Oljeretur probs o sån hände på de nyare saabarna, inte 9000.
9000 är ett utomordentligt val, kolvar stakar håller för 500hk+.
Samt nordic uhr bänkade en motor i en testbänk, tror de fick ur 650hk ur en helt orginal saabmotor.
Dom hängde bara på stora jävla spridare o en turbo o det höll.
Nordic Uhr robban kör ju med org stakar i sina maskiner så det säger ju en heldel.
Inga problem o klämma ur 400 driftsäkra hästar ur en 9000 Turbo, byt spridare turbo soppa pump o programvara så är du där.
Folk gnäller om lådorna, men missar helt den urkraft som finns i saabarna (9000 aero) 20nm mer än volvos T5 motor TROTS en cylinder mindre! säger en heldel.
Smidd vevstake, smidda stakar kolvar är en av fördelarna.
Lådorna är det inget fel på, däremot är diffarna inte så superbra på 9000 ifrån 95 och neråt, köp gärna 96 o uppåt dom håller bättre.
Köp en saab 9000 T ifrån 94 och uppåt, (kortmotor trimvänligast)
Senast redigerat av Hammarslag (6 maj 2008)
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed