3398
Sök

slutkört i Hamnen i Helsingborg

455 Inlägg
25 juni 2008
streetrace kommer alltid att finnas kvar! synd att inte polisen har något annat att göra på en lörda kväll eller när det nu är där! ja det är olaglit men det är mycket som är olaglit, och sköts det på rätt sätt så är säkerheten ungefär samma som att gå på krogen och supa sig full som ett svin!

>syns man inte finns man inte<

204 Inlägg
25 juni 2008
bmx skrev:
bra att dom stänger av det!
ni får skylla er själva när ni ska hålla på och stänga av vägen(syftar på dom som brukar rejsa där)

Vi flyttar faktiskt på oss när färjorna kommer in till Helsingborg. Så det "problemet" förstår jag inte. Och att folk står så nära starten är deras eget problem.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
25 juni 2008
FireTraXX skrev:
Niick skrev:
FireTraXX skrev:

Nej, det gör det inte.

Okej, då har dem ändrat reglerna sedan jag tog mckort för 2 år sedan.

När jag tog körkort så var det samma för 30 och 50 iallafall, alltså 21km/h för fort = Inget körkort.

EDIT:
Jävla millen.
(14:07:25) (@MilleN) jag är osäker nu, är det inte bara på 30 det är 20 över som gäller

Nu blir ju jag också osäker...

när jag tog kortet för ca 6 månader sen var det bara på 30vägar man inte fick köra mer än 20
har åkt dit på 26 över på 50 väg och jag blev inte av med det roll

9 108 Inlägg
25 juni 2008
Team-Adolfsson skrev:
när jag tog kortet för ca 6 månader sen var det bara på 30vägar man inte fick köra mer än 20
har åkt dit på 26 över på 50 väg och jag blev inte av med det roll

Jo vi kom fram till det efter att Firetraxx ringt polisen smile

160 Inlägg
25 juni 2008
Synd är oxå att försäkringsbolagets och polisens samarbete med  Mc dagar på barkarby är slut,eftersom vissa deltagare med Mc inte ville sluta leka med hojen när dem åkte därifrån....trist när några få förstör
ett bra lagligt alternativ att busa av sig under ordnade former...hmm
Senast redigerat av insanebrains (25 juni 2008)

Bildrulle
499 Inlägg
25 juni 2008
Men om det verkligen blockerar trafik till och från Hamnen är det inte konstigt att dom tar krafttag mot det...

Men har ni haft dödsolyckor i samband med race i Helsingborg?

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

2 079 Inlägg
25 juni 2008
Supra_Micke skrev:

det vill jag med veta, under den tiden jag varit med så har jag inte hört nåt om detta
Senast redigerat av Mackanol (25 juni 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

1 827 Inlägg
25 juni 2008
Supra_Micke skrev:
Men om det verkligen blockerar trafik till och från Hamnen är det inte konstigt att dom tar krafttag mot det...

Jag vet en olycka med dödlig utgång för många år sedan som polisen hävdar är knuten till race. Problemet var att det var på fel plats och tid för att vara race (känner en som överlevde olyckan) Det var altså inte på tal om nått race.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Muttley
25 juni 2008
Eisenhut skrev:
Supra_Micke skrev:

Jag vet en olycka med dödlig utgång för många år sedan som polisen hävdar är knuten till race. Problemet var att det var på fel plats och tid för att vara race (känner en som överlevde olyckan) Det var altså inte på tal om nått race.

var de inte på väg till eller från ett race? har för mig de körde race ibland också.

jag tycker de är rätt de stänger av hamnen med guppen, de är noll säkerhet där faktiskt.

2 079 Inlägg
25 juni 2008
tkd_rille skrev:
Eisenhut skrev:
Supra_Micke skrev:

var de inte på väg till eller från ett race? har för mig de körde race ibland också.

jag tycker de är rätt de stänger av hamnen med guppen, de är noll säkerhet där faktiskt.

ja, det har verkligen blivit helt livsfaligt att köra där nu med allt folk, förövrigt så är det hopp inte gupp wink

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Laaaang
320 Inlägg
26 juni 2008
Kippy skrev:
Om nu folket som kör olagligt i Hbg har så potenta bilar o e så pass seriösa som vissa vill verka, varför inte köra o visa upp sig på EDPS? Ett RIKTIGT evenemang?

Kostnadsmässsigt e det minimal skillnad om det är där skon klämmer..  har man råd o trimma sin bil o köra upp en tank varje helg, har man råd att köra strip för max 300kr med!

För övrigt tycker jag det är bra dem gör nåt åt vansinnet i HBG.. den som inte tycker där e farligt kan inte ha alla himma.

Bara vad jag tycker

Tror att det flesta som kör i HGB är för att det är kul och inte så allvarligt.. och det är ofta och ett roligt tidsfördriv.. är ju inte många bilar som kör där som har något speciellt..

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

Rörpulare
1 453 Inlägg
26 juni 2008
bara fram me bilmaskinen och lite asfaltsgrus så e bulorna borta wink

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

KHRacing
26 juni 2008
Phaetoon skrev:
........massa text.........

Personligen så tycker jag att kommunen istället borde satsa sina resurser på att bygga en raksträcka där man kan arrangera blackrace.

Det har de i HBG, Inte ett enda boende på 2km typ, med en perfekt avkylningsrunda efter målgången, på ett par kilometer.

men det kommer många & tittar där & sedan efteråt sticker de o kör streetrace  istället för att köra BR

Muttley
26 juni 2008
KHRacing skrev:
Phaetoon skrev:
........massa text.........

Personligen så tycker jag att kommunen istället borde satsa sina resurser på att bygga en raksträcka där man kan arrangera blackrace.

Det har de i HBG, Inte ett enda boende på 2km typ, med en perfekt avkylningsrunda efter målgången, på ett par kilometer.

men det kommer många & tittar där & sedan efteråt sticker de o kör streetrace  istället för att köra BR

2 km ifrån ett villaområde räcker verkligen inte mot högljudda bilar klockan 3 på natten vareviga helg. nu menar jag de som faktiskt kör industriområdena och hamnen och överallt.

~ Team Ljudstudion ~
106 Inlägg
26 juni 2008
Kippy skrev:
Om nu folket som kör olagligt i Hbg har så potenta bilar o e så pass seriösa som vissa vill verka, varför inte köra o visa upp sig på EDPS? Ett RIKTIGT evenemang?

Kostnadsmässsigt e det minimal skillnad om det är där skon klämmer..  har man råd o trimma sin bil o köra upp en tank varje helg, har man råd att köra strip för max 300kr med!

För övrigt tycker jag det är bra dem gör nåt åt vansinnet i HBG.. den som inte tycker där e farligt kan inte ha alla himma.

Bara vad jag tycker

Det är alltid så att på alla race så finns det bra och mindre bra förare.. Har varit på ett race i hamnen i hbg.. Aldrig mer.. karln stog i mitten och var inte det minsta rädd och jag stog vid parkeringen och då inte närmast körfältet utan en bit ifrån.. Där är verkligen ett exempel på kass säkerhet etc..

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!

294 Inlägg
26 juni 2008
sprejburk och slägga m.m så är det problemet löst.

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

DFFL
9 020 Inlägg
26 juni 2008
FireTraXX skrev:
Det är trots allt olagligt, det är polisens jobb att hantera brott.
Klart att de gör rätt i att stoppa det då.

Bästa inlägget i tråden, tummen upp till... MIG! big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

123 Inlägg
27 juni 2008
Att det skulle störa trafiken ifrån båtarna e ju bullshit.. så fort det kommer massa bilar ifrån båtarna så släpps ju dom förbi direkt..!

Att det inte spelar någon roll för rakan är livsfarlig är ju oxå bullshit!! Vilken raka är bättre i helsingborg? I hamnen är det bra belysning. rak å gämn väg med bra retur väg tebax! sen ligger det långt ifrån bostadshus osv. att det sedan står publik 2cm jämte vägen är ju sin sak. Men som sagt ett crew igen på det, så hade det problemet varit ur vägen.!

Sen att köra på stripp. visst men att köra "olagligt" har ju sin lilla tjusning.. Det är vell det som många tycker är roligt.! att man kör på vanliga raksträckor som man inte FÅR.. och just att det är ett sånt stort jäkla intresse i helsingborg. det är riktigt kul!

nae det är riktigt tråkigt detta här! Ättekulla går ju inte att gämföra.. Hade det varit den rakan hade ja varit berädd att hålla med om att det är livsfarligt..

gonatt!

Gör som Ford köp Volvo!

Muttley
28 juni 2008
Karlstrand_ skrev:
Att det skulle störa trafiken ifrån båtarna e ju bullshit.. så fort det kommer massa bilar ifrån båtarna så släpps ju dom förbi direkt..!

Att det inte spelar någon roll för rakan är livsfarlig är ju oxå bullshit!! Vilken raka är bättre i helsingborg? I hamnen är det bra belysning. rak å gämn väg med bra retur väg tebax! sen ligger det långt ifrån bostadshus osv. att det sedan står publik 2cm jämte vägen är ju sin sak. Men som sagt ett crew igen på det, så hade det problemet varit ur vägen.!

Sen att köra på stripp. visst men att köra "olagligt" har ju sin lilla tjusning.. Det är vell det som många tycker är roligt.! att man kör på vanliga raksträckor som man inte FÅR.. och just att det är ett sånt stort jäkla intresse i helsingborg. det är riktigt kul!

nae det är riktigt tråkigt detta här! Ättekulla går ju inte att gämföra.. Hade det varit den rakan hade ja varit berädd att hålla med om att det är livsfarligt..

gonatt!

de gånger jag varit i hamnen har de varit totalt livsfarligt om man ska stå så man ser nått, och jag tycker nog de var problem ibland för folket från färjan att komma fram, och tror du inte att folket som bo i centrum är rätt jävligt trötta på de som kör ? bilarna låter ju inte lite heller.

KHRacing
28 juni 2008
FireTraXX skrev:
FireTraXX skrev:
Det är trots allt olagligt, det är polisens jobb att hantera brott.
Klart att de gör rätt i att stoppa det då.

Bästa inlägget i tråden, tummen upp till... MIG! big_smile

E helt inne på din linje där smile

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök