2169
Sök

Vad säger folket om att dricka gammal öl?

Lite överallt..
612 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Vad anser ni om att dricka gammal öl?

köpte en karta i fredags och drack en 3st, kollade sedan på lördagen och såg att de gick ut den 2 februari 2007! ! !

Har ni någon erfarenhet av problemet? Mådde inge "sämre" än normalt. Kan ju inte vara bra men..?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
3 februari 2008
Gör som ica, märk om. sen drick å va glad big_smile  haha lol

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

80 Inlägg
3 februari 2008
Beror nog väldigt mycket på hur den har förvarats... solljus, värme och sånt skit

Har druckit gammal öl nån gång, men inte 1 år gammal smile

819 Inlägg
3 februari 2008
Är vell bara en aning jäst (stavning) kanske?
Kanske betyder att det är någon procent mer alkohol? big_smile
Skämt åsido det är nog ingen fara

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

Lite överallt..
612 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
andreasgustavsson skrev:
Är vell bara en aning jäst (stavning) kanske?
Kanske betyder att det är någon procent mer alkohol? big_smile
Skämt åsido det är nog ingen fara

Hehe, mer procent är inget negativt.. =P

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

DFFL
9 020 Inlägg
3 februari 2008
Har en kompis som fick tillbaka sina nu ~fem år gamla öl från de snälla herrarna på Tullverket.
10 flak, alla går att dricka big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sleeper
3 084 Inlägg
3 februari 2008
Satt och drack folkisar med några polare. Fan va goo öl var en kommentar smile efter det så läste man på flaskan och upptäckte att den var 7 månader efter BF datum tongue

Far har 6st 4år!! gammla jul öl hemma fast dem tror jag inte man vågar öppna (säljes till högstbjudande)tongue
Senast redigerat av Sushikocken (3 februari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

-utan 940
1 728 Inlägg
3 februari 2008
Jag köpte några plattor i Danmark en gång och hann inte dricka upp allt innan datumet gick ut, det räckte med att bäst före-datumet hade passerats med nån månad för att jag skulle känna att det smakade illa. De som inte fick plats i kylen förvarades i rumstemperatur.
Senast redigerat av Andreas 940 (3 februari 2008)

1 079 Inlägg
3 februari 2008
hehe är ingen fara tror jag, men du måste nog dricka upp alla på så kort tid som möjligt så de inte blir dåliga ^^

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Lite överallt..
612 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Madhouse skrev:
hehe är ingen fara tror jag, men du måste nog dricka upp alla på så kort tid som möjligt så de inte blir dåliga ^^

Hehe, lär nog gå ganska fort..

Annars så kan man ju spela vänlig och bjuda runt lite.. så kanske man får något fräshare i utbyte? smile

><((((º>
115 Inlägg
4 februari 2008
har druckit tre år gammal öl. smakade  röv, men jag överlevde iaf smile

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.

3 722 Inlägg
4 februari 2008
Drack faktiskt en öl som gick ut oktober 07. Märket ingen skillnad på smaken. Såg datumet efter jag druckit upp ölen. Hehe mådde prima efter!

262 Inlägg
4 februari 2008
A_Lindahl skrev:

köpte en karta i fredags och drack en 3st, kollade sedan på lördagen och såg att de gick ut den 2 februari 2007! ! !

Har ni någon erfarenhet av problemet? Mådde inge "sämre" än normalt. Kan ju inte vara bra men..?

Hur kan öl bli gammal wink
Senast redigerat av Lalle87 (4 februari 2008)

4 506 Inlägg
4 februari 2008
Gammel öl smakar f*n

Kan du andas kan du dö.

Bildrulle
499 Inlägg
4 februari 2008
Jag har ett par burkar som stått i rumstemperatur i garanterat 7 månader. 4st Slotts, någon som vill ha? =P

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
4 februari 2008
Eller så dricker man inte skiten öht. wink

Whine whine!

Fartdåre
378 Inlägg
4 februari 2008
du känner ju om ölen är jäst och då e de ingen höjdare att dricka men annars vem bryr sig tongue

TICen är till salu säljs billigt.

blacken
4 februari 2008
RichardC skrev:
du känner ju om ölen är jäst och då e de ingen höjdare att dricka men annars vem bryr sig tongue

Precis, det är inte smaken som räknas, det är yrsla!big_smile

maliin
4 februari 2008
A_Lindahl skrev:

Inga fel med gammal öl. Så länge man inte käner en syrlig smak vad jag hört. Då kan man nog bli lite risig i magen.. ha ha!
Annars äre väl bare å drecke dreten..smaker lika möe skit som dä ä färskt eller gammert.. wink

956 Inlägg
4 februari 2008
jag drack 5 år gammal lätt öl när jag var 8 år...och det smakade inge vidare..var stora klumpar i skiten..Usch och fyfan..:p

eldus veldus

Sök