2623
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 juni 2008
#221
NickeJ89 skrev:
Moparboy440 skrev:
-största rak sexan,7983 cc .Bentley 8 Litre
Fel, den största raka sexan original är på 21112 cc.
Märke och modell på den vore bra att veta isf. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 juni 2008
#222
Accelsson skrev:
jula säljer/har sålt? en bilstero som är riktigt lik den som sitter i koenigseggen.. pinsamt för koenigsegg ?
Det sitter en JVC i koenigsegg.. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

870 Inlägg
1 juni 2008
#223
Irmscher Vectra skrev:
NickeJ89 skrev:
Moparboy440 skrev:
-största rak sexan,7983 cc .Bentley 8 Litre
Fel, den största raka sexan original är på 21112 cc.
Märke och modell på den vore bra att veta isf. smile
Självklart, det glömde jag bort. Den satt i en Panhard et Levassor 50 CV från 1905 smile


1 062 Inlägg
1 juni 2008
#224
Volvo FH16 660 är världens starkaste lastbil, från fabrik

"You Go, we go!"

115 Inlägg
1 juni 2008
#225
Det var jänkarna som först satte turbo i en bil? Chevrolet Corvari, en luftkyld turbobil var första bilen som såldes till konsumenter med turbo, kylningen hetter "rocket fluid" och var vanligt kranvatten.

BMW var först att sälja en turbomatat bil som verkligen funkade med tajmingen med 2002 Turbo precis innan oljekrisen var inte så bra?

Det är samma designer, Gagarin nått, som designat Volvos 200 och 700 serie och bla Alfasud?


Första bil med turbo som va i produktion va väl Oldsmobile Jetfire 1962

SAAB va väl ändå först med att lyckts med turbo, med sin wastegateventil så man kunde kontrollera laddtrycket

Jan Wilsgaard heter han som har designat dessa Volvo modeller som du nämner, Volvo 850 är hans sista modell

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 juni 2008
#226
Irmscher Vectra skrev:
azid skrev:
på bmw e34 med elhissar kan man köra upp rutan med nykeln när man låser om man vrider 2 gånger
Funkar även på Vectra A & B med elhissar. smile
Säkert andra Opelmodeller med, men jag har bara haft Vectra. smile
lånat lite ideer av varandra så där underbordet.....

2slow

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 juni 2008
#227
azid skrev:
Irmscher Vectra skrev:
azid skrev:
på bmw e34 med elhissar kan man köra upp rutan med nykeln när man låser om man vrider 2 gånger
Funkar även på Vectra A & B med elhissar. smile
Säkert andra Opelmodeller med, men jag har bara haft Vectra. smile
lånat lite ideer av varandra så där underbordet.....
Hehe, ja men det är många tyska bilar som delar finesser.
T.ex om bilen blir stående utefter vägen och man inte vill ha alla lampor tända, kan man klicka ner blinkersen, åt ett håll så tänds parkeringsljuset på den sidan. Hade jag på en Rekord från 69 och likaså på min GTS.
Hade en isbil, en polo från 76 som hade samma.  smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 juni 2008
#228
Pumpe skrev:
NickeJ89 skrev:
Xuri skrev:
Okej de var iofs rätt stort men Jag tror ändå inte på att dom bara varvar så lite :p
Ne jag har ingen alls aning om de med vevaxelns varv osv... men dom kan max varva 8400 iaf!
526cui är restriktionen på motorns stolek iaf.
och restriktionerna på maxvarv är 10000 rpm men sällan det varvas så mycket eftersom sliter så hårt på grejerna. //Henka_
Restriktionen ligger på 500 cui exakt. Och dom varvar 8400 varv max under ett race.
Senast redigerat av Siarnaq (1 juni 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

870 Inlägg
1 juni 2008
#229
Siarnaq skrev:
Pumpe skrev:
NickeJ89 skrev:

Ne jag har ingen alls aning om de med vevaxelns varv osv... men dom kan max varva 8400 iaf!
526cui är restriktionen på motorns stolek iaf.
och restriktionerna på maxvarv är 10000 rpm men sällan det varvas så mycket eftersom sliter så hårt på grejerna. //Henka_
Restriktionen ligger på 500 cui exakt. Och dom varvar 8400 varv max under ett race.
Det skrev jag ju inte precis? tongue


