3338
Sök

Batteriköp? Bra batteri för max 2000kr

3 Inlägg
12 februari 2008
#21
Danne___ skrev:
Har lite fundering på Banner Running Bull.

Men jag får max in ett batteri som är 30cm under huven (Sitter ett som är 23 nu)

Men vart kan man hitta Banner batterier i Örebro området? Eller nått ställe som säljer Tudor.
Har bara varit in på Micro och kollat, men dom verkar bara sälja nå skräp..

/Danne
hej kolla multimediainport.se han säljer dom och har ganska bra priser på dom=)
mvh//benzorama


Besserwisser
56 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
#22
Men frågan är vad frakten bli på ett batteri?


Ringde till Brl här i Örebro, men dom hade inga i lager och det var slut därifrån dom tar hem också.

Känner mig rättså desperat efter jag har varit ut och mätt på mitt nuvarande batteri.

Besserwisser
56 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
#23
Hittat ett ställe som säljer optima batterier här i närheten där jag bor.

Är dom värda pengarna, jag skulle få ge 2500 för ett 55ah?

Jag funderar lite över montering av Optimas batterier, på min bil (Audi A4 -96) så sitter det nuvarande batteriet fast med "Klackar", men på optimas är det inga sånna. Måste man bygga nån bygel och sätta över?

Sen som synd är så sitter polerna omvänt, så man lär nog få fixa lite med kablarna också...
Senast redigerat av Danne___ (13 februari 2008)

21 761 Inlägg
13 februari 2008
#24
Mekonomen säljer Exide, det är samma som Tudor. Mekonomen finns ju i Örebro, du kan höra om de även har Exide AGM, Det är ett nytt batteri som har liknande prestanda som Banner Running Bull och Varta Ultra dynamic.
Senast redigerat av Drönirettab (13 februari 2008)

Besserwisser
56 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
#25
Det verkar bli ett Optima 55Ah.
Men en annan fråga, det är så att jag tänkte köpa en laddare samtidigt, som jag har planerat på att montera fast under huven.  Räcker det med en Ctek  Multi XS 3600? Det står ju att den ska kunna ladda batterier upp till 120Ah, och batteriet jag ska köpa ligger på 55Ah..

/Danne

21 761 Inlägg
14 februari 2008
#26
Ja, den laddaren kommer att fungera bra. Är naturligtvis ingen nackdel med större laddare, men MSX 3600 duger som sagt bra smile.


Sök