Det är så att om man ger full gas borde ju däcken börja spinna/burna, men istället börjar däcken "glappa" på ett konstigt sätt och "hoppa upp bilen"! Åtgärder?!
kanske är för lätt i fronten. när du säger glappa? du menar inte som anti-spinn eller nåt?
Nej då, fronten "hoppar" nästan upp varje gång däcken glappar sådär. Kan det ha med fästet att göra på nått sätt? För med dubbdäck gick det att spinna lätt.
jo dubb har gått enkelt på dom tidigare bilarna jag har kört med FWD på också. men det är ju ingen hit att spinna runt med dubbdäck. trist att köpa nya varje vinter
Har bara lyckats spinna ett par gånger med min förra bil. och den hade 115hk. nån gång var det blött ute.
För lite effekt kontra för bra grepp. Du får ladda på mer helt enkelt.
som J-P-R skriver, du får för lite varv på däcken så dom greppar nästan och då börjar det studsa, samma fenomen blir det på bakhjulsdrivet oxå
Glömde åtgärderna...
Antingen mera grepp så det inte spinner alls eller mer varv på motorn så det spinner mer
mera träning oxå kanske testa att lägga lite vatten framför däcken så du inte får torr asfalt, lite trist om köra sönder något. även att testa med grus sand på asfarlten funkar riktigt bra oxå.. sen har du automat eller manuell låda?
övning ger färdighet som sagt. o högt varv behövs.
"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
Hjulhopp är ett stort problem på MPSen orginal då bakre motorfästet är otroligt mjukt. Blev stor skillnad när jag bytte till ett hårdare motorfäste. Testa med det å nästa steg är väl andra stötdämpare å fjädrar?!
Sådär blev det i min också 2 första gångerna jag testade, men inte längre.. Fast den hoppar väl inte, den "skakar" mer i framvagnen.. Men jag varvar varken mer eller slirar på kropplingen nu :-P Kanske däcken som har blivit grymt slitna
Som flera redan sagt Bilen är för mjuk i motorfästerna och/eller för mjuk/klen i framvagnen.
Byt bussningar så blir du av med problemet
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!