3038
Sök

stort glägje???; alliansens tapp: 1.200 röst per dag

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
30 november 2007
Quixir skrev:
att arbetslösheten går neråt vet ja väll inte!

Jo, den går ner.

dom tvingar folk att åka runt hela sverige för att jobba en vecka här och en vecka där!

Vilka är "dom" ? Och det där med tvingar låter konstigt. Vill du inte arbeta?

sen vill dom inte utbilda folk för att dom ska få jobb.

Nu är det ju faktiskt du själv som väljer om du ska studera eller inte. Det är inte staten som gör dina högskole- eller gymnasieval, du måste tyvärr göra dig det lilla besväret själv.

dom ser hellre att folk jobbar lite här och var än att dom får fast jobb! helt ologiskt!

Nu förstår jag ärligt talat ingenting. Är det politikernas uppgift att förse dig med ett välbetalt heltidsjobb i HummpavaaraJukkasjärvi, trots att du snart är den enda som vill bo där och att inga företag existerar? Lycka till, jag tänker inte betala det i alla fall.

sen kan man ju anse att det var bättre förr eller att andra partier har bättre åsikter men det är ju skitsamma regeringen sitter ändå kvar!

Ja, visst är det för jävligt. Du är skitsur, ändå sitter regeringen kvar? Maken till orättvisa får man leta efter. Ring Uppdrag Granskning.. cool

rösta bort alla partier som höjjer bensin skatten... 12.33:- för 95 oktanig soppa 13.23 för diesel jamena vafan tänker dom med??

Då får du nog rösta bort samtliga riksdagspartier.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
30 november 2007
alain skrev:
jag kommer inte att sluta säga så och alla kan säga likadant:
"POLITIKEN ÄR SOM  EN GAMMAL SOPPA, DET KAN MAN LEVA PÅ MEN DET SMAKAR FAN".
Folk skulle behöva göra lite som Fransman gör, det skulle får lite fart på politiker och inse att det är tack vara folk att dom sitter där dom är.

Eller så kunde folk inse att demokratin aldrig blir bättre än graden av engagemang. Om ingen i Sverige skulle orka engagera sig politiskt överhuvudtaget, bortsett från 4-5 fullkomliga idioter, hur tror ni då att landet skulle fungera? Det skulle naturligtvis sluta i katastrof.

Du kan ju för fan bli politiker själv om du inte gillar dom politiker vi har? Jag fattar mig inte på den här gnällrövs-attityden. Om jag anser att alla sveriges snickare gör ett uselt jobb så får jag väl bygga mitt hus själv? Jag skulle göra något åt saken.

Det finns inget svenskare än att ägna mellanvalsåren med att konstant gråta och gnälla på våra "politiker" samtidigt som man gör det man alltid gjort när valet nalkas - rösta likadant som förra gången.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
30 november 2007
blacken skrev:
pUs skrev:
blacken skrev:
Vi behöver nog inte vänta tills 2010. Det blir nog omval enligt traditionell högerallians modell. smile Och jag är en utav det svenska folket och jag har inte valt in dom muppskallarna som vi har nu.

Svenska folket består av fler än bara du. Demokrati bygger på att fler än grötdebattören "Blacken" får komma till tals..

Och politiker är inte som vanligt folk.

Jag känner ganska många politiker. Hur många känner du?

Vad som skiljer en politiker/myndighetsperson ifrån folket, är att när en sådan vaknar på morgonen så tar han/hon löständerna ur glaset på nattduksbordet, och stoppar dom i käften. Sedan så tar vederbörande sin hjärna och lägger det i glaset, går sedan ut på gödselstacken och fyller huvudet med skit, går sedan till jobbet och fattar beslut som inte alltid är så lyckade för oss vanliga människor.

Vad som skiljer dig från en politiker är att jag inte har mandat att rösta bort dig från ditt arbete, hur gärna jag än skulle vilja.

Tror du på tomten också?

Wow. Det är i det här ögonblicket som du antagligen hade dängt en ölflaska i huvudet på mig ute på krogen. Är det meningen att jag ska skratta åt hur svarslös du blev, eller vad var tanken? Sorry, fixar inte det.

