Du menar i dB? Beror ju lite på hur mycket tryck man har i rören och hur effektivt man får ut det, dvs dumpens placering. Sen givetvis om det är en återcirkulerande eller öppen dump. Men vill du ha det högt så köp en öppen dump och sätt en megafon på den, dvs en tratt eller något som förstärker ljudet.
(Varför och funktion och varför igen du vill ha det lägger jag mig inte i.)
hur som helst, jag köpte en öppen dumpventil på hova.com för några år sedan, en kromad, med tratt, den väsnades hur mycket som helst. PL-tuning tror jag märket hette
Du menar i dB? Beror ju lite på hur mycket tryck man har i rören och hur effektivt man får ut det, dvs dumpens placering. Sen givetvis om det är en återcirkulerande eller öppen dump. Men vill du ha det högt så köp en öppen dump och sätt en megafon på den, dvs en tratt eller något som förstärker ljudet.
(Varför och funktion och varför igen du vill ha det lägger jag mig inte i.)
Mvh Håkan
Han menar nog helt enkelt att han vill ha tips på en dump som låter mkt, de behövs inga vidare preciseringar för att han ska få svar på det.
Rushman, japp helt säker iallafall på min bil. Jag har båda två, använder enkeltratten hela tiden.
jo finns flera.. men den låter väl skönt iaf??
Finns det flera sätt? nu får du förklara vad du menar för jag är inte med. Men för att jag ska vara tydlig så kan jag säga att jag satte den på org platsen och pluggade återcirc. Mig veterligen så ska en dump sitta på tryckröret och bälgen kopplad på vakuumet. Det viktigaste är att slangen som styr dumpen inte är skadad, jag tog en ny silikonslang och Greddyn lät nästan ingenting.