vw_performance skrev:
varför hålla så hårt på en 10" ?? samma fel jag gjorde och fick köpa en 15 när jag ville ha mer tryck ;P skulle hellre satsat på en solox 12 istället när man ändå var i farten.. bara vad jag tycker det är självklart du som bestämmer..
sen tycker jag det ska mer utförligt stå vad du vill få ut av basen då det trots allt är dyra saker, och tråkigt om du blir missnöjd pga någon som rekomenderat fel bas för ditt behov..
Jag gillar 10" då det blir mindre lådvolym, och mer "behändigt" då bilen är en bruksbil.
Kan väll ändå inte vara så överdrivet stor skillnad mellan Solo X 10" och 12" eller ?
Med rätt steg ska dom låta ganska likvärdigt tycker jag? (Fast nu är jag ingen Guru inom sterio)
Det är tänkt mestadels att det ska spelas högt därav är jag inne på deras fyrkantiga modeller...
Båda basarna är väll rätt så lika i "konstruktionen" dvs att spela högt med,
Tänkte mestadels på en Solo X ifall man blir missnöjd är det lätt att bygga ut ens anläggning blir lite knepigare att börja klämma in 3-4-5st L7or i bilen, (visst det går men vill ju inte ta upp hella kofferten med en herre jösses låda).
joliba_01 skrev:
Jag skulle satsa på en L7, hade en sådan innan jag byggde nytt. men va vill du ha ut av din bas? kickers fyrkantiga spelar ruskigt högt men inte lika fint som t.ex alpine eller rockford.
Spelade sist på db tävlingen 140db med den lilla 10" med ett steg som lämnar 500wrms,
men de var med kicker egna lådritning och den största om dom. finns 3 . över 60L portad ska den ha
Jo jag är mkt medveten om att Kicker L & S serien är för att spela högt, annars finns det ju "vanliga" runda modeller av Kicker.
Är dock orolig för om jag skulle köpa bara en Solo X 10" att jag skulle bli missnöjd och kastat ut X antal tusen på Sub & Steg...
Skriv gärna mera åsikter då jag är osäker, dock lutar det åt en Solo X.
Edit: Ja jag är ute efter att spela högt och ändå ha bra tryck, är ej ute efter ngt finlir.
så ös gärna på med kommentarer, så jag har lättare att bestämma mig tills den 28onde.