Men visst, för att besvara din fråga; Nej, jag tror inte på tomten. Jag är helt och uppriktigt ledsen över att jag utgick ifrån att du hade ett arbete, där var jag helt uppe och svävade i det blå.
Senast redigerat av pUs (30 november 2007)

blacken
30 november 2007
alain skrev:
Folk skulle behöva göra lite som Fransman gör, det skulle får lite fart på politiker och inse att det är tack vara folk att dom sitter där dom är.

Det har du helt rätt i. Vi har blivit lite "tandlösa" i detta land.

blacken
30 november 2007
pUs skrev:
blacken skrev:
pUs skrev:
blacken skrev:
Vi behöver nog inte vänta tills 2010. Det blir nog omval enligt traditionell högerallians modell. smile Och jag är en utav det svenska folket och jag har inte valt in dom muppskallarna som vi har nu.

Svenska folket består av fler än bara du. Demokrati bygger på att fler än grötdebattören "Blacken" får komma till tals..

Jag känner ganska många politiker. Hur många känner du?

Vad som skiljer dig från en politiker är att jag inte har mandat att rösta bort dig från ditt arbete, hur gärna jag än skulle vilja.

Tror du på tomten också?

Wow. Det är i det här ögonblicket som du antagligen hade dängt en ölflaska i huvudet på mig ute på krogen. Är det meningen att jag ska skratta åt hur svarslös du blev, eller vad var tanken? Sorry, fixar inte det. Vissa saker skämtar man inte om.

Nää, att dänga en ölflarra i skallen på någon bara för att han/hon har en annan mening än jag har, är inte min grej. nåt sådant gör man bara i självförsvar aldrig annars. Jag tyckte bara att du var "lite" naiv det var allt
Senast redigerat av blacken (30 november 2007)

SR20 Spirit
335 Inlägg
30 november 2007
Politik .. omg spelar ingen större roll vem som är herren på teppan same shit afterall any ways ..

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
30 november 2007
blacken skrev:
pUs skrev:
blacken skrev:
Tror du på tomten också?

Wow. Det är i det här ögonblicket som du antagligen hade dängt en ölflaska i huvudet på mig ute på krogen. Är det meningen att jag ska skratta åt hur svarslös du blev, eller vad var tanken? Sorry, fixar inte det. Vissa saker skämtar man inte om.

Nää, att dänga en ölflarra i skallen på någon bara för att han/hon har en annan mening än jag har, är inte min grej. nåt sådant gör man bara i självförsvar aldrig annars. Jag tyckte bara att du var "lite" naiv det var allt

Alltså, nu får du väl ändå ge dig. Vem är naiv?

Jag är fritidspolitiker på kommunnivå - dvs, jag får inte betalt för det annat än i förlorad arbetsinkomst. Har ett helt "vanligt" arbete. Jag känner även en drös politiker (naturligt iom det).  En del av dom är naturligtvis kompletta idioter, och en del är grymt trevliga - precis såsom är fallet med alla människor.

Jag frågar dig om du känner någon politiker - du svarar inte ens.

Ändå är det du som sitter på dina pompösa, höga hästar som nån självutnämnd riddare af allsköns okunnighet och hävdar att "alla" politiker minsann är idioter. Om du känner någon politiker, eller ens träffat någon politiker, framgår inte.

Och det är jag som är naiv? Right.
Senast redigerat av pUs (30 november 2007)

blacken
30 november 2007
pUs skrev:
blacken skrev:
pUs skrev:

Jag är fritidspolitiker på kommunnivå - dvs, jag får inte betalt för det annat än i förlorad arbetsinkomst. Har ett helt "vanligt" arbete. Jag känner även en drös politiker (naturligt iom det).  En del av dom är naturligtvis kompletta idioter, och en del är grymt trevliga - precis såsom är fallet med alla människor.

Ändå är det du som sitter på dina pompösa, höga hästar som nån självutnämnd riddare af allsköns okunnighet och hävdar att "alla" politiker minsann är idioter. Om du känner någon politiker, eller ens träffat någon politiker, framgår inte.

Jag får välan lov att "kontra" lite då. Säg en politiker i detta land som har stått för det han/hon har gjort, när vederbörande har haft fingrarna i kakburken. Säg en som har hållit sina vallöften. Och är det så att du är involverad i den smeten, så borde du känna till det slitna och bevingade uttrycket "Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut.

Och jag känner några politiker. umgås dock inte för mycket med dom.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
30 november 2007
blacken skrev:
pUs skrev:
blacken skrev:

Jag får välan lov att "kontra" lite då. Säg en politiker i detta land som har stått för det han/hon har gjort, när vederbörande har haft fingrarna i kakburken. Säg en som har hållit sina vallöften. Och är det så att du är involverad i den smeten, så borde du känna till det slitna och bevingade uttrycket "Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut.

Till att börja med är det du som påstår att en grymt stor grupp människor är idioter utan undantag. Då är det du som ska komma med bevis och exempel, inte jag. Jag tänker inte försöka bevisa dina hopplösa teser. Det säger ju sig själv att en grymt stor grupp människor aldrig kan vara helt homogen.

För det andra tror jag inte ens du inser det själv, men du och många andra kräver, av någon sjuk anledning, en mycket högre moral av "politiker" än av dina polare eller din granne. En politiker får aldrig ljuga, aldrig fuska, aldrig agera inkorrekt, aldrig ha några lik i garderoben. Kort sagt ska en politiker vara en gigantisk jävla övermänniska i din värld för att du ska bli nöjd.

Men nöjd blir du nog inte ändå, för i slutänden är ju trots allt alla politiker idioter. Det har blacken sagt, då måste det vara så. Politisk debatt på garagenivå.

blacken
30 november 2007
pUs skrev:
blacken skrev:
pUs skrev:

Till att börja med är det du som påstår att en grymt stor grupp människor är idioter utan undantag. Då är det du som ska komma med bevis och exempel, inte jag. Jag tänker inte försöka bevisa dina hopplösa teser. Det säger ju sig själv att en grymt stor grupp människor aldrig kan vara helt homogen.

För det andra tror jag inte ens du inser det själv, men du och många andra kräver, av någon sjuk anledning, en mycket högre moral av "politiker" än av dina polare eller din granne. En politiker får aldrig ljuga, aldrig fuska, aldrig agera inkorrekt, aldrig ha några lik i garderoben. Kort sagt ska en politiker vara en gigantisk jävla övermänniska i din värld för att du ska bli nöjd.

Men nöjd blir du nog inte ändå, för i slutänden är ju trots allt alla politiker idioter. Det har blacken sagt, då måste det vara så. Politisk debatt på garagenivå.

Hoppsan, du vart lite putt misstänker jag av ditt svar att döma. För det där var ett äkta politikersvar. Hur var/är det med den medborgliga /lagliga rättigheten att fritt utan någon form av påhopp/förlöjligande få yttra sig utan att bli förlöjligad/ förhånad?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 november 2007
Trådstartare
pUs skrev:
alain skrev:

Eller så kunde folk inse att demokratin aldrig blir bättre än graden av engagemang. Om ingen i Sverige skulle orka engagera sig politiskt överhuvudtaget, bortsett från 4-5 fullkomliga idioter, hur tror ni då att landet skulle fungera? Det skulle naturligtvis sluta i katastrof.

Du kan ju för fan bli politiker själv om du inte gillar dom politiker vi har? Jag fattar mig inte på den här gnällrövs-attityden. Om jag anser att alla sveriges snickare gör ett uselt jobb så får jag väl bygga mitt hus själv? Jag skulle göra något åt saken.

Det finns inget svenskare än att ägna mellanvalsåren med att konstant gråta och gnälla på våra "politiker" samtidigt som man gör det man alltid gjort när valet nalkas - rösta likadant som förra gången.

Trevligt att det finns någon som sysslar med politik. Det jag pratar om är inte bara de politik som sitter idag men allmänt. jag kan tyvär inte syssla med politik här i Sverige på grund att jag är Fransman och inte kan äns rösta. Det är inte som i Frankrike att man efter 10 år som invanare har rätt att rösta på fransk president val.
Man ska ampassa sig till det nya landet där man lever men ibland får man batonger i cyckelhjul.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

176 Inlägg
30 november 2007

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

MissMarilyn
30 november 2007
alain skrev:

Har svårt att se att lösningen skulle sitta i att tända eld på bilar, kravaller och plundring.

Jag bidrog till att vi har den regeringen idag för att jag kände att sverige behövde en spark i rumpan. Sossarna hade blivit mossiga av att sitta vid makten så länge, vi behövde förändringar och det fick vi. Tror absolut att det blir ett omkast i nästa val och att resultatet av det kommer bli en bra kombination av ett modernt sverige men ändå med bra värderingar. Man måste tro mina vänner...

Att förtroendet har sjunkigt är inget konstigt, nämn ett val där det inte har visats sådana siffror efter ett tag, rött som blått som gult som grönt....

blacken
30 november 2007
CossieMysen skrev:
alain skrev:

Har svårt att se att lösningen skulle sitta i att tända eld på bilar, kravaller och plundring.

Jag bidrog till att vi har den regeringen idag för att jag kände att sverige behövde en spark i rumpan. Sossarna hade blivit mossiga av att sitta vid makten så länge, vi behövde förändringar och det fick vi. Tror absolut att det blir ett omkast i nästa val och att resultatet av det kommer bli en bra kombination av ett modernt sverige men ändå med bra värderingar. Man måste tro mina vänner...

Att förtroendet har sjunkigt är inget konstigt, nämn ett val där det inte har visats sådana siffror efter ett tag, rött som blått som gult som grönt....

Du har helt rätt "för inget skepp, är bättre än sin besättning"

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
30 november 2007
blacken skrev:
pUs skrev:
blacken skrev:

Hoppsan, du vart lite putt misstänker jag av ditt svar att döma. För det där var ett äkta politikersvar. Hur var/är det med den medborgliga /lagliga rättigheten att fritt utan någon form av påhopp/förlöjligande få yttra sig utan att bli förlöjligad/ förhånad?

Du vet, det är svårt att beskriva en spade utan att nämna lite fundamentala grejer såsom gräva, handtag, skaft. Kanske lite tillägg som sand, grus, skyffla. Om du känner dig förlöjligad kan jag bara beklaga, men den enda här som gjort sig löjlig är du själv. Du avfärdar en stor kategori medmänniskor som idioter den ena stunden, men orerar om yttrandefrihet i nästa ögonblick..

Starkt jobbat.

blacken
30 november 2007
pUs skrev:
blacken skrev:
pUs skrev:

Du vet, det är svårt att beskriva en spade utan att nämna lite fundamentala grejer såsom gräva, handtag, skaft. Kanske lite tillägg som sand, grus, skyffla. Om du känner dig förlöjligad kan jag bara beklaga, men den enda här som gjort sig löjlig är du själv. Du avfärdar en stor kategori medmänniskor som idioter den ena stunden, men orerar om yttrandefrihet i nästa ögonblick..

Starkt jobbat.

Jag har lärt mig, av politiker och andra beslutsfattare. Du vet "Monkey see, monkey do"
Senast redigerat av blacken (30 november 2007)

526 Inlägg
30 november 2007
ÅT HELVETE MED MODERATERNA!!! vafan tänk efter vad i hela Hel.e.e pysslar dom med.. dom har inte haft ett enda rätt..
Men men dom som e förmögna ska ha mer och dom som har de sämmre ställt skall få det sämre. Är de rätt?? NEJ..åxå tog dom bort skatterna på hemhjälp som t.ex hembiträde städhjälp mm vilken vanlig svensson har råd å hyra inn sånna??? inte jag i alla fall. de e till bara för att partiet ska slippa undan en massa anklagelser om skattefusk och dyligt..
och den där pajjasen rainfeldt hur ser han ut.. han springer runt som en yr höna och fattar ingenting enligt min åsikt.¨
Sedan säger dom att vi skall skaffa MILJÖBILAR och dom e ju jäkligt billiga!?!?!? om du ska ha en som e någe att ha så får du i alla fall hosta upp 2-300 000kr de har vi ungdommar råd med.. Det har även blivit svårare att skaffa ett jobb i dagens samhälle med också har dom dragit inn sjukpenningen för långtidssjukskrivna för då blir ju deras statisyik bättre naturligt vis. Nää ÅT HELVETE ME MODERATERNA!!!
NÄÄ OMVAL E DE ENDA RÄTTA OCH LÅT MODERATERNA GÅ MED EN VANLIG SVENSSON LÖN !!!!

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
30 november 2007
blacken skrev:
pUs skrev:
blacken skrev:

Starkt jobbat.

Jag har lärt mig, av politiker och andra beslutsfattare. Du vet "Monkey see, monkey do"

Du har lärt dig av idioter? mhm, okej. Då vet jag.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
30 november 2007
TyraX skrev:
ÅT HELVETE MED MODERATERNA!!! vafan tänk efter vad i hela Hel.e.e pysslar dom med.. dom har inte haft ett enda rätt..

Arbetslösheten sjunker konstant. Månaderna under hösten har slagit rekord, det har inte arbetats lika många timmar sen 1962 eller nåt sånt. Inte ett enda rätt?

Men men dom som e förmögna ska ha mer och dom som har de sämmre ställt skall få det sämre. Är de rätt?? NEJ..åxå tog dom bort skatterna på hemhjälp som t.ex hembiträde städhjälp mm vilken vanlig svensson har råd å hyra inn sånna??? inte jag i alla fall.

Skatterna är inte borttagna, dom är subventionerade. Och jag förstår inte riktigt vad Svensson har att göra med saken. Är saker alltid bara bra om just Svensson gör det?

de e till bara för att partiet ska slippa undan en massa anklagelser om skattefusk och dyligt..

Japp. Och för att folk inte ska ARBETA svart heller. För att något ska köpas svart måste även någon sälja saker svart. Men det glömmer dom flesta bort, som t.ex du.

och den där pajjasen rainfeldt hur ser han ut.. han springer runt som en yr höna och fattar ingenting enligt min åsikt.¨

Möjligt, men han är i alla fall snyggare än din hantering av svenska språket..

Sedan säger dom att vi skall skaffa MILJÖBILAR och dom e ju jäkligt billiga!?!?!? om du ska ha en som e någe att ha så får du i alla fall hosta upp 2-300 000kr de har vi ungdommar råd med..

Kom igen nu. Nypriset på nya bilar är väl ändå inte de svenska politikernas fel?

Det har även blivit svårare att skaffa ett jobb i dagens samhälle med

Nej, det har blivit enklare.

också har dom dragit inn sjukpenningen för långtidssjukskrivna för då blir ju deras statisyik bättre naturligt vis.

Hur i hela friden kan den bli bättre? En icke sysselsatt person förblir icke sysselsastt. Du blandar ihop alliansen med den gamla såsseregeringen. Dom betraktade aldrig sjukskrivna som arbetslösa. Statistiken blev snygg, men inte så mycket mer.

Nää ÅT HELVETE ME MODERATERNA!!!
NÄÄ OMVAL E DE ENDA RÄTTA OCH LÅT MODERATERNA GÅ MED EN VANLIG SVENSSON LÖN !!!!

Självklart ska vi ha omval, bara för att just du råkar heja på laget som förlorade. Jag förstår dig. Jag skulle gärna se att vi spelade om fotbolls-VM om och om igen ända tills Sverige råkade vinna.

526 Inlägg
30 november 2007
hehehe du verkar vara moderat helt igenom.. mitt svenska pråk är dåligt för jag har dysilexi så du vet.. och dedär med sjukpenningen e sant... har en person i familien som är långtidsjukskriven som ska TVINGAS ut i jobb annars gå utan betalning. KLART att deras statistik blir bätte om man drar inn pengarna för som sjukskrivna så dom moste jobba"Även fast dom inte klarar de" för att kunna leva så blir ju statistiken bättre, då försvinner de ju en person som går hemma på bidrag och kommer ut på "Arbetsmarknaden" och därigenom blir ssiffrorna bättre. fotbolls vm SUCK bra gämförelse där.... Miljöbilarna kan ja ekänna var kasst skrivet.:S

Sök