sir_daniel skrev:
hur är det med bes. på åland, går det att bessa med turbon eller plockar du bort den?
inga problem!
bara att välja ändringsbesiktning så får man ha vad som helst
sådär!
efter 2 veckors konstant skruvande varje natt så har jag äntligen kommit en bit på vägen
det gick väldigt bra på besiktningen måste jag säga med tanke på att toppen låg på golvet i torsdags och bilen rykte vitt och besiktning dan efter.
den blev inte godkänd men det som jag ska fixa tills måndag är att sätta batteriet i en liten låda. fixa positionsljusen att lysa klart istället för orange. och fixa avgasvärdena.
nu står det iaf i papprena att den får:
ha turbo med 0.2 i ladd Wink
bränsletanken i trunken samt batteriet
att inget baksäte behövs
att fälgarna får vara 16" och en massa annat Very Happy
jag måste säga att jag är förvånad över att det bara blev 3 fel med tanke på att vi inte hade tid att fixa allt kvällen (natten;)) före!
wastegaten hade inget utblås alls! de märkte ingenting
oljereturen läckte lite olja så det blev en pöl på golvet, ingen märkte nåt!
rutorna fram var tonade, vevade ner rutorna och slet bort veven Wink samma där
det var mängder med fel men smart som man var tog man en tid kvart över 3 på en fredag eftersom de slutar kvart i 4 och vill säkerligen hem Wink
så jag är mer än nöjd i nuläget!
bilen är hemkörd nu och nu återstår bara att fixa nåt läckage vid tråget och få bort felkoder plus att fixa lite småsaker på insidan och tvätta innan den kan kallas helt klar Very Happy
till sist men inte minst måste jag ge ett stort tack till Robin.H (Robin här på forumet) för all hjälp de senaste två veckorna från kl. 17.00-05.00 på nätterna i verkstan!! : )