3003
Sök

Hur skrämmer man bort katten från bilen?

blacken
27 april 2008
loudness skrev:
min grannes katt hade gjort ett tappert försök att försöka sätta sig på min huv tyvärr va huven nyvaxad och de slutdade med ett gäng halkande klor på ena sidan huven.. den dagen jag blir ensam med den katten......

Klaga inte, ena av mina katter hoppade upp på taket på bilen och sedan upp på huven, som då var öppen och den for ner med en bra smäll. Igentligen ganska så lugnt med det, bara det att jag stod och bytte brytare på bilen just då, det sjöng i skallen ett bra tag efteråt.. smile

137 Inlägg
30 april 2008
blacken skrev:
Mogge_83 skrev:
paintballgeväret funkade för mig, fick in några träffar, har inte sett varken katt lr kattspår på bilen sen dess...(färgen går att tvätta bort)

Inte att rekommendera, ett paintball gevär kan skada katten ganska så allvarligt,  typ skada ögonen,muskelfästen osv,osv i värsta fall så kan den dö efter ett tag..

japp det är bra drag i ett paintballgevär, det känns när man blir träffad om man säger så...

Brake em' down like a shotgun !!!

Teddan
2 495 Inlägg
30 april 2008
grannens katt hadde gått på min porsche för 2 veckors sedan, nästa gång jag såg katten så släppte jag loss min Amstaff så han jaga katten genom hela kvarteret .

Nu blir det inga fotspår på bilen men grannen undra om jag var riktigt frisk som kunde göra så å sen berätta han att man måste ha hundar kopplade.
Orkar inte diskutera med sånna idioter som inte fattar vilka skadedjur katter är.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
30 april 2008
glömde skriva att katten till slut hitta ett träd å klättra upp i ..

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

7 100 Inlägg
30 april 2008
Mogge_83 skrev:
paintballgeväret funkade för mig, fick in några träffar, har inte sett varken katt lr kattspår på bilen sen dess...(färgen går att tvätta bort)

ja gud va häftigt att skjuta katter med paintball gevär!!!!!!!!
man skjuter INTE en katt,de spelar inge roll med vad för nåt,räcker med att kasta vatten på dom!!

hadde ja sett nån som hadde skjutit min katt med nåt,så hadde ja slagit ihjäl den personen,jävla djurplågare!!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Muttley
30 april 2008
Degas skrev:
tkd_rille skrev:
faktiskt håller jag inte med om den saken. hade en katt som bruka klättra upp på taket och sket uppe på taket faktiskt. och fastän man spruta vatten och så sluta den inte. smile

Hahaha IRL Skratt där faktiskt! Lät så roligt att den gick upp på taket för att skita hahahahaah

hehe jo väldigt komplicerad var den smile kunde typ inte ha balkongdörren öppet på huset , så fort den såg krukorna på balkongen sket den där med smile. ända uppe på taknocken var de skit, farsan var bra trött på den då men han var gullig som fan, tyvärr körde någon över bakdelen på han så han bröt ryggen och blev avlivad sen..

värsta pappa var med om när han skruvade med sin förra 740 var när han bytte bromsar, hade dörren öppen på bilen för att ha musik igång. Då hoppar en av våra katter in i bilen och lägger sig, men de tänker inte pappa på när han är klar och stänger dörren, så dagen efter när han sätter sig i bilen är de kattskit i baksätet smile

blacken
30 april 2008
r-ted skrev:
grannens katt hadde gått på min porsche för 2 veckors sedan, nästa gång jag såg katten så släppte jag loss min Amstaff så han jaga katten genom hela kvarteret .

Nu blir det inga fotspår på bilen men grannen undra om jag var riktigt frisk som kunde göra så å sen berätta han att man måste ha hundar kopplade.
Orkar inte diskutera med sånna idioter som inte fattar vilka skadedjur katter är.

Det finns ett mycket värre "skadedjur", människan..

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
30 april 2008
högtryckstvätten smile

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
30 april 2008
bmx skrev:
Mogge_83 skrev:

man skjuter INTE en katt,de spelar inge roll med vad för nåt,räcker med att kasta vatten på dom!!

hadde ja sett nån som hadde skjutit min katt med nåt,så hadde ja slagit ihjäl den personen,jävla djurplågare!!!!

men du... ärligt. tror du att de e nån som är så illa funtad i knoppen så de skulle göra det? tagga ner en smula vetja smile

2 126 Inlägg
30 april 2008
psilo skrev:
bmx skrev:
Mogge_83 skrev:

men du... ärligt. tror du att de e nån som är så illa funtad i knoppen så de skulle göra det? tagga ner en smula vetja smile

Jag hade kunnat göra det, hatar katter och tycker att ägare tilll utekatter e dom mest oansvariga människor som finns!
Vet inte hur många ungdjur (ankor, gäss och hönor) som blivit tagna av katter hemma hos mina föräldrar!
Jävla skadedjur e vad det är! neutral

7 100 Inlägg
30 april 2008
psilo skrev:
bmx skrev:
Mogge_83 skrev:

det är ju sverige vi pratar om!här finns folk till alt tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Muttley
30 april 2008
Big_JN skrev:
psilo skrev:
bmx skrev:

