11 mars 2008
Trådstartare
Sir_daniel: Jag har skruvat bil i ca 15 års tid, allt från topprenoveringar till byte av kompletta bromssystem. Anledningen till att jag VILL göra jobbet själv är att jag då vet att det blir gjort ordentligt, desutom har jag redan köpt alla delar (skivor/belägg/lager/slangar mm). Anledningen till att jag vill ha hjälp med dessa bultar är att jag gick bet på den första, dessutom har jag ingen redig "brännare" så jag kan värma ordentligt. Jag kommer få bultarna lossade av en annan verkstad, till ett "fast" (500-1000kr) pris, kan väl inte säga att det var billigt men fine jag gillar läget...
För övrigt brukar många verkstäder inte vara pigga på att montera "självinköpta delar", dessutom vill jag som sagt göra jobbet själv, kan inte tänka mig att en verkstad skulle fetta in lagren lika noggrannt o omsorgsfullt som jag tänker göra, det skall ju gå fort oftast. Själv jobbar jag helt utan tidspress...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure