Ja jag gillar faktiskt programmet skarpt även om det som sagt verkar vara riktat till en publik som är lite mindre bilintresserade än oss här på Garaget. Jag hade dock velat se lite mer beskrivningar om hur sakerna görs, t.ex. simplare grejor som "så här mycket härdare ska man ha och se till att skarvarna ser ut så här", "slutstegen kopplas in så här och det är viktigt att använda rätt avsäkring" osv osv osv.
Till och med min Chef tittar på det, han kom fram till mig idag och frågade lite om bilstyling och sånt
Han blev impad när jag sa att jag sett slutresultatet redan haha.
Håller även med om att man blir grymt sugen på att greja i garaget när man ser programmet, jag tänker tillbaka på tiden innan Elmia i garaget med Omegan
8-timmarspass efter jobbet med spacklande och slipande och ljudbygge, sedan lite mer spacklande och slipande samtidigt som motorn kompressormatades, allt på en gång och med galen tidspress.
Gillar inte riktigt stuket på bilen dock. Bakbreddarna förstör mycket då dom helt enkelt är för stora, fälgarna ser så pyttesmå ut där inne i hjulhuset men allt annat blev riktigt grymt. Gillar speciellt detaljer som scoopet vid C-stolpen och venturitunneln, Elvis ljudbygge är grymt snyggt också.
Att man sedan knappt kan köra den är väl en annan femma då det är en ren utställningsbil och det har ni lyckats riktigt bra med att göra den till
Det är även kul med reportagen om Blackrace och Kooz t.ex.
Det blev ett långt inlägg men kontentan är att det är bra underhållning helt enkelt!