en säsong med de men trivs bra där=)

TeeCeeracing.se

461 Inlägg
6 augusti 2009
Jag har nog ett av de slappare jobben här skulle ja tro.. Arbetar som konstruktör, blir inte många effektiva timmar per vecka här på kontoret kan jag lova (Växlar mellan montör och konstruktör, och jobbar alltid som en tok när man kommer ner, för de e så kul då). Ytterst sällan (ett par gånger i månaden) som någon undrar om jag kan rita något. Så får ta egna initiativ om de ska hända något när jag jobbar som konstruktör.

Nu, veckan efter semestern har jag hittills arbetat effektivt nånstans mellan 5-15 minuter kanske.. Torsdag idag, snart hemgång.

"Jobbar" 7-15.30 med en halvtimmas betald rast och en halvtimma obetald (men blir alltid mkt mer rast än så). men får betalt för 8h. Välbetalt tycker jag att de e också.

Men... Hur jävla kul är de då? Sitter mest här å kikar på dagarna. Undrar när de kursar, för jag är inte ensam..

BMW - Better Make Way

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 augusti 2009
Ledsagare 20%, dvs jag kör bil och dricker kaffe 8h/vecka.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 005 Inlägg
6 augusti 2009
Säljer datorer, när en kund (oftast företag) mailar på kvällen och vill ha en ny dator, så beställer jag en från min leverantör direkt.

Sen åker jag och hämtar den några mil längre bort. Väl hemma så sätter jag i en speciell windowsskiva som gör allt automatiskt och så är allt klart efter ungefär en timma.

Sen ringer jag kunden och säger att datorn är klar och försöker sälja på extra material.

Trivs bra med detta.

234 Inlägg
6 augusti 2009
somamrjobab på reningsverket. så länge allt funkar så sitter jag bara o rökar o dricker kaffe och solar när de e fint väder cool

Motorcyklar <3

Os Difuntos
1 822 Inlägg
6 augusti 2009

Chrizz du får två långfingrar riktade mot dig wink

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

OEM <3
6 957 Inlägg
6 augusti 2009
Köra truck på mitt jobb är rätt gött, börjar 05.40 och slutar 17.30, du sköter dina raster sj. ser till
så att banan inte blir full med takpannor, gör i ordning lite pall.

Dulles i Gbg har rätt goa tider, inte så glidigt kanske då dom måste ligga i men dom jobbar 06-12
men har betalt för 8 timmar, sen 2:a skiftet är 12-18 tongue

OEM <3

1 232 Inlägg
6 augusti 2009
jobbar nu som murare ,fixar kakel plattor och husfsader m.m 7-4 fast man börja 7 och drar hem när jobbet eklart ledig några dagar sen.

241 Inlägg
9 augusti 2009
Offtopic: Ganska bra gjort av von_blad att dra upp en 2 år gammal tråd wink

461 Inlägg
10 augusti 2009
Calleklutt skrev:
Offtopic: Ganska bra gjort av von_blad att dra upp en 2 år gammal tråd wink

Vad ska jag annars göra på jobbet? smile

BMW - Better Make Way

340 Inlägg
10 augusti 2009
Glidigaste jobbet måste ju vara porrskådis.
Men det här jobbet verkar jävligt soft och glidigt: http://www.youtube.com/watch?v=U-LLsODnuHI

340 Inlägg
10 augusti 2009
Bjork skrev:
Köra truck på mitt jobb är rätt gött, börjar 05.40 och slutar 17.30, du sköter dina raster sj. ser till
så att banan inte blir full med takpannor, gör i ordning lite pall.

Dulles i Gbg har rätt goa tider, inte så glidigt kanske då dom måste ligga i men dom jobbar 06-12
men har betalt för 8 timmar, sen 2:a skiftet är 12-18 tongue

Kul att nästan jobba tolv timmar om dagen, låter föga glidigt.
Toyota har samma princip som Dulles isåfall, 6 timmars skift gör personalen mer motiverad och lönsam då ingen behöver matuppehåll.

3 390 Inlägg
10 augusti 2009
Jobbar själv som fastighetstekniker på ett gymnasium, inte så glidigt men brorsan har det bra. Är lokförare och kör bara gods.  Åker till terminalen och sätter sig i ett färdigt lok, åker till gbg t.ex, sover på hotell, åker till terminalen dagen efter till ett klart lok och kör hem.

Ibland blir det pass resor på t.ex söndagar där han bara åker med t.ex SJ ner till gbg och sover på hotel för att ta ett tåg på Måndag morgon.  Men får betalt för hela söndagen.

Livet känns skapligt orättvist ibland tongue
Senast redigerat av WeDo (10 augusti 2009)

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
10 augusti 2009
AirOne skrev:
Måste vara rätt glidigt att vara vaktmästare tycker jag.
Åtmindstone här i trakterna. Har pryat hos dem när jag gick i nian
och det jobbigaste måste ha varit att sitta på en åkgräsklippare.
Eller byta ett lås då och då. Men annars.
Dom gör väl säkert mycket mer men..inte under dom veckor jag var där tongue

Du har helt rätt, vaktmästare är ett mkr trevligt å glidigt jobb tongue Jobbade 3 sommrar som vaktmästare åt kyrkogårdsförvaltningen här där jag bor. Bara gå runt med en kratta å städa av gräsmattorna lite, klippa lite gräs, gå med trimmern runt gravstenarna. Har man tråkigt så läser man lite på stenarna lr sätter sig i minneslunden en stund och kollar ut på den otroligt fina utsikten över sjön smile Sen om de börjar regna så kom gubbarna som oxå jobbade där och hämtade en för då va de bara att gå in och dricka kaffe tills de slutade tongue

Sen kom de minst 2 ggr om dan nån gammal tant som hade med sig fika å satt inne å pratade med oss. tongue

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 augusti 2009
Slappaste jobbet? Fan solklart. Alla typer av kritiker. Typ spelrecensenter, filmkritiker.
Alternativt speltestare, sitta o spela o spela ett spel för o se om man hittar några fel på översättningen från engelska till svenska t.ex. tongue

12 086 Inlägg
10 augusti 2009
Mr_dOhC skrev:
Kapten på båt som dom i Deadliest Catch på Discovery big_smile

Precis, äger en båt.. sitter o skriker och inkasserar hutlösa pengar.

214 Inlägg
10 augusti 2009
JapMax skrev:
Mr_dOhC skrev:
Kapten på båt som dom i Deadliest Catch på Discovery big_smile

Precis, äger en båt.. sitter o skriker och inkasserar hutlösa pengar.

Ja så mkt bättre kan man väl inte ha det, om man bara pallar att det gungar lite wink

Sök