Jag undrar om det är någon som är lite av en expert inom just 850. Funderar på att köpa en 850 men undrar vad som är bättre, GL, GLE eller GLT.. Har just nu en 740 Gl-88 som drar för mkt men det är en skön bil ändå som har stil. Hade tänkt mig att den skulle få kosta max 30.000 men så billig som möjligt och att årsmodellen inte ska understiga -93. Har fått höra av en mekaniker att 850 under årsmodell -93 klatrar en hel del då det gäller elektroniken och spindelleder mm. Vore glad om nån hade svaren jag söker
850GLT - 92 jag hade, fick jag mängder med problem med, men kan ju säga att det var den "första" utgåvan eller va man nu skall kalla den för också! Den slukade runt litern vid normal körning för mig!
verkar som mekanikern hade rätt om årsmodellerna. men jag har försökt kolla lite på internet om bränsleförbrukningen.. men va jag sett så verkar det inte vara så värst stor skillnad mellan GLE och GLT
jo kan tänkas.. men 740 drar för mkt soppa och jag behöver något bensinsnålare alternativ som har stil i sig. och jag gillar 850n design. fast bränsleförbrukningen kanske inte skiljer sig så mkt mellan 740 och 850..
brossans 850 GLT ligger på 0.8L milen lugn körning. (170hk) men skulle chansa på runt 140-150hk just nu. dock har SRS lampan i panelen börjat lysa under körning.
kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.
T5an behöver man egentligen inte köpa.. Det räcker med vanliga sugmotorn om man bara ska framåt
Men däremot älskar jag t5an
SORRY OFF-TOPIC
kika mina videoklipp så kan du lyssna på min t5a..
ON-TOPIC
Helt klart att GLT och GL funkar bra också, myyycket billigare i drift. jag har även för mig att GLT'n har "lyxigare" inredning? rätta mig om jag har fel. men Annars är det väl inte så stor skillnad? Tycker man att 850 är fin, och inte det spelar roll om man ska ha turbo eller ej så kör på GL/GLT, skön bil att åka i, och i min åsikt.. skitful.. men en väldigt uppskattad bil
GL = 140hk(?) GLT = 170hk(?)
läste jag nyss i alla fall.. allt är dock inte sant på internet..
jag har iallafall bestämt mig för en 850 men den lär jag inte skaffa förän till nästa sommar.. så det blir lite breställ även nästa vinter. Måste jobba ihop lite pengar nu under sommarn. Tips på årsmodell? nån särskild skillnad?
jag har iallafall bestämt mig för en 850 men den lär jag inte skaffa förän till nästa sommar.. så det blir lite breställ även nästa vinter. Måste jobba ihop lite pengar nu under sommarn. Tips på årsmodell? nån särskild skillnad?
jag har iallafall bestämt mig för en 850 men den lär jag inte skaffa förän till nästa sommar.. så det blir lite breställ även nästa vinter. Måste jobba ihop lite pengar nu under sommarn. Tips på årsmodell? nån särskild skillnad?
har haft en 855se -95:a, en 854Glt -96:a och nu en 854Turbo -96:a....min 855se låg på ca 0.8-0.9 L/M, Glt:n låg på ca 0.7-0.8 L/M och turbon jag har nu ligger på ca 0.8-0.9 L/M....
Den som ingen turbo har, han får åka utan bar.. :)
T5an behöver man egentligen inte köpa.. Det räcker med vanliga sugmotorn om man bara ska framåt
Men däremot älskar jag t5an
SORRY OFF-TOPIC
kika mina videoklipp så kan du lyssna på min t5a..
ON-TOPIC
Helt klart att GLT och GL funkar bra också, myyycket billigare i drift. jag har även för mig att GLT'n har "lyxigare" inredning? rätta mig om jag har fel. men Annars är det väl inte så stor skillnad? Tycker man att 850 är fin, och inte det spelar roll om man ska ha turbo eller ej så kör på GL/GLT, skön bil att åka i, och i min åsikt.. skitful.. men en väldigt uppskattad bil
GL = 140hk(?) GLT = 170hk(?)
läste jag nyss i alla fall.. allt är dock inte sant på internet..
GL = 140 GLT = 170 (Stämmer bra det)
Dessutom brukar jag köra/åka med i polarns 855 T5R så jag är ganska van vid turboljudet