2984
Sök

wolles 242 inte t5r längre v8a och manuellt

141 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
#61
Kesler skrev:
coolt!! hehe har alltid undrat hur man får in buren i bilen?

//mk

den har tyvär redan suttit i bil men ja får nog stycka den och svetsa ihop den igen tongue


141 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
#62
https://www1.garaget.org/gallery/archive/52003/419345_jzarb0.jpg
nya pärlan big_smile fast fälgarna e till 75an.. de här e en 76a reggad me b21et och har lite små godis big_smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/52003/419351_f83rwd.jpg
sleeper wink


https://www1.garaget.org/gallery/archive/52003/419354_8nkos8.jpg
ja tycker den e så vacker big_smile men vita blinkers skulle inte skada tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/52003/419356_fkw0xg.jpg
själen på min nya gubb räser tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/52003/419358_c1ta3i.jpg
och mina nya fälgar 8,5*18 med 255or bak och 225or fram big_smile


247 Inlägg
2 augusti 2008
#63
Hörru du wolle, nog för att jag druckit några öl men så suddigt kan jag inte se, fokusera wink

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

4 001 Inlägg
2 augusti 2008
#64
För att ge dig lite tips på hur du ska få i buren.

1. Kapa bort hjälmknäckarstagen och ta itu framåtgående sträva ca 15 cm från huvudbåge, , kapa bort ytterligare ca 3 cm för att använda som passbit.
2. Kapa bakre buren 10-20 cm bakom huvudbågen.
3. passa in huvudbåge.
4. Passa in främre bur, se till att staget vid framrutan sitter så långt fram och så nära taket som möjligt.
5. passa in bakre bur

Jag har bilder på en bur som jag byggt på detta vis, kan fixa bilder om du PM:ar mig.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

141 Inlägg
3 augusti 2008
Trådstartare
#65
mickey skrev:
Hörru du wolle, nog för att jag druckit några öl men så suddigt kan jag inte se, fokusera wink

hahaha man ska ju supa när man inte kör wink och ja har ju inget körkort än! vart ju av me de tongue


141 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
#66
lite ändrade planer tongue de blir v8a och manuellt! big_smile lite mer lätt trimmat plus bra vrid kurvor som sagt de ska ju gå brett tongue så ja letar besiktnings v8a och låda från van me hela tbi förgasar sprutet big_smile


699 Inlägg
13 augusti 2008
#67
Wolle skrev:
lite ändrade planer tongue de blir v8a och manuellt! big_smile lite mer lätt trimmat plus bra vrid kurvor som sagt de ska ju gå brett tongue så ja letar besiktnings v8a och låda från van me hela tbi förgasar sprutet big_smile

Nää, 5-a ska det va! cool

Bilgalen elektriker :)

4 506 Inlägg
13 augusti 2008
#68
ÅÅÅÅÅH! Grupp-A bur!

Är det en äkta i chrommolly = ~24kg!?
Vad fick du ge för den? smile

Kan du andas kan du dö.

141 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
#69
_Wallis_ skrev:
ÅÅÅÅÅH! Grupp-A bur!

Är det en äkta i chrommolly = ~24kg!?
Vad fick du ge för den? smile

den väger runt 30kg men tvivlar på att den e chrommolly hmm 800kr tongue


105 Inlägg
13 augusti 2008
#70
Wolle skrev:
lite ändrade planer tongue de blir v8a och manuellt! big_smile lite mer lätt trimmat plus bra vrid kurvor som sagt de ska ju gå brett tongue så ja letar besiktnings v8a och låda från van me hela tbi förgasar sprutet big_smile

Vad blir det för motor efter bes då? Synd på t5 men det är fräckt med 8 också:P Särskilt om man bygger för att åka brett:D

1 004 Inlägg
13 augusti 2008
#71
_Wallis_ skrev:
ÅÅÅÅÅH! Grupp-A bur!

Är det en äkta i chrommolly = ~24kg!?
Vad fick du ge för den? smile

en äkta "grupp a" bur är väll i aluminium?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

4 506 Inlägg
13 augusti 2008
#72
262turbo skrev:
_Wallis_ skrev:
ÅÅÅÅÅH! Grupp-A bur!

Är det en äkta i chrommolly = ~24kg!?
Vad fick du ge för den? smile

en äkta "grupp a" bur är väll i aluminium?

Fact:
Aluminium skyddsbur av tyska RUBI, buren var i 20 delar och vägde endast 22kg, skruvad i karossen. Fanns även en annan typ av bur tillverkat av tyska Matters som även den var av aluminium fast inte med lika tjockt gods och med färre stag och som även var ett billigare alternativ än RUBI-buren.

Vet ej varför jag tänkte på Chrommolly?

Kan du andas kan du dö.

1 004 Inlägg
13 augusti 2008
#73
_Wallis_ skrev:
262turbo skrev:
_Wallis_ skrev:
ÅÅÅÅÅH! Grupp-A bur!

Är det en äkta i chrommolly = ~24kg!?
Vad fick du ge för den? smile

en äkta "grupp a" bur är väll i aluminium?

Fact:
Aluminium skyddsbur av tyska RUBI, buren var i 20 delar och vägde endast 22kg, skruvad i karossen. Fanns även en annan typ av bur tillverkat av tyska Matters som även den var av aluminium fast inte med lika tjockt gods och med färre stag och som även var ett billigare alternativ än RUBI-buren.

Vet ej varför jag tänkte på Chrommolly?

jasså http://www.volvogrupp-a.se/ smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

4 506 Inlägg
13 augusti 2008
#74
Prisis. Den enda sidan som gäller det tongue

Kan du andas kan du dö.

141 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
#75
hej alla trevliga människor ursäkta att de blivit dåligt me arbete på 242an sad men har vart både ekonomiska och personliga problem ivägen hmm men nu e tanken att de ska börjas igen..

planen e lite ändrad från t5a till v8a och lite så..

cheva 350 me en th400 me manuellt ventilhus och shiftkit (om ingen har en manuell 4eller 5 petad låda till bra pris pma gärna i så fall)

buren e halvägs i och motor rummet snart klart och bessnings motor under uppfräshning big_smile

tanken e att de ska bli en ren drift/gat race maskin me kompressor och pga halv taskig ekonomi så e de ett lång tids priojekt.

och juste söker även sponsorer även små spons och bra priser e aktuellt (glad för de man får)

bilder kommer senare under natten/ kvällen Mvh Niclas


141 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
#76
https://www1.garaget.org/gallery/archive/52003/510181_pa1efl.jpg
framvagnen som ska användas. med ventilerade skivor och 1031 bakaxel får motor effekten ligga på220hk och 295nm


141 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
#77
https://www1.garaget.org/gallery/archive/52003/510186_y7bths.jpg
en 350 jag kanske inte klarar effekt grännsen me denna men ja har annars en 262a som e i bruks skick


141 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
#78
har demonterat framvagnen och ska slipa den imorn så ennu en uppdate imorn en större med mer bilder mvh niclas


141 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
#79
många läsare men inga komentarer.. komm igen nu gubbar och flickor vet att ni kan skriva wink


Defloratör.
641 Inlägg
28 november 2008
#80
Brukar oftast inte vara något problem att köra med en 350. slipa bort det ingjutna där det står 350 på blocket bara och ta motorkoden från 262an och stansa in om du är orolig:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P


Sök