2980
Sök

wolles 242 inte t5r längre v8a och manuellt

141 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Martin85 skrev:
ja grupp-a stuk är finfint smile
när blir det mer bilder på bygget?

de kommer inom snar framtid tongue ja samlar ihop mycke bilder och gör stor uppdate iställe för små big_smile

4 001 Inlägg
4 juli 2008
Wolle skrev:
Förhoppningsvis ska ja beställa coilovers senare men målet e reggning först och främst:D

Har hemma redan:D

motor och styrsystem
ny framvagn ventilerade bromsar (bättrebegangnad)
ny bakaxel 1031 (samma)

bestälda och de ja vet ja ska ha

Bur (ska ha)
zf låda omsvetsad (väntar på)
aussie locker diff (ska ha)

skulle vilja ha sen (troligt vis kommer att beställa)

en riktigt fet hastighets mätare 5"
varvräknare 5"
coilovers
v70r bromsar
H-profil stakar till mitt andra block
och en massa annat:D

jag håller på att modifiera dit S60 bromsar fram på min 240, vi håller på med en adapter för bromsoket, men vi kommer att sätta vänster ok på höger sida och vice versa.

Har en del reservdelar liggande oxå, t.ex ett par justerbara fjäderben,  FIAstolar & bälten å lite annat smått å gott. PM:a om det kan vara intressant

Edit: det är 305mm bromsarna som blir fram å sedan 240:s frambromsar ventilerade bak
Senast redigerat av kolvas (4 juli 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

141 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
Wolle skrev:
Förhoppningsvis ska ja beställa coilovers senare men målet e reggning först och främst:D

motor och styrsystem
ny bakaxel 1031 (samma)

Bur (ska ha)

varvräknare 5"
coilovers
v70r bromsar

jag håller på att modifiera dit S60 bromsar fram på min 240, vi håller på med en adapter för bromsoket, men vi kommer att sätta vänster ok på höger sida och vice versa.

Har en del reservdelar liggande oxå, t.ex ett par justerbara fjäderben,  FIAstolar & bälten å lite annat smått å gott. PM:a om det kan vara intressant

Edit: det är 305mm bromsarna som blir fram å sedan 240:s frambromsar ventilerade bak

ja skulle vilja ha r-bromsar ja me tongue

1 004 Inlägg
4 juli 2008
kolvas skrev:
Wolle skrev:

motor och styrsystem
ny bakaxel 1031 (samma)

Bur (ska ha)

varvräknare 5"
coilovers
v70r bromsar

tänk på att luft nipplarna till oken kommer uppochner om du byter sida på oken... nästan omöjligt att lufta... mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

141 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
262turbo skrev:
kolvas skrev:
Wolle skrev:

motor och styrsystem
ny bakaxel 1031 (samma)

Bur (ska ha)

varvräknare 5"
coilovers
v70r bromsar

tänk på att luft nipplarna till oken kommer uppochner om du byter sida på oken... nästan omöjligt att lufta... mvh jimmy

okok men ja har ju luftnings sug pump pryl tongue

4 001 Inlägg
4 juli 2008
det är därför vi byter sida på dom, på S60 så sitter oket framför fjäderbenet men på 240 så sitter det bakom fjäderbenet å vi håller på att göra en adapter som vi bultar fast i fjäderbenet där orginaloket ska sitta och sedan bultar vi fast det nya oket i adaptern, jag kan lägga upp bilder sen när vi är färdiga

Edit: det är inte R-bromsarna jag sätter dit, R-bromsarna är 320mm å då får man inte dit 15" fälg
Senast redigerat av kolvas (4 juli 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 004 Inlägg
4 juli 2008
kolvas skrev:
det är därför vi byter sida på dom, på S60 så sitter oket framför fjäderbenet men på 240 så sitter det bakom fjäderbenet å vi håller på att göra en adapter som vi bultar fast i fjäderbenet där orginaloket ska sitta och sedan bultar vi fast det nya oket i adaptern, jag kan lägga upp bilder sen när vi är färdiga

Edit: det är inte R-bromsarna jag sätter dit, R-bromsarna är 320mm å då får man inte dit 15" fälg

det behöver du inte lägga upp för min skull... sitter redan r-bromsar på bilen:) men mina är 330mm:) mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

4 001 Inlägg
6 juli 2008
det behöver du inte lägga upp för min skull... sitter redan r-bromsar på bilen:) men mina är 330mm:) mvh jimmy

inte för din skull utan för Wolles.

Ojdå, jag hade för mig att dom var 320mm

Kan inte du lägga upp foton på hur du har gjort då?

vad åker du med för bromsar bak då?

141 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
kolvas skrev:

inte för din skull utan för Wolles.

Ojdå, jag hade för mig att dom var 320mm

Kan inte du lägga upp foton på hur du har gjort då?

vad åker du med för bromsar bak då?

lägg upp bildwer här på den här tråden skulle behöva lite tips tongue

141 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
någon som e duktig på 850is kabel härva och bor nära uppsala?? kunde va skönt att få lite ordning på kablar så man vet vart allt ska gå! tongue

247 Inlägg
6 juli 2008
Fint projekt, håller på med nästan samma sak jag med. Söker även någon elkunnig i framtiden när allt ska in, dock tror jag att det blir till att dra allt nytt och skippa triviala saker som eluppvärmning i bakrutan, värmepaket, stereo.. Ja allt som inte behövs för att köra drifting ska bort (dock ska den reggas med motor och allt så det ska ju bli väglagligt).

Jobba på! Finns elscheman på http://volvo.techno.org.pl/wiring-diagrams.html

Edit: Att tänka på med bromsarna är att du måste ta hela bromssystemet med behållare, huvudbromscylindrar m.m för att SFRO ska godkänna den på besiktning.
Senast redigerat av mickey (6 juli 2008)

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

141 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
mickey skrev:
Fint projekt, håller på med nästan samma sak jag med. Söker även någon elkunnig i framtiden när allt ska in, dock tror jag att det blir till att dra allt nytt och skippa triviala saker som eluppvärmning i bakrutan, värmepaket, stereo.. Ja allt som inte behövs för att köra drifting ska bort (dock ska den reggas med motor och allt så det ska ju bli väglagligt).

Jobba på! Finns elscheman på http://volvo.techno.org.pl/wiring-diagrams.html

Edit: Att tänka på med bromsarna är att du måste ta hela bromssystemet med behållare, huvudbromscylindrar m.m för att SFRO ska godkänna den på besiktning.

tack tack big_smile ja bygger också för drifting. och den blir gatlaglig! och har en hel 91 245a som reservdels bil big_smile

18 Inlägg
7 juli 2008
Kan bli riktigt hård. Hoppas du behåller de runda lyktorna fram mycket råare stuk då.

BMW 528i Turbo -86
Audi S4 Avant -99b

141 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
bmw_emil skrev:
Kan bli riktigt hård. Hoppas du behåller de runda lyktorna fram mycket råare stuk då.

inte till en början för den fronten va äten som tusingen så de blir nyare och senare när den e klar blir de byte igen tongue tack tack

141 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
idag har man hämtat bur iaf big_smile så snart river de igång på riktigt och klura på lite el har ja också gjort tongue

699 Inlägg
9 juli 2008
Underbart smile
Vartifrån köpte du buren? Är det skruvbur eller ska det svetsas ihop?

Bilgalen elektriker :)

141 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
JonasHalt skrev:
Underbart smile
Vartifrån köpte du buren? Är det skruvbur eller ska det svetsas ihop?

ja köpte faktist en gammal tror de e en grupp a-bur från en rally bil och den kosta typ 800kr tongue men då e den ju redan svetsad så de blir nåt kapa och svetsa igen big_smile tongue

Ps någon som vet hur man flyttar fördelaren till fram?? tacksam för svar big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 juli 2008
Me like! Kommer följas!

Trevligt me en till kille som fixar till bilar i fint skick igen från uppsala wink

Fyfan.. vill oxå ha garage, men har renoverat min bil på uppfarten, har väll gått fint de med tongue
Mvh Kim

141 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Me like! Kommer följas!

Trevligt me en till kille som fixar till bilar i fint skick igen från uppsala wink

Fyfan.. vill oxå ha garage, men har renoverat min bil på uppfarten, har väll gått fint de med tongue
Mvh Kim

tack tack wink kanske har träffats?? tongue ja klart de funkar och renovera typ de mesta utamn garage men de e ju en fördel tongue

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
9 juli 2008
Wolle skrev:
kimpan_90 skrev:
Me like! Kommer följas!

Mvh Kim

tack tack wink kanske har träffats?? tongue ja klart de funkar och renovera typ de mesta utamn garage men de e ju en fördel tongue

Så lite så smile

Ja kanske det.. bor utanför stan eller?
Mvh Kim

Sök