3541
Sök

Köra utan huv

13 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Hej!

Jag har en väldigt enkel fråga, är det lagligt att köra utan huv? Rör sig om en Audi 80.

Någon som vet? smile

MVH
/ Christoffer

CarCass
627 Inlägg
25 oktober 2007
Ja det får du så länge ingenting lossnar... men VARFÖR?!

Join the Evolution

Körv
3 535 Inlägg
25 oktober 2007
kanske ska flytta på bilen? tongue
Senast redigerat av decib3L (25 oktober 2007)

Truckdriving Man

Wankel
1 080 Inlägg
25 oktober 2007
tvivlar på att man får det, med tanke på hur farligt dom anser att det är om man kör på nån och har vinge på bilen, hur illa tycker dom inte om att nån skulle åka ner i motorn?

MDS Västerås

12 Inlägg
25 oktober 2007
polisen blir inte glad om u kör utan huv.

----> BoJkOtTa SnUtEn <----

13 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
CarCass skrev:
Ja det får du så länge ingenting lossnar... men VARFÖR?!

För att huven är på omlackering och jag har grejat med bilen under tiden och skulle vilja ta en testrunda med den för att se hur den går nu smile Orkar inte vänta på att huven ska komma tillbaka..

Men fick många olika svar tongue Någon som vet defintivt?

385 Inlägg
25 oktober 2007
Om du blir stannad kör du med den klassiska: "Oj fan, har jag tappat den?" wink

7 100 Inlägg
25 oktober 2007
KG skrev:
Om du blir stannad kör du med den klassiska: "Oj fan, har jag tappat den?" wink

hahaha,den var bra smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

study
772 Inlägg
25 oktober 2007
jag rekomenderar dig at inte köra utan då kylningen inte kommer att bli så bra håll ut.,

Forummoderator
9 299 Inlägg
25 oktober 2007
moose46019 skrev:
jag rekomenderar dig at inte köra utan då kylningen inte kommer att bli så bra håll ut.,

Kör han utan huv så blir väl kylningen jättebra. wink

Men back on topic. Jag kan lova dig att det inte är lagligt. Just pga skaderisken på en eventuell gångtrafikant som blir påkörd.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

191 Inlägg
25 oktober 2007
moose46019 skrev:

haha va? Självklart blir inte kylningen sämre med huven öppen.

Ang ämnet tycker jag han ska ta sig en tur utan huv, undvik att köra på någon bara.

E30 325 Rösta gärna...

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 oktober 2007
utan huv får man köra så länge allt annat är bes och funkar som de ska även om snutarna ogillar de hur mkt som hälst så äre lagligt big_smile

men sen vette fan om de är verkligen så bra och köra utan huv men men

Smålänning
7 883 Inlägg
25 oktober 2007
Ingen fara att köra utan huv.
Tror det är lagligt t.om. om snuten skulle påpeka nått är det ju bara att säga att det är provkörning efter reparation.
Lägg en plywoodskiva över annars och tejpa fast...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

8 250 Inlägg
25 oktober 2007
Inte lagligt att åka utan huv om du inte plocka bort gångjärnen, kapslar in drivremmar och heta delar bland annat.

study
772 Inlägg
25 oktober 2007
äsch kör en liten kortare tur vad ska de göra.
olovligt körning utan huv. eller vad.
jag tvekar på att kylningen blir så bra vad händer i fall man tar bort avgassystemt jo trycket blir för högt och bilen går dåligt då.
men testa
Senast redigerat av moose46019 (25 oktober 2007)

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 oktober 2007
moose46019 skrev:
jag tvekar på att kylningen blir så bra vad händer i fall man tar bort avgassystemt jo trycket blir för högt och bilen går dåligt då.
men testa

?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
26 oktober 2007
moose46019 skrev:
men testa

Va?
Vad har avgassystemet och kylningen gemensamt???yikes Dessutom ökar väl andå inte mottrycket om du av okänd anledning tar bort avgassystemet...

Har för mig att jag läst i SFROs bygghandbok att om att som någon tidigare skrivit får det inte vara några vassa varma eller roterande föremål som går att komma åt. och om snuten klagar på ett vasst antenfäste i vissa fall lär det inte bli lätt att övertyga polisen om att detta är lagligt utan göra en massa skydd av olika slag.
Senast redigerat av v8rickard (26 oktober 2007)

6 851 Inlägg
26 oktober 2007
moose46019 skrev:
men testa

På en av mina gamla 900 så vart det jävulskt bra kylning när jag körde utan huv..
Även att turbon fick jobba hårt, så va den inte så jättevarm när jag kom fram.

1 453 Inlägg
26 oktober 2007
moose46019 skrev:
men testa

Förstår inte vad du pratar om, gör du det själv?
Snacka om att ta upp två unika saker och försöka "klämma" ihop dom...

167 Inlägg
26 oktober 2007
Plockar du bort sidan på ett datorchassi kan kylningen bli sämre pga av förändrat luftflöde. Du får inte samma vinddrag som förflyttar bort den varma luften. Tror iofs inte riktigt det blir samma effekt med bortplockad huv då du har fartvind och inte fläktdriven vind från en eller ett par källor.

Att köra utan huv kan jag inte tänka mig att det skulle vara tillåtet. Mkt farligare ställen att råka hamna i för en fotgängare finns nog inte!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök