2293
Sök

Inför: Skåne crazy tour 2008.

firefighter
85 Inlägg
31 januari 2008
sant.. svårt som fan det där. men hur ska man organisera 100 bilar så det funkar?

man vet ju nu att många kommer hoppa av men jag tror man måste sätta en rimlig gräns.

Billjudsbyggare
105 Inlägg
31 januari 2008
skulle man kanske tänkt på innan man drar igång något , mycket surt för dom som blir kickade
jaja det finns ju annat att göra........................mmmmmmmmmmmmm

M.V.H Dub Mag

firefighter
85 Inlägg
31 januari 2008
jo jag vet surt som fan. jag kommer säkert bli bortplockad åxå. anmälde mig som 80 nånting. men man måste ändå tänka logist. förmodligen trodde dem inte att intresset skulle bli så stort.

Lillen
101 Inlägg
31 januari 2008
Ett alternativ e att man kan jy ha ett gäng "utställnings bilar" som då e dom 50 eller vad de nu blir!?
Sen dom som vill följa med får gärna göra de MEN dom får helt enkelt parkera någon annan stans!
De e lätt att säga att de funkar om de bara e organiserat! Jag säger inte att de inte hade funkat men man får se till ytorna vi har att röra oss på! De går inte att klämma in 100 bilar på ett torg så lite lätt! just därför så kommer antalet bilar att minska! Som sagt ha ett gäng utställning bilar o sen dom som vill följa med fine men dom får hitta en annan parkering!

Full Gas Sparar Tid!!! :D

Billjudsbyggare
105 Inlägg
31 januari 2008
Håller med Amit.

M.V.H Dub Mag

Lillen
101 Inlägg
31 januari 2008
Amit skrev:
Varför ska vi stå på just ett torg??? Vi ska inte sälja grönsaker, vi ska umgås och titta på varandras bilar och dunka musik.. det gör man inte på ett torg med "dödligt" folk runt oss!

Det är ju klart att det funkar om det är organiserat? varför skulle det inte funka?

Tycker fortfarande det är fel att stylade bilar ska komma först i evenemanget och att alla som inte har "godkända" bilar ska få sitta och uggla någon annanstans och vänta på oss som ett par idioter..

Nej det håller jag verkligen inte med om att det borde göras det är ju ren och skär diskriminering!

Ville ni ha stylade bilar skulle det varit så från början,
Nu är ni 100 bilar där kan ni säga stopp och sätta en reserv lista.
dom som hoppar av får lämna sin plats till folk i reservlistan.

Och efterssom alla som anmält tills nu borde följa med så kan ni dela allt i grupper..

ingen ska behövas särbehandlas.

I sådana fall hänger jag inte med och tar bort mig från listan för jag står inte för det som kommer att ske i sådana fall.

Torget var ett exempel!!!!!!!!!
Sen de med "dödligt folk" de e jy de som e hela poängen med rundan! Skall bara vi som köra/åker kolla på varandras bilar så kan vilka bra samlas på en stor parkering någon stans o så kan vi gå där! Då kan vi skippa hela biten med att ligga o köra runder! Hela tanken med detta e att vi skall köra runt till olika städer o visa upp våra bilar för ALLMÄNHETEN! inte bara för oss själva!

De e inte så lätt som folk tror!!! De e inte bara att säga: Dela upp oss i grupper o så kör vi så! Då krävs det MYCKET mer personal som ställer upp o hjälper till!!!! Vad jag kan se på löistan så e folk inte specielt suga på att hjälpa till :S Sen e de inte säkert att de funkar att göra så i dom olika städerna iheller! För man måste nämligen boka den platsen som man skall parkera på när man gör en så kallad offentlig tillställning! De kanske e så att den platsen e bokad under större delen av dagen o bara har en lucka på ett par tim!

Hade vi vetat till 100% att vi haft en jätte yta i varje stad så hade de inte varigt några större problem! Men de e jy just de vi inte har!

o om du nu tycker att de e så enkelt att bara göra si o göra så, så sätt igång o hjälp oss andra som anmält oss att hjälpa till! De e jy de vi behöver! Vi Behöver folk som kan ställa upp o hjäpa till o inte bara sitter o säger si o så! Hjäp till istället!

Sen tycker jag inte iheller att de e specielt nice att behöva "kicka" folk men vad fan skall vi göra? Har läst många förslag här som hade vatt kanon!! (om man hade haft folk till de o ytorna till de!)
De e inte bara att sitta framför datan där hemma o säga att si o så skall vi göra! Man måste tänka lite realistikt oxå! Många ideer verkar kanon när man sitter o tänker på de men sen måste man kolla så att dom verkligen funkar IRL oxå!

I sådana fall hänger jag inte med och tar bort mig från listan för jag står inte för det som kommer att ske i sådana fall<-----Vad e de för trams???

870 Inlägg
31 januari 2008
Ne men detta var ju jättesnällt, så bara för man inte har stylat sin bil så får man inte köra, jag säger bara synd om dom som kör med en sleeper, typ en Fit Uno, helt original med 500hk... "Ne sorry men din bil e inte stylad så du får inte köra med"

Lillen
101 Inlägg
31 januari 2008
Till alla er som börjar gnälla o gny nu! Istället för att sitta o sura framför datan så sä till att ni vill hjälpa till i stället! För jy fler vi e som har hand om de jy lättare blir de att ordna så att så många som möjligt kommer med! med andra ord: HJÄLP TILL!!!!!!!!!!!!!

Garaget Video Crew
842 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
Eclipse1 skrev:
Amit skrev:
Varför ska vi stå på just ett torg??? Vi ska inte sälja grönsaker, vi ska umgås och titta på varandras bilar och dunka musik.. det gör man inte på ett torg med "dödligt" folk runt oss!

Det är ju klart att det funkar om det är organiserat? varför skulle det inte funka?

Tycker fortfarande det är fel att stylade bilar ska komma först i evenemanget och att alla som inte har "godkända" bilar ska få sitta och uggla någon annanstans och vänta på oss som ett par idioter..

Nej det håller jag verkligen inte med om att det borde göras det är ju ren och skär diskriminering!

Ville ni ha stylade bilar skulle det varit så från början,
Nu är ni 100 bilar där kan ni säga stopp och sätta en reserv lista.
dom som hoppar av får lämna sin plats till folk i reservlistan.

Och efterssom alla som anmält tills nu borde följa med så kan ni dela allt i grupper..

ingen ska behövas särbehandlas.

I sådana fall hänger jag inte med och tar bort mig från listan för jag står inte för det som kommer att ske i sådana fall.

Torget var ett exempel!!!!!!!!!
Sen de med "dödligt folk" de e jy de som e hela poängen med rundan! Skall bara vi som köra/åker kolla på varandras bilar så kan vilka bra samlas på en stor parkering någon stans o så kan vi gå där! Då kan vi skippa hela biten med att ligga o köra runder! Hela tanken med detta e att vi skall köra runt till olika städer o visa upp våra bilar för ALLMÄNHETEN! inte bara för oss själva!

De e inte så lätt som folk tror!!! De e inte bara att säga: Dela upp oss i grupper o så kör vi så! Då krävs det MYCKET mer personal som ställer upp o hjälper till!!!! Vad jag kan se på löistan så e folk inte specielt suga på att hjälpa till :S Sen e de inte säkert att de funkar att göra så i dom olika städerna iheller! För man måste nämligen boka den platsen som man skall parkera på när man gör en så kallad offentlig tillställning! De kanske e så att den platsen e bokad under större delen av dagen o bara har en lucka på ett par tim!

Hade vi vetat till 100% att vi haft en jätte yta i varje stad så hade de inte varigt några större problem! Men de e jy just de vi inte har!

o om du nu tycker att de e så enkelt att bara göra si o göra så, så sätt igång o hjälp oss andra som anmält oss att hjälpa till! De e jy de vi behöver! Vi Behöver folk som kan ställa upp o hjäpa till o inte bara sitter o säger si o så! Hjäp till istället!

Sen tycker jag inte iheller att de e specielt nice att behöva "kicka" folk men vad fan skall vi göra? Har läst många förslag här som hade vatt kanon!! (om man hade haft folk till de o ytorna till de!)
De e inte bara att sitta framför datan där hemma o säga att si o så skall vi göra! Man måste tänka lite realistikt oxå! Många ideer verkar kanon när man sitter o tänker på de men sen måste man kolla så att dom verkligen funkar IRL oxå!

I sådana fall hänger jag inte med och tar bort mig från listan för jag står inte för det som kommer att ske i sådana fall<-----Vad e de för trams???

Håller med dig till 100% hela tanken med denna touren är att umgås med varandra, ha trevligt och visa upp oss för allmänheten.

Detta var VERKLIGEN inte meningen att bli så STORT som det är nu, från början tänkte jag ca 10-30 bilar som skulle köra en runda runt skåne umågs grilla lite o ha kul.

Men seriöst DET E INTE SÅ LÄNGRE! Bilarna är uppe i snart 100st! Visst många kommer inte följa med tillslut men vi måste utgå att alla följer med för tänk om alla gör det och vi har tänkt "nä det kommer bara 50 bilar" jaha då sitter vi där med röven i brevlådan. Vi kan inte ha dom gamla reglerna längre för det funkar inte med den mängden bilar vi har fått ihopa! Det är 6 månader kvar och vi kommer ändra mycket innan det.
Att vissa folk tycker att allting vi ändrar är rena pesten, FINE. Men tänk då på att vi försöker bara göra det bättre hela tiden.
Det kvittar hur vi kommer göra så KOMMER DET ALLTID VARA NÅN SOM GNÄLLER!

Det finns faktiskt en handfull personer som sitter med denna touren dygnet runt, även på jobb sitter vi och diskuterar med varandra hur vi ska kunna förbättra saker osv.
Jag har slitit för att få fram tillstånd vet om att det är fler som har gjort det (STORT TACK!) .
Och dom ytorna vi får fram kan man omöjligt samla över 100 bilar i. Det e bara så.

Ang "Styling" kategorin så e det så (Undantag finns). Hade vi varit 20 bilar så hade varenda en jävel kunnat följa. Men hela denna touren har utvecklats något rejält.

Vi har gått ienom detta tusen gånger och kommit fram till att detta är det bästa.
Jag menar vad krävs för att man ska få vara med i kategorin "Stylign" ? Ett par nya fälgar istället för dom sönderrostade plåtfälgarna.

Som nån sa "Fiat uno med 500 hästar"....Öhmmmm jaha ?? E det en tävling eller ? För isåfall har jag missupfattat allting.
Tror ni seriöst att tidningarna och allämnheten fattar att i den lillla fiaten ligger där 500 hästar under ?

En kommun som jag har hand om var beredda på att marknadsföra oss men då ville dom ha information om vilka bilar som kommer.
Dom gick med på "Stylade, ombyggda och exklusiva bilar" skulle inte tro att dom vill marknadsföra oss med "Fiat uno med 500 hästar" för vilken vanlig människa fattar det.
Tyvärr e det så.

E det nån som har förslag så e det självklart att man ska säga det så e det bara för ALLTING kan förbättras.

firefighter
85 Inlägg
31 januari 2008
asså fan man skulle gärna hjälpa till men jag bor 3 mil från kalmar å hittar knappt till skåne själv. men finns det något man kan hjälpa till med så är det klart att man gör det.

svårt läge vi sitter i nu asså. men det är bara ca 10-15 st som e aktiva i denna tråden. ska dem andra inte med eller? känns som att dem bara isf gled in och anmälde sig och sen sket i det. en ny anmälning kanske skulle sitta på rätt plats iaf. ?

håller med dig till punkt och pricka kajlie.
Senast redigerat av Beeme (31 januari 2008)

2 201 Inlägg
31 januari 2008
håller helt klart med amit. det ska inte vara bara stylade bilar.
då kunde man satt en gräns från börjar på tex 40 bilar.
eftersom vi nu är många fler än det troddes så får man ju planera om lite

vi börjar inte gny nu, men tycker det är fel att kicka folk hit o dit bara för dom kanske itne ha en stylad bil

firefighter
85 Inlägg
31 januari 2008
peter_1976 skrev:

vi börjar inte gny nu, men tycker det är fel att kicka folk hit o dit bara för dom kanske itne ha en stylad bil

håller med delvis men nu har ju situationen ändrats. som kajlie skrev så trodde dem bara det skulle bli 10-30 bilar men nu när det är så många så måste man ju sätta nån sorts gräns. så är det ju bara. och kategori "styling" tycker jag låter bra. det är ju trots allt inte svårt att ta sig till den kategorin.
man MÅSTE sätta en gräns så är det ju bara.

