http://vita-matare.org/Funkar det för er nu då? Länken funkade för mig så den borde ju funka för er också, annars testa den som jag lägger upp nu. Eller gå ut på google. Sen söker du på "Vita matare" sen klickar du på sidan som kommer fram längst upp. Hittar ni INTE det nu då kan ja inte hjälpa er mer!
kevlar_soul: Har varit in på den där sidan några gånger förut... Har funderat på att skaffa mätarna dom har där. Men skulle vilja göra dom lite mer personliga. Om du/ni förstår? typ skriva "Sierra Xr4i" på dom eller nåt liknande. Ni fattar va? Och ja, det skulle va najs om du kunde fixa de.
Smajly: Det ska funka om du gör som jag skrivit längst upp nu, eller länken. Prova där. Eller så har du nåt fel på datorn. För de ska funka! Haha.
Aga_Diff: Asså när folk säger sådär, då känns de ju som att orginalvingen är bara skit. JAG tycker BTCC vingen ser bra ut på bilen. Bara man anpassar den så den får rätt vinklar och så. Orginalvingen, den ser ju som mer clean ut och så, man ser att den hör till bilen... Tack för kommentaren!
_Spawned_: Prova du också göra som jag skrev längst upp. eller gå ut på länken. Funkar de nu då?
Staget till generatorn då. Fortsatte ta bort "gjutgroparna" och grova repor och sånt.
Här ser man vad jag menar med "Gjutgropar" eller skrovlig yta... Det är som småhål. Som man måste ta bort om man ska kunna högglanspolera senare. Tyvärr kunde jag inte komma åt överallt, så jag kommer inte vara så noga med den här. (Den syns ändå inte så mycket)
Här har vi då den ena generatorhalvan... Var kvar lite Gjutgropar och sånt på den. Så de skulle bort...
Här har jag tagit bort det jag kom åt med maskinen, resten måste jag ta för hand... Den här delen är nu redo för kommande handarbete!
Sen blev även den andra halvan klar, handarbete som väntar för den här delen också...
Tänkte att man måste ju göra vita mätartavlor också, det är inte så dyrt. Men de tar ju lite tid...
Här har vi själva mätarhuset och mätarna då...
En till bild.
Mätade tavlorna och skrev upp bredd och höjd.
Här har vi en sammanställning. Går det att förstå?
kevlar_soul:
Jag tänkte att du kan väl utgå från dom måtten jag skrivit ner? Sen om man gör tavlorna lite personliga. Som de hade på sidan jag länkade till tidigare. Går det att ordna tror du?
Kommer förmodligen en lite roligare uppdatering om en stund. Har börjat med handslipningen nu! Ska se om ja hinner slänga in uppdatering x2. denna dag. Eller ja de blir ju imorrn, eller nu äre ju imorrn, fast de är ju idag... Aja. Får se hur de blir.
mååånga papper kvar själv så körde jag ända till 1200 papper då jag inte hittade 2000 någonstans. dock funderar jag fortfarande på att lämmna bort allt