3436
Sök

FWD - spinner ej, hoppar istället

576 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Det är så att om man ger full gas borde ju däcken börja spinna/burna, men istället börjar däcken "glappa" på ett konstigt sätt och "hoppa upp bilen"! Åtgärder?!

(170HK FWD SOMMARDÄCK)

811 Inlägg
11 mars 2008
kanske är för lätt i fronten. när du säger glappa? du menar inte som anti-spinn eller nåt?

576 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Droors skrev:
kanske är för lätt i fronten. när du säger glappa? du menar inte som anti-spinn eller nåt?

Nej då, fronten "hoppar" nästan upp varje gång däcken glappar sådär. Kan det ha med fästet att göra på nått sätt? För med dubbdäck gick det att spinna lätt.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
11 mars 2008
För lite effekt kontra för bra grepp. Du får ladda på mer helt enkelt.

217 Inlägg
11 mars 2008
Jag märker också av att bilen hoppar i framvagnen när man råkar spinna lite

G O O G L E .com - Man's best friend.

811 Inlägg
11 mars 2008
jo dubb har gått enkelt på dom tidigare bilarna jag har kört med FWD på också. men det är ju ingen hit att spinna runt med dubbdäck. trist att köpa nya varje vinter wink

Har bara lyckats spinna ett par gånger med min förra bil. och den hade 115hk. nån gång var det blött ute.

576 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Hur ska man göra vid rödljusrace då? Kan man ju inte trycka gasen i botten på ettan, för då börjar hjulen att "glappa" sådär!?

4 001 Inlägg
11 mars 2008
J-P-R skrev:

som J-P-R skriver, du får för lite varv på däcken så dom greppar nästan och då börjar det studsa, samma fenomen blir det på bakhjulsdrivet oxå

Glömde åtgärderna...

Antingen mera grepp så det inte spinner alls eller mer varv på motorn så det spinner mer
Senast redigerat av kolvas (11 mars 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 002 Inlägg
11 mars 2008
kolvas skrev:
J-P-R skrev:

som J-P-R skriver, du får för lite varv på däcken så dom greppar nästan och då börjar det studsa, samma fenomen blir det på bakhjulsdrivet oxå

Glömde åtgärderna...

Antingen mera grepp så det inte spinner alls eller mer varv på motorn så det spinner mer

mera träning oxå kanske smile testa att lägga lite vatten framför däcken så du inte får torr asfalt, lite trist om köra sönder något. även att testa med grus sand på asfarlten funkar riktigt bra oxå..
sen har du automat eller manuell låda?

övning ger färdighet som sagt. o högt varv behövs.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

120 Inlägg
11 mars 2008
Låter annars som driv knutarna e slut på bilen....

1 827 Inlägg
11 mars 2008
Det är inte drivknutarna som är slut.

Dock är motorfästena lite trötta, kanske redan från fabrik. Det går att motverka genom att byta till hårdare diton eller fylla befintliga.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

564 Inlägg
11 mars 2008
Testa med annat lufttryck i däcken. Jag har märkt att det går bättre med lite lägre tryck.

Mvh Johan

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
11 mars 2008
Phenomen skrev:
Låter annars som driv knutarna e slut på bilen....

Mja. Skulle vara fler symptom som klonkande vid fulla rattutslag om det vore drivknutarna.

Som jag skrev tidigare så får du helt enkelt varva mer och även slira på kopplingen mer. För jag antar att det du ville var att "burna" lite ?

269 Inlägg
11 mars 2008
dåliga stötdämpare kanske , elle nåt annat kasst i framvagnen

VW Passat R Tdi 4motion

355 Inlägg
11 mars 2008
Hjulhopp är ett stort problem på MPSen orginal då bakre motorfästet är otroligt mjukt. Blev stor skillnad när jag bytte till ett hårdare motorfäste. Testa med det å nästa steg är väl andra stötdämpare å fjädrar?!

1 661 Inlägg
11 mars 2008
Blev likadant på min förra bil när jag bytte till 18tum från 14. Förmodligen för att man har bra grepp. Motverkades med mer varv.

341 Inlägg
11 mars 2008
Sådär blev det i min också 2 första gångerna jag testade, men inte längre.. Fast den hoppar väl inte, den "skakar" mer i framvagnen.. Men jag varvar varken mer eller slirar på kropplingen nu :-P Kanske däcken som har blivit grymt slitna tongue

Drive it like you stole it

127 Inlägg
11 mars 2008
Tänk på att det inte är jätteskönt för låda och resten av drivpaketet när det börjar studsa och hoppa..

Smålänning
7 883 Inlägg
11 mars 2008
Som flera redan sagt smile
Bilen är för mjuk i motorfästerna och/eller för mjuk/klen i framvagnen.

Byt bussningar så blir du av med problemet smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 mars 2008
skaffa mer effekt wink hehe tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök