3279
Sök

Varför fejka bilmodell?!

2 283 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Jag har aldrig riktigt fattat poängen med att sätta ut t.ex. Min bil sätta på S4 märken blabla men att det egentligen är en vanliga jävla A4?!

Vet många som sätter ut R märket på Volvo T5or, varför gör man det när det inte är en R?

Svar: För att den går lika bra...
Jaha men det är ju inte en R.

Visst nu är det ju så (Nu tar jag Volvo för de är vanligast och lättast att förstå) R-vingen är skit-snygg vinge och inte det att man bryr sig om någon velat efterlikna en R eller något men det är det när folk sätter ut att det verkligen är en R fastän det är annan modell.

Nu ska man inte låta gnällig men varför gör man det?
Har aldrig fått något rejält svar på det och tänkte se om ni har något.

Peace

R.I.P. Michael Jackson!

645 Inlägg
24 januari 2008
Hört talas om att bygga replica? alltså att bygga en kopia av en värre bil. Alla har kanske inte råd o köpa den värsta audin, men o slänga på kjolarna o ett emblem så har man ju den modellen man helst vill ha utan att det kostar skjortan. It's as simple as that.

2 283 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Quantic skrev:
Hört talas om att bygga replica? alltså att bygga en kopia av en värre bil. Alla har kanske inte råd o köpa den värsta audin, men o slänga på kjolarna o ett emblem så har man ju den modellen man helst vill ha utan att det kostar skjortan. It's as simple as that.

Ja jag har hört talas om Replicor så menar jag inte.

Tackar för bra svar.

R.I.P. Michael Jackson!

2 201 Inlägg
24 januari 2008
att man bygger replicor, är ju en sak. man att bara montera tex R vinge o R kjolar på en vanlig 850 är ju ingen replica. då kör ju halva sverige med replicor.
det är visst ok att montera kjolar o vingar från tex R modellen, men att montera emblem tycker inte jag passar. montera då hellre bara bort GLT eller vad det är för modellen.
sen att det är snyggare utan emblem oxå, är en annan sak.
bara min åsikt

2 283 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
peter_1976 skrev:
att man bygger replicor, är ju en sak. man att bara montera tex R vinge o R kjolar på en vanlig 850 är ju ingen replica. då kör ju halva sverige med replicor.
det är visst ok att montera kjolar o vingar från tex R modellen, men att montera emblem tycker inte jag passar. montera då hellre bara bort GLT eller vad det är för modellen.
sen att det är snyggare utan emblem oxå, är en annan sak.
bara min åsikt

Ja jag tycker med det, Replica för mig är att man verkligen byggt om allt för att det ska vara en R med utrustning och allt.

Men men det är vad jag tycker håller med dig där Peter

R.I.P. Michael Jackson!

neckwomen_88
24 januari 2008
Stör mig ganska hårt på när folk sätter på dekaler och emblem för saker som inte finns i bilen/under huven....förutsatt att man låtsas ha ngt värre än det man egentligen har...

...dock full förståelse för att sätta på något som indikerar att bilen kanske är en helt vanlig A4, istället för att som det kanske egentligen är, en S4...lite "ful-sleeper" typ

men smaken är som baken!

2 283 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
neckwomen_88 skrev:
Stör mig ganska hårt på när folk sätter på dekaler och emblem för saker som inte finns i bilen/under huven....förutsatt att man låtsas ha ngt värre än det man egentligen har...

...dock full förståelse för att sätta på något som indikerar att bilen kanske är en helt vanlig A4, istället för att som det kanske egentligen är, en S4...lite "ful-sleeper" typ

men smaken är som baken!

Exakt.

R.I.P. Michael Jackson!

Elektriker/Montör
534 Inlägg
24 januari 2008
Ett exempel med är volvos V90..
Hur många finns det inte här på gorg och på blocket som säljer/har en V90/960??? Eller en V90 men sen står det i texten att det är en 960 men ser ut exakt som en V90???

Men att "dekaltrimma" ner bilen som nakenkvinnan säger är helt ok!!!! Riktigt roligt....

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

2 079 Inlägg
24 januari 2008
ja, eriken har ju ett ferrarimärke på sin RS6:a = ferrarireplica?
finns faktiskt en del som stör sig på det hahaha lol

http://www.garaget.org/gallery/archive/64020/240222_mgjt13.jpg
eriks audi med ferrarimärke
Senast redigerat av Mackanol (25 januari 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
25 januari 2008
Samma som Gto klonerna, finns hur många som helst. Synd tycker jag.

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

2 201 Inlägg
25 januari 2008
som att sätta ett v8 emlem på sin camaro med v6, bara för man inte har råd med v8   hmm

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
25 januari 2008
Många gör det nog bara för att reta andra, å det är helt uppenbart att minst två bara på detta forum inte klarar hålla in sin ilska cool

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 201 Inlägg
25 januari 2008
dj_aggwa skrev:
Många gör det nog bara för att reta andra, å det är helt uppenbart att minst två bara på detta forum inte klarar hålla in sin ilska cool

det är ingen ilska. det är bara pinsamt
tex när man ska rejsa står s4 på bakluckan men ligger minsta motorn (1,6 eller 1,8) under huven

Drygare än Yes
112 Inlägg
25 januari 2008
Klart lite löjligt att tex sätta R märke på sin Seat Leon Cupra (Behöver inte alltid ta volvo som exempel wink )
bara kjolar är ok eller detaljer från nyare modeler. Sen Replica argumentet... nja tycker det är lite långsökt.

Vet inte hur många som har frågat mig om det verkligen är en "S" eller om det bara är emblem. fundera på att tarbort märken så man få märka det den hårda vägen. cool

Komihåg att alla tycker olika och gör med sin bil vad dom vill. smile

Makaronborrare
993 Inlägg
25 januari 2008
Sen hur många Bmw 318 finns det inte med M märke?

1 297 Inlägg
25 januari 2008
Jag skulle aldrig sätta RCstolar i min bil smile

BMW Power
2 362 Inlägg
25 januari 2008
Tänk nu också på att helt nya bilar rullar tillomed ut från fabriken med olika paket..

Ta t.ex BMW bilar, dom kan rullas ut med m-paket fast det egentligen inte är en M. Förstår inte riktigt vad ni tycker är fel med det? dock så kan även jag tycka att det är fel att bara ta något emblem när man inte ens har nåt på bilen som märket betyder..

BMW, bogsering med wire :/

12 086 Inlägg
25 januari 2008
Ganska logiskt varför folk sätter bla "R" på sina bilar, för att de ska låta värre o deras bilar ska se coolare ut. Lätt som en plätt.

2 911 Inlägg
25 januari 2008
När självkänslan och egot sitter i bilen man kör, då slafsar folk på med emblem till höger och vänster.
Sen att kärran står på morsan och de knappt har råd med försäkringen gör inte det hela bättre.

Kladda dit emblem som inte hör hemma där säger mer om föraren än det gör om bilen.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 januari 2008
URC skrev:
Hade ett vanligt 1.8 emblem på baken ett tag, lite sleeper sådär.
Förvånande många som vinkade till race övertygade om att den tar jag...
Dom minerna när man sen trampade på gasen och försvann haha big_smile
Dock inget märke alls på baken nu.

funderar på sätta 1.4i på min lol

Sök