2376
Sök

Inför: Skåne crazy tour 2008.

3 722 Inlägg
30 januari 2008
En gräns måste sättas, spelar ingen roll hur dumt det låter, men ska man kunna ha en relativt lugn och okaotisk tour så måste detta göras, tyvärr.

542 Inlägg
30 januari 2008
folk får väll sammåka???? min bil är full för tillfället

3 722 Inlägg
30 januari 2008
mazdalover skrev:
folk får väll sammåka???? min bil är full för tillfället

Sammåkning är inget bekymmer. utan antalet bilar

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
30 januari 2008
Antalet bilar är kanske runt hundra nu och många kommer hoppa av, samt att touren är tre dagar och alla kommer kanske inte köra hela runda. så antalet samlade bilar från stad till stad hamnar kanske runt 30-50. Eller?
Senast redigerat av mickecorrado (30 januari 2008)

Smoke Tires Not Drugs.

hater
656 Inlägg
30 januari 2008
Digital_Kicker skrev:
`^SnOwi^´ skrev:
peter_1976 skrev:
det är ju svårt att kicka folk. vilka är värda att följa med o vilka är inte.
eftersom det är sån variation på bilarna oxå. det enda är att man ska ha en snygg bil, dvs ingen rosthög, ingen solblekt med plåtfälgar.
jag hoppas att alla har läst igenom reglerna på första sidan

Så bara för att man inte har ett Råstylat åk så är man mindre värd och får inte hänga med dom "tuffa" grabbarna ?

Nänä, men det blir förmodligen en kategori gräns också... Från Styling och upp.

Vadå nänä!? Klart som fan att det är så.

Just because you think you can box, doesn't mean you can step in the ring with Ali.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

191 Inlägg
30 januari 2008
Digital_Kicker skrev:
En gräns måste sättas, spelar ingen roll hur dumt det låter, men ska man kunna ha en relativt lugn och okaotisk tour så måste detta göras, tyvärr.

Men vadå sätta gräns..?? och vadå minst kategori Styling? Jag har ingen "Styling" på min bil. Ser inte att du har de heller. Vanlig Volvo men bling fälgar. Så de kommer bara bli gnabb om sånt. Dessutom är det typ 6 månader kvar så att sätta en gräns nu är riktigt dumt.....

Bättre att göra de på den "riktiga" listan som kommer när det närmar sig. Men de är klart att man inte kan köra runt 500 bilar. Annars får vi väl dela upp de i två grupper. Och alla är kanske inte skiiit kåta på att ställa ut i varje stad. Vi andra som inte behöver göra de kan juh parkera nån annan stans till ni e klara sen glider vi vidare igen. Kan de inte bara vara en soft tour som alla får komma på så länge inte bilen är "kom och hjälp mig att dö".  Allt som står på första sidan är juh kanon..

Rekonditionerar och lackförseglar Din bil till riktigt bra pris
ProShine Rekonditionering
kontakt@proshine.se
0735-25 77 98

3 722 Inlägg
30 januari 2008
Melmac skrev:
Digital_Kicker skrev:

Men vadå sätta gräns..?? och vadå minst kategori Styling? Jag har ingen "Styling" på min bil. Ser inte att du har de heller. Vanlig Volvo men bling fälgar. Så de kommer bara bli gnabb om sånt. Dessutom är det typ 6 månader kvar så att sätta en gräns nu är riktigt dumt.....

Bättre att göra de på den "riktiga" listan som kommer när det närmar sig. Men de är klart att man inte kan köra runt 500 bilar. Annars får vi väl dela upp de i två grupper. Och alla är kanske inte skiiit kåta på att ställa ut i varje stad. Vi andra som inte behöver göra de kan juh parkera nån annan stans till ni e klara sen glider vi vidare igen. Kan de inte bara vara en soft tour som alla får komma på så länge inte bilen är "kom och hjälp mig att dö".  Allt som står på första sidan är juh kanon..

Kolla min sida, och läs vad det står!, gammal bild på min bil. Men fattar ni inte att man kan inte köra hur många bilar som helst!?. Vi kommer ha snuten i hälarna på oss i varje jäkla stad. Jag försöker iaf få ihop detta på något sett, men folk bara gnäller

Mycket lättre om folk hjälps åt och tänker lite logiskt. Det måste ju vara organiserat. Inte att vi kommer inkörandes med Högafflar i städer och bränner gummi m.m
Senast redigerat av Digital_Kicker (30 januari 2008)

3 722 Inlägg
31 januari 2008
Amit skrev:
Sluta nu tjabba pojkar...

Seriöst.. det går inte vara 100 tals bilar.. det funkar inte!
Minns när vi skulle köra en karavan i stan för ett antal år sedan efter 2 rödljus var alla utspridda i hela staden!!.

Det funkar inte.. tro mig.
Ni måste spärra av gator och slänga ute resten av trafiken så vi kan köra i ett led om det ska fungera.. och det vet ni att vi inte kan göra utan polis tillstånd.

Så jag tror att det får finnas en limit på antal bilar som ska med.

Det handlar inte om att fula bilar ska bort. Det handlar om att ni ska försöka få detta att funka..
och som det ser ut nu så kommet det förmodligen bli KAOS.

Ni får om prioritera!
Mina ideér säger så här;

*Tryck ut exact vilken väg vi kör och vilka ställen vi samlas på.
*Släpp iväg 10 bilar åt gången med några minuters vänte tid vid start från resp stad. ( kör alla lagligt så bör avståndet vara rätt bra mellan grupperna.)
*Låt så många som vill anmäla sig nu och sedan bekräfta sin plats 4 veckor innan evenemanget startar. (De som bekräftar får ett nr till sin bil )
*Alla får var sitt nr till sin bil för lättare bokföra det mesta med evenemanget.

Osv osv!
jag kan bidra med många fler exempel!

Så lugna er nu och ta tag i saken så vi kan göra detta i framtiden igen.

Mmm något i den stilen har jag skickat som förslag till Kaijle, då räknade jag på 100 bilar, exempel!!, delar upp dom 100 bilarna på 5 grupper på 20 bilar, varv 1 ledarbil i varje grupp som skall följas!,. Sen slussas man iväg med typ 5min mellanrum. från stad till stad!.

Kommer man ut på en större väg sen så kan man ju försöka att köra ihop. Men när man börjar närma sig en stad så gäller gruppen igen, med minst 5 min mellanrum.

Sempre Inter
537 Inlägg
31 januari 2008
amit har talat. klokast sagt änsålänge

Elvis
HPC KayTown

Lillen
101 Inlägg
31 januari 2008
Har vi folk i alla städerna som fixar med tillstånd o sånt?
För även om de e ett par månader kvar så fixa o boka allt som går redan nu!!!!!! Så slipper vi stå med skägget i brevlådan när vi kommer till dagen D o får reda på att där inte e någon som tatt tag i sin stad o fixat! Allt som saknas för min del i LA är antalet + tiden! annars e allt annat klart!

Full Gas Sparar Tid!!! :D

Billjudsbyggare
105 Inlägg
31 januari 2008
Det löser sig säkert med det hela , och ni som har dragit igång touren gör ett jätte bra jobb.
Ni pratar om många bilar och kanske ej får plats på ett ställe i varje stad , man kan ha två träff punkter i varje stad sedan kör man en liten runda i staden och byter sedan plats , bara ett exempel.

M.V.H Dub Mag

Lillen
101 Inlägg
31 januari 2008
Dub Mag skrev:
Det löser sig säkert med det hela , och ni som har dragit igång touren gör ett jätte bra jobb.
Ni pratar om många bilar och kanske ej får plats på ett ställe i varje stad , man kan ha två träff punkter i varje stad sedan kör man en liten runda i staden och byter sedan plats , bara ett exempel.

Jo de e ett mycket bra ex! Men i LA vet jag att de inte e möjligt tyvärr :S kanske i någon annan av städerna?big_smile
Tyvärr e de jy oxå så att man måste ansöka om tillstånd för varje plats o de tillståndet kostar några hundra lappar :S menmen vi får se vad som händer!
Jag står fortfarande vid min tanke att max 100bilar sen skrivs resten upp på en resv lista så får man se hur många som bangar ut när de väl gäller! big_smile

Full Gas Sparar Tid!!! :D

Garaget Video Crew
842 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
VIKTIGA NYHETER!!!!!!
Eftersom vi räknade med ca 50 bilar från början och efterfrågan har stigit upp till 100 bilar så måste vi vidta vissa åtgärder. Det är mycket tråkigt för mig som arrangör att neka vissa personer att följa med men kommer vi över 100 bilar (nästan 6månader kvar till start) så kommer vi inte få plats nånstands.
Det kommer bli prob med sovplatser och att samlas i städer. Och hela iden med denna touren var att vi skulle köra tsmans så jag tycker inte det e kul om vi delar upp oss i grupper. Så hädanefter är det detta som gäller:
Alla som vill och har en bil som är med i "styling" eller högre får lov att anmäla sig och ca en månad innan starten går så kommer vi rensa listan och skicka ut ett PM till varje deltagare där man MÅSTE anmäla sig igen för att få följa med. Vi kommer nu rensa listan på alla dom som inte "platsar" eller inte har nån bil online.

119 Inlägg
31 januari 2008
Kajlie:
Ska vi anmäla oss igen då eller?
Sen en annan fråga. Om det blir över 50st i som är med i "styling" vad händer då??

Malmöit

3 722 Inlägg
31 januari 2008
Ni som har anmält er med en bil som ni ej har Online här på garaget, bör lägga upp denne bil! ett tips bara!

13 Inlägg
31 januari 2008
Ja, då gör jag härmed en ny anmälan ! Jag kommer att köra med bilen jag har online. smile

Garaget Video Crew
842 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
`^SnOwi^´ skrev:
Ja, då gör jag härmed en ny anmälan ! Jag kommer att köra med bilen jag har online. smile

lägg  upp bilen rätt och ansök sen till styling kategorin smile

firefighter
85 Inlägg
31 januari 2008
jag anmäler mig igen då. för att vara på den säkra sidan. wink

bilen som gäller är min bmw 325 cab. fint!

tjofräs

2 201 Inlägg
31 januari 2008
om man behöver anmäla om sig så anmäler jag mig

men vadå anmäla sig igen. så denna gången måste man ha stylad bil, eller?
var inte meningen allt detta skulle bli för alla typer av bil,stylad som standard. visst förstår jag att 100 bilar får aldrig plats.
ett alternativ till dub mags förslag är ju att halva "styrka" har kanske utställning i landskrona medan andra halvan fortsätter mot hbg. o man sen möts igen

det är ju inte kul att behöve kicka folk o det är ju inte kul om 1 bilar är stylade som kör första, sen nästa gäng är tex bara bilar med stora fälgar osv. det roliga var ju att det skulle vara blandat

firefighter
85 Inlägg
31 januari 2008
jo det skulle vara en tour för alla men snälla nån ni fattar väl att det inte funkar. man måste ju sätta någon sorts gräns så är det ju bara. och kategori styling låter väl bra..
kan ju inte komma 100 bilar det går ju bara inte.
tänk logiskt.

Sök