2 201 Inlägg
31 januari 2008
Beeme skrev:
peter_1976 skrev:

håller med delvis men nu har ju situationen ändrats. som kajlie skrev så trodde dem bara det skulle bli 10-30 bilar men nu när det är så många så måste man ju sätta nån sorts gräns. så är det ju bara. och kategori "styling" tycker jag låter bra. det är ju trots allt inte svårt att ta sig till den kategorin.

vad räknas som styling. jag räknar inte min egen som speciellt stylad. men den är inte standard heller
ursäkta mig, men din bmw är ju inte speciellt stylad så då är vi båda två ute ur leken så (inget illa menat). bara ger en poäng

så vad är styling,

Garaget Video Crew
842 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
peter_1976 skrev:
Beeme skrev:
peter_1976 skrev:

vad räknas som styling. jag räknar inte min egen som speciellt stylad. men den är inte standard heller
ursäkta mig, men din bmw är ju inte speciellt stylad så då är vi båda två ute ur leken så (inget illa menat). bara ger en poäng

så vad är styling,

Stling kan diskuteras hundra gånger om frågar du Amit har han en åsikt frågar du mig har jag en annan.

Därför sa vi isåfall att man ska vara med i kategorin "Styling" på g.org och seriöst 90% av alla platsar där.

firefighter
85 Inlägg
31 januari 2008
Kajlie skrev:
peter_1976 skrev:
Beeme skrev:

så vad är styling,

Stling kan diskuteras hundra gånger om frågar du Amit har han en åsikt frågar du mig har jag en annan.

Därför sa vi isåfall att man ska vara med i kategorin "Styling" på g.org och seriöst 90% av alla platsar där.

det var ju faktiskt min poäng med. styling kan diskuteras 100 gånger men är man med i den kategorin så är ju bilen stylad. punkt slut.

firefighter
85 Inlägg
31 januari 2008
men jag tycker ändå att med tanke på hur många anmälningar det är så borde det vara fler än 10 personer som är inne och diskuterar och tycker till. 75 "bilar" har bara vart inne å skrivit "jag e med" å sen inte ett ord mer..

870 Inlägg
31 januari 2008
Kajlie skrev:
Som nån sa "Fiat uno med 500 hästar"....Öhmmmm jaha ?? E det en tävling eller ? För isåfall har jag missupfattat allting.
Tror ni seriöst att tidningarna och allämnheten fattar att i den lillla fiaten ligger där 500 hästar under ?

En kommun som jag har hand om var beredda på att marknadsföra oss men då ville dom ha information om vilka bilar som kommer.
Dom gick med på "Stylade, ombyggda och exklusiva bilar" skulle inte tro att dom vill marknadsföra oss med "Fiat uno med 500 hästar" för vilken vanlig människa fattar det.
Tyvärr e det så.

E det nån som har förslag så e det självklart att man ska säga det så e det bara för ALLTING kan förbättras.

Det var jag som sa det om Fiaten om ett exempel... Ne, vem har nämnt något om någon tävling? Så bara för den har 500 hk så måste det vara en tävlingsbil? Då finns det många som kör olagligt yikes "Tror ni seriöst att tidningarna och allämnheten fattar att i den lillla fiaten ligger där 500 hästar under ?" Varför tror du det är en sleeper? lol

2 201 Inlägg
31 januari 2008
men även om det gäller kategorin styling så är det ändå för många, för de flesta har minsta 17 tums fälgar o så, o det räcker för den kategorin..

men jag håller med Beeme, det är typ 10-15 som är inne o skriver bara, var är de andra 80.

Billjudsbyggare
105 Inlägg
31 januari 2008
får min bil vara med eller måste jag hänga på massa plastskit eller
behöver ni hjälp så hojta

M.V.H Dub Mag

3 722 Inlägg
31 januari 2008
Intressant detta!.

Sök