a jag har hört det där med vanos låter ju inte så roligt.... men annars är det en bra bil eller? e den skön o åka längre i o så ?
PG skrev:
Zekel skrev:
finns det några kända fel på m3 an eller?
har den gått över 12000 så kolla upp så inspektion2 är gjord är den gjord då kan du vara rätt lugn. dom byter rätt mycket vid den inspektionen
annars är det vanliga felet orolig tomgång och skrammel från vanosen. motorn ska gå som en symaskin på tomgången och inte skramla nåt då är det som det ska.
många M3or skakar som V8or på tomgång men då är det garanterat nåt som inte stämmer. måste man byta vanosen så går det på runt 20000:-,bara ett tips
men annars är det en bra bil eller? e den skön o åka längre i o så ?
tänk bara på att vänta tills olje tempen har kommit upp i 80 grader innan du drar på gör du det då håller dom. kolla även upp om den tidigare ägaren har gjort det. det finns idioter som kör max vid kallstarer med M3or och då blir dom inte långlivade.
skön at åka i? det kan man inte påstå
min känns som den ska skaka sönder vi minsta gupp rena Go-Karten men då är den inställd för bankörning (hårdaste läget på coiloverkittet)
sänker man dämpningen så blir det klart bättre komfort men då tappar du grepp om du ska ut och köra på bana eller gasa på vid nån kurvig väg. så det beror ju på vad du ska använda den till.
okey... det som är rätt gött om man skulle köpa en m3a mot en s60 t5 a så e de ju de att man inte behöver göra nått med motorn direkt för att den ska gå bra o kunnna raca lite för den drar la det "mesta" på gatan eller?
PG skrev:
Zekel skrev:
men annars är det en bra bil eller? e den skön o åka längre i o så ?
tänk bara på att vänta tills olje tempen har kommit upp i 80 grader innan du drar på gör du det då håller dom. kolla även upp om den tidigare ägaren har gjort det. det finns idioter som kör max vid kallstarer med M3or och då blir dom inte långlivade.
skön at åka i? det kan man inte påstå
min känns som den ska skaka sönder vi minsta gupp rena Go-Karten men då är den inställd för bankörning (hårdaste läget på coiloverkittet)
sänker man dämpningen så blir det klart bättre komfort men då tappar du grepp om du ska ut och köra på bana eller gasa på vid nån kurvig väg. så det beror ju på vad du ska använda den till.
hehe..du har helt rätt men s60 in e ju en riktigt snygg bil annars=)
ett tips sätt dig i en M3a och starta upp den. du köper den direkt
det är inte bara vem som drar vem,det är körupplevelsen och sången från motorn som är helt sanslös. sån sporbilskänsla får man bara med en Ferrari och dom kostar ju lite mer
allt beror på in du har råd och äga en m-bil jag funderade på en m3a 03a har jag för mig det var, men min s60R är billigare och äga än den, s60 är billigt och äga
Att M5 är så förhållandevis billig är just p.g.a. driftkostnader, ruskigt dyr! Men egentligen, är man bilintresserad så skiter man väl i det! Stora starka motorer, M3:an e sportigare och Snabbare på bana, M5 e ju brutalt snabb rakt fram å inte heller den helt oäven i kurvor, trots vikten... Riktigt fina bilar, men har fått för mig att V8:an är driftsäkrare. M3 får ut mycket hästar ur en relativt liten motor utan att ha turbo. Mycket optimerat, och därmed ganska skört... (Rätta mig om jag har fel)
Är du 40+ och har familj, och gärna blir ifrånkörd av det mesta kan du ju alltid välja volvon.
Har haft en m3a förrut, underbar körmaskin, tycker jag själv. Men att hitta en beg. med full historik kanske inte är det lättaste. M5-an är ju en riktig dräpare, men gissar jag, betydligt dyrare att äga av dessa! "Good luck"!!
vad tyckte du annars om din s60 då? lite skillnad då bara att jag tänkt mig en t5
Doni skrev:
allt beror på in du har råd och äga en m-bil jag funderade på en m3a 03a har jag för mig det var, men min s60R är billigare och äga än den, s60 är billigt och äga
okey...men e de inte jobbigt me två dörrar o så ? vad ligger försäkringen på ungefär är 20 år..
inga problems med 2 dörrar det är rätt bra med plats att komma in bak när man fäller fram stolarna.
20år? glöm M3an jag är ju lite äldre men du får nog betala runt 2000-3000 i månaden tippar jag på.
Äh jag köpte skyline när ja va 19, utan att vara rik, bara sparat å har ett vanligt 7-4 jobb. Prioritera rätt så kan du ha vilken bil du vill (nästan) har du inte råd me soppa så skit i å äta ett par!