3357
Sök

Jag blir så trött...

Bildrulle
499 Inlägg
15 mars 2008
speedtrap skrev:
MikeAero skrev:
olirc skrev:

Hmm ingen Polis här som vill kommentera detta eller är det för känsligt?

Det är ju inte direkt polisens fel! Politik kallas det för! Polisen gör ju inte som vägverket gör! Åker och saltar i onödan bara för att få samma budget! Men visst vissa poliser är för slappa och sen finns det de som är för pigga och då gnälls det på det! Jag blir så trött på allt gnäll!!

Det är ju tyvärr så att de enda som kan lösa problemet så är det ni själva. Jag läste en artickel i Göteborgs Posten för några månader sen och i just den specifika undersökning så hade bara ca: 50% förtronde för polisen. Du kan blanda in hur mycket politik du vill i det hela men det är fortfarade er uppgift att skapa ett förtonde hos allmänheten, det kan ingen politiker göra.

Men snälla, hur ska dom göra det? Ska patrullen kapa växeln och välja själv vilka saker dom vill åka på? Eller vill du ha 1 polis för varje medborgare? Fastsydd i höften kanske? Finns inte resurser till sånt och det är inte bestämt av polisen du blir stoppad av. Dom jobbar utifrån direktiv från chefer och politiker som styr deras budget.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

58 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Supra_Micke skrev:
speedtrap skrev:
MikeAero skrev:

Det är ju inte direkt polisens fel! Politik kallas det för! Polisen gör ju inte som vägverket gör! Åker och saltar i onödan bara för att få samma budget! Men visst vissa poliser är för slappa och sen finns det de som är för pigga och då gnälls det på det! Jag blir så trött på allt gnäll!!

Det är ju tyvärr så att de enda som kan lösa problemet så är det ni själva. Jag läste en artickel i Göteborgs Posten för några månader sen och i just den specifika undersökning så hade bara ca: 50% förtronde för polisen. Du kan blanda in hur mycket politik du vill i det hela men det är fortfarade er uppgift att skapa ett förtonde hos allmänheten, det kan ingen politiker göra.

Men snälla, hur ska dom göra det? Ska patrullen kapa växeln och välja själv vilka saker dom vill åka på? Eller vill du ha 1 polis för varje medborgare? Fastsydd i höften kanske? Finns inte resurser till sånt och det är inte bestämt av polisen du blir stoppad av. Dom jobbar utifrån direktiv från chefer och politiker som styr deras budget.

Då får ni väl ta och omorganisera så att ni använder era resurser bättre och se till att få mer om ni behöver. Problemet är att allmänheten vill se resultat och ni väntar på mer pengar och skyller allt på politiker. Hur vore det om ni tog tag i saken själva och skapade en mer positiv uppfattning om er själva. Jag och många med mig känner att polisen skiter i det mesta utav vardags kriminaleteten och låter allmänheten klara sig själva. Om ni tror att ni skall få mer i anslag utan att ha opinjonen med er så är ni vekligen blåögda. Sluta gnälla så förbannat och se till att fixa problemet.

Den som har mest prylar när han dör, VINNER!

Bildrulle
499 Inlägg
15 mars 2008
Hur?

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

58 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Supra_Micke skrev:
Hur?

Det skall du inte fråga mig, jag är inte polis bara sur på dom för att ingeting någonsin händer. Vill du att jag och många med mig skall ändra våran attityd mot er så är det ju upp till er att lösa problemet.

Den som har mest prylar när han dör, VINNER!

Sök