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 juni 2008
#230
Irmscher Vectra skrev:
azid skrev:
Irmscher Vectra skrev:

Funkar även på Vectra A & B med elhissar. smile
Säkert andra Opelmodeller med, men jag har bara haft Vectra. smile
lånat lite ideer av varandra så där underbordet.....
Hehe, ja men det är många tyska bilar som delar finesser.
T.ex om bilen blir stående utefter vägen och man inte vill ha alla lampor tända, kan man klicka ner blinkersen, åt ett håll så tänds parkeringsljuset på den sidan. Hade jag på en Rekord från 69 och likaså på min GTS.
Hade en isbil, en polo från 76 som hade samma.  smile
haha ballt... men hur ska man få reda på dom här små påskäggen dom gömmer i bilarna??

2slow

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 juni 2008
#231
NickeJ89 skrev:
Siarnaq skrev:
Pumpe skrev:

526cui är restriktionen på motorns stolek iaf.
och restriktionerna på maxvarv är 10000 rpm men sällan det varvas så mycket eftersom sliter så hårt på grejerna. //Henka_
Restriktionen ligger på 500 cui exakt. Och dom varvar 8400 varv max under ett race.
Det skrev jag ju inte precis? tongue
Bah, kanske det. Är lite trött i skallen. >_<

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

-.-
383 Inlägg
1 juni 2008
#232
Mitsubishi Pajero har handgas-reglage original big_smile

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas

7 120 Inlägg
1 juni 2008
#233
Visste ni att Skyline finns som 4-cylindrig diesel? smile

469 Inlägg
1 juni 2008
#234
viste ni att hummer h1 var endast militärbil från 1983 till 1992 då det faktiskt var Arnold Schwarzenegger som övertalade militären att de skulle göra militärversionen till en civil personbil. Produktionen av den civila versionen kallad H1 kommer snart att avslutas då efterfrågan har dämpats kraftigt på denna bränsletörstiga bilmodell samt att den inte klarade svenska reglerna för att få framföras på vägen då den var 262cm bred och lagen säger max 260cm. detta är vad jag har läst och hört men kan ej styrka detta haha:P

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 juni 2008
#235
Onödigt vetande: Mellan speglarna är min Vectra 2,05. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
1 juni 2008
#236
exoop skrev:
samt att den inte klarade svenska reglerna för att få framföras på vägen då den var 262cm bred och lagen säger max 260cm. detta är vad jag har läst och hört men kan ej styrka detta haha:P
det stämmer inte hummer h1 är ca 2,45 bred med sidospeglar utan är den ca 2,20 bred


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 juni 2008
#237
Tänkte nästan det, har ju sett svenskreggade H-ettor.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 703 Inlägg
1 juni 2008
#238
Lotus esprit S4 har baklyktor från toyota celica.

Lamborghini diablo har samma framlyktor som Nissan 300zx.


2 118 Inlägg
1 juni 2008
#239
Syst3m skrev:
NJ_ skrev:
citroen c4 får 30 (tror jag) extra newton på 5an och 6ans växel för att den ska fortsätta dra lika bra tongue
Lika uselt, måste du mena. roll
haha jaa kanske tongue inte piggaste bilen jag åkt iaf lol

D.i.l.l.i.g.a.f

469 Inlägg
1 juni 2008
#240
Pierre_r skrev:
exoop skrev:
samt att den inte klarade svenska reglerna för att få framföras på vägen då den var 262cm bred och lagen säger max 260cm. detta är vad jag har läst och hört men kan ej styrka detta haha:P
det stämmer inte hummer h1 är ca 2,45 bred med sidospeglar utan är den ca 2,20 bred
okej:P det är kanske militär hummrarna som är 262 breda och inte får reggast i sverige.tongue

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"


Sök