3449
Sök

slutkört i Hamnen i Helsingborg

DFFL
9 020 Inlägg
25 juni 2008
Niick skrev:
FireTraXX skrev:
Mackanol skrev:
tur att de sänker hastigheten på vägen också, det stör nog streetracarna jättemycket, de brukar ju släppa vid 50 å så

Det är nog mest för att det bara krävs 80km/h för att ta deras kort.

Vilken tur att du kan trafikreglerna.
Prova köra i 80km/h förbi en laserkontroll på 50-sträcka.
Får du behålla kortet så betalar jag dina böter.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
233 Inlägg
25 juni 2008
Jag kanske missuppfattade vad du skrev, men körkortet åker vid 80 km/h, inte 70 km/h,
om det är 50km/h skräcka dvs.
Senast redigerat av Niick (25 juni 2008)

Blå saab 9-3 turba

DFFL
9 020 Inlägg
25 juni 2008
Niick skrev:
Jag kanske missuppfattade vad du skrev, men körkortet åker vid 80 km/h, inte 70 km/h,

Nej, det gör det inte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
233 Inlägg
25 juni 2008
FireTraXX skrev:
Niick skrev:

Nej, det gör det inte.

Okej, då har dem ändrat reglerna sedan jag tog mckort för 2 år sedan.

Blå saab 9-3 turba

lundwall
25 juni 2008
Niick skrev:

Tro mig, åker du dit för att köra race på en 50-sträcka och blir klockad för 70km/h, så ryker ditt kort så hårt. Grov vårdslöshets i trafik, framkallande av fara för allmänheten, och en dröse andra saker.

Bortsett från det faktum att kortet ryker enbart för farten smile
Senast redigerat av lundwall (25 juni 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
25 juni 2008
Niick skrev:
FireTraXX skrev:
Niick skrev:

Nej, det gör det inte.

När jag tog körkort så var det samma för 30 och 50 iallafall, alltså 21km/h för fort = Inget körkort.

EDIT:
Jävla millen.
(14:07:25) (@MilleN) jag är osäker nu, är det inte bara på 30 det är 20 över som gäller

Nu blir ju jag också osäker...
Senast redigerat av FireTraXX (25 juni 2008)

Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
233 Inlägg
25 juni 2008
lundwall skrev:
Niick skrev:

Tro mig, åker du dit för att köra race på en 50-sträcka och blir klockad för 70km/h, så ryker ditt kort så hårt. Grov vårdslöshets i trafik, framkallande av fara för allmänheten, och en dröse andra saker.

Bortsett från det faktum att kortet ryker enbart för farten smile

Kanske om man kör race då, men om man bara kör normalt på gatan utan att raca i 70km/h, så är jag säker på att det inte åker, då gäller 30Km/h gränsen. (förutom vid 30Km/h då)
Senast redigerat av Niick (25 juni 2008)

Blå saab 9-3 turba

Avstängd
233 Inlägg
25 juni 2008
FireTraXX skrev:
Niick skrev:
FireTraXX skrev:

Nej, det gör det inte.

När jag tog körkort så var det samma för 30 och 50 iallafall, alltså 21km/h för fort = Inget körkort.

EDIT:
Jävla millen.
(14:07:25) (@MilleN) jag är osäker nu, är det inte bara på 30 det är 20 över som gäller

Nu blir ju jag också osäker...

Min kompis som tog körkort för en månad sen, blev tagen efter 2 veckor körandes i 70km/h på en 50km/h väg, dom hade klockat han med laser och allt, och han fick 2800.- i böter, ingenting annat.

Blå saab 9-3 turba

DFFL
9 020 Inlägg
25 juni 2008
Ringde polisen och frågade nu. big_smile

Han sa att på 30-sträckor är det 21km/h som gäller för att bli av med kortet.
På 40 och 50 så är det 31km/h för fort som gäller.

1-0 till Niick.

Russel Crowe, Gladiator.

lundwall
25 juni 2008
FireTraXX skrev:

1-0 till Niick.

1-0 till snuten skulle jag vilja säga, mtp övriga (ev. åtals)punkter.

Avstängd
233 Inlägg
25 juni 2008
FireTraXX skrev:

1-0 till Niick.

wink

Blå saab 9-3 turba

61 Inlägg
25 juni 2008
vad bra. då är de ju lugnt att köra 150 på motorvägen mellan halmstad o gbg då big_smile (ironi)
förutom att de kan svida rätt rejält i börsen:cool:

Niick skrev:
FireTraXX skrev:

1-0 till Niick.

wink

diktator på livstid
4 Inlägg
25 juni 2008

Kan ju alltid lägga lite lakris strängar utanför  =0)

Redigerad pga PUL / Moderator

@ GARAGET.ORG
229 Inlägg
25 juni 2008
BALOOX skrev:
Redigerad pga PUL / Moderator

Kan ju alltid lägga lite lakris strängar utanför  =0)

hahahah

diktator på livstid
4 Inlägg
25 juni 2008
Kanske snacka me Carl Henrik Hägg som ja tror fortfarande är säkerhets chef för hamnen (knutp+scandlines)

KHRacing
25 juni 2008
MilleN skrev:
Jag förstår faktiskt inte varför dom inte kan utse en bra och säker raka någonstans, ge sträckan 120km/h i hastighetsgräns och förse den med bommar och avspärrningar för publik.

Såklart får kommunen utse en grupp bilintresserade som har hand om starter, städning och publik, och så får man låta dom eller polisen ta ansvar för att öppna bommen på fredag och lördagkvällar och ha lite koll på läget. Räcker ju att ha en polisbil som cirkulerar där några gånger per kväll, det gör dom ju nu ändå.

Det hade faktiskt funkat och man hade sluppit behöva betala som på Blackrace.

Tyvärr så hade det inte varit lagligt även om sträckan haft 120km/h. sad

Finns en rad andra saker man måste ta hänsyn till ju. Dock orkar jag inte nämna dem :-)

Men jag evtt adu föstår vad jag menar. smile

Got VTEC?
1 593 Inlägg
25 juni 2008
Äsch, de tror ju verkligen att de kommer kunna stoppa streetracen. De flyttar bara runt på problemet, de löser det inte. Visst, slösa ni pengar på att lägga upp kameror, vägbulor, måla streck och sänk hastigeten på hamnen, so? Det finns fler sträckor..

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

neckwomen_88
25 juni 2008
förstår dom om det är så att sträckan har blockerats för dom från färjorna men samtidigt så som inlägget ovan säger, dom flyttar bara på problemet... när racen flyttas från bra sträckor till mindre bra sträcken är det ju säkerheten som tar stryk iaf, tänker på siktsträcka, hur många som rör sig i området (civilia), kvalité på vägen (gupp och hål som kan orsaka olyckor)..

men samtidigt är det lätt att förstå att dom inte kan pynta upp en sträcka för streetrace och legalisera just där, skulle aldrig gå. skulle vara precis lika många race i resten av stan, om inte fler, enligt principen "såfort det blir lagligt är det inte lika roligt"

det bästa är att ha en bra dialog med polisen där dom vet att race sköts säkert och diskret utan att störa någon - "stör inte vi er, stör inte ni oss"

8 156 Inlägg
25 juni 2008
Dragonbreath skrev:
hahahaha.. heja svenska polisen! lol

Det är väl inte polisen det är fel på i det här fallet, utan kommunalrådet och den styrande majoriteten?
För polisen har ju bara att följa lagen. Sen så följer dom ju mer eller mindre kommunens linje då dom inte vill få en massa kritik?

Personligen så tycker jag att kommunen istället borde satsa sina resurser på att bygga en raksträcka där man kan arrangera blackrace.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
25 juni 2008
Tråkigt som fan.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök