Bobo skrev:
Seriost skrev:
Bobo: Okej:) Tack för svar:) hmm mjo som det känns just nu så lutar det mer mot evo:n men en 6a och uppåt kmr ja nog inte ha råd med:)....som ja tidigare skrivit kommer prisklassen ligga någonstans mellan 90-130 000 kronor=) En 6a kanske man kan få tag i för runt 160 000 importerad, högerstyrd....sen e de ju lätt över 200 k på resten:P
Läste inte så noga om priset hmm, tycker iof skylinen är finare än evos 1-5 men jag är ingen expert. Jag skulle alltså säga Skyline framför Evo 1-5
Hur kan du skriva 1-5?!?!?! men du gillar 6'an? 5an och 6an har ju fan samma kaross...
En sak som du bör tänka på är att om du har bilen försäkrad på dina föräldrar och du krockar med den så kan du ligga risigt till... Dom kan vägra betala ut pengar om dom tror att bilen är skenförsäkrad.
Jag har för mig att jag har läst om en kille som hade bilen (högerstyrd japs kommer inte ihåg vilken) försäkrad på morsan, sen smällde han bilen och försäkringsbolaget ville inte betala för dom ansåg inte att det va hans mors bil. För att försäkringsbolaget skulle ge han pengar ville dom åka med hans mor i en högerstyrd bil vilket inte gick så bra så han blev utan pengar...
Jag sparar för ungefär samma köp som du runt 80-100tusen
Skyline R32 gt-r
Skyline R33 gts-t
Evo III
Evo V
Evo 5'an ligger ju på runt 150 men det känns som den är värd dom där extra pengarna, men jag har inte tänkt låna mer än 60-80tusen så hur mycket pengar man har kontant kommer påverka mycket.
Jag har kollat upp försäkringen av en Evo III på mig,
20 år bor i Falköping, blivit av med körkortet för vårdslöshet i trafik, samt en fortkörning.
Den skulle kosta runt 12000kr per år så att i försäkring och skatt får man väl lägga runt 1200kr i månaden skulle jag tippa på. Inte helt faligt då man slipper problem med försäkringsbolaget om man nu skulle krocka själv.
Evon står helt klart högst på listan, betydligt råare enligt min mening, mer effekt orginal samt att en GSR är ca 100kg lättare än en GTS-T...
Sen borde ju rent teoretiskt sett en 2 litersmotor dra mindre bensin än en 2.5 liters motor
![smile](img/smilies/smile.png)
Vill man dock styla bilen så är det ju skylinen man ska välja då det knappt finns något att köpa till evon... Evons styling möjligheter slutar typ med klarglas lampor som nästan känns som orginal nu
![tongue](img/smilies/tongue.png)