Jag hade kunnat göra det, hatar katter och tycker att ägare tilll utekatter e dom mest oansvariga människor som finns!
Vet inte hur många ungdjur (ankor, gäss och hönor) som blivit tagna av katter hemma hos mina föräldrar!

då tycker jag du ska säga de till mina föräldrar smile de är djurplågare om de låser in den katten, då den inte trivs inne på vår och sommar. då springer den fritt vilket vi vill ha, fria djur. och en som har en utekatt är inte oansvarig när man låter den komma in och äta och sova och mysa. så de tycker jag var ett jävla dåligt uttalande av dig.
man skjuter inte katter som är chippade eller har halsband då får man hoppas de står idioten dyrt. vi kan ändra lite på historian, går dina föräldrar ankor gäss och hönor fritt ? varför låser de inte in de bakom galler så inte katterna (rävar) kommer åt de? de är jävligt oansvarigt måste jag säga om du tycker kattägare är de smile

sen svara på detta, hade du haft hjärta att skjuta min katt om jag låtit den springa ute???
bild på den
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=330670
Senast redigerat av tkd_rille (30 april 2008)

blacken
30 april 2008
psilo skrev:
bmx skrev:
Mogge_83 skrev:

Jodå, dom idioterna finns , och dom är inte få heller..

220 Inlägg
30 april 2008
Finnmerchant skrev:
Hur F#N ska jag få bort vår katt som alltid sitter på min motorhuv å river upp lack.?? nån som har tips (behöver nödvändigtvis inte involvera handeldvapen)

Kesler skrev:
Själv så har man råttspår på huven hmm

Ni borde skaffa en pytonorm så slipper ni både katter och råttor samt inte heller något pissande på däcken från hundar.  cool

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

blacken
30 april 2008
Jävla skadedjur e vad det är!

Att en katt tar en anka eller en höna är väl möjligt men djäkligt sällsynt att det händer. Men en gås naee, det har jag svårt att tro.
Och ur "skadedjurs" aspekten så är katten den BÄSTA hjärtmedicinen som finns. Enligt dom senaste rönen om det..

2 126 Inlägg
30 april 2008
tkd_rille skrev:
Big_JN skrev:
psilo skrev:

då tycker jag du ska säga de till mina föräldrar smile de är djurplågare om de låser in den katten, då den inte trivs inne på vår och sommar. då springer den fritt vilket vi vill ha, fria djur. och en som har en utekatt är inte oansvarig när man låter den komma in och äta och sova och mysa. så de tycker jag var ett jävla dåligt uttalande av dig.
man skjuter inte katter som är chippade eller har halsband då får man hoppas de står idioten dyrt. vi kan ändra lite på historian, går dina föräldrar ankor gäss och hönor fritt ? varför låser de inte in de bakom galler så inte katterna (rävar) kommer åt de? de är jävligt oansvarigt måste jag säga om du tycker kattägare är de smile

Tänk om alla hundägare hade resonerat likadant och haft sina hundar strövandes lösa och man bara tog in dom då och då för att ge dom mat och så att dom hade en plats att sova!!! Idiotiskt

BTW så har mina föräldrar sina djur i stora gårdar som är inhägnade men kattdjävlarna tar sig in genom nätet! Att rävar och andra vilda djur tar sig in får man räkna med och en räv får du lov att  skjuta men en katt får du inte skjuta även om du tar den på bar gärning med en kyckling i munnen!

2 126 Inlägg
30 april 2008
blacken skrev:
Jävla skadedjur e vad det är!

Att en katt tar en anka eller en höna är väl möjligt men djäkligt sällsynt att det händer. Men en gås naee, det har jag svårt att tro.
Och ur "skadedjurs" aspekten så är katten den BÄSTA hjärtmedicinen som finns. Enligt dom senaste rönen om det..

Jag skrev ungdjur alltså Gässlingar, även gäss e små när dom inte e så gamla!

Och visst katter kan säkert vara bra men e det inte bättre att ha dom där hemma så slipper man att den blir överkörd mm!

blacken
30 april 2008

Har fortfarande lite svårt att tro på det. Det måste vara några ovanliga kissar bakom det..
Och att jämföra katter med hundar är ju inte särskilt smart.  För det rör sig om två HELT olika predatorer med totalt differerade jakt och bytes habitat och psyke..

2 126 Inlägg
30 april 2008
blacken skrev:

Har fortfarande lite svårt att tro på det. Det måste vara några ovanliga kissar bakom det..

Helt vanliga bondkatter, fan klarar dom av att ta kaninungar så klarar dom av gässlingar!!!
Det tar ett tag innan gässlingar blir stora och jag har sett katter komma springande med dom i munnen samt fått avliva några efter att en katt varit framme och "lekt" med dom!

blacken
1 maj 2008
Big_JN skrev:
blacken skrev:

Helt vanliga bondkatter, fan klarar dom av att ta kaninungar så klarar dom av gässlingar!!!
Det tar ett tag innan gässlingar blir stora och jag har sett katter komma springande med dom i munnen samt fått avliva några efter att en katt varit framme och "lekt" med dom!

Det är ändå ovanligt att det händer, bägge mina föräldrar växte upp på bondgårdar, ingen av dom har sett eller hört om det..

Sök