2298
Sök

Bra turbo bil för 50k?

Blev inte som jag borde blivit
418 Inlägg
7 juli 2008
#21
FireTraXX skrev:
joockee skrev:
ingen som kan säga för o nackdelar om audi a4 1,8t?

Kostar lite mer än 50 000, men erfarenheten jag har av min är att den inte gillar min körning.
Motorkuddarna är slut och drivknutar och hjullager på båda framhjulen är också slut på min bil.
4 år gammal, 12600 mil.

Har inte haft några sånna problem med min Audi och jag kör väl inte direkt som en gammal kärring på 95 år om man säger så.

dock är det väl framvagnen som är största nackdelen på A4, men finns ju att köpa bättre delar (har det på min).
Jag är iaf nöjd med min Audi så här långt. Har haft den i ca ett år nu. Den har inte krånglat en ända gång under den tiden.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.

328 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
#22
är a3an ett bra val? är den pigg och så?

831 Inlägg
8 juli 2008
#23
Jag tycker inte A4an är speciellt rolig att köra egentligen. Personligen tycker jag A4an är stor och seg, och det baserar jag helt och hållet på mina egna erfarenheter med den A4 1,8TS (180hk) som jag ägde. Det sägs dock att det ska vara som dag och natt på en orginal (180hk) och en chippad (220hk), men det kan jag inte uttala mig om då jag inte kört, eller åkt med i en sån.

Om jag jämför A4an på 180hk med en Skoda Octavia RS som också har 180hk om jag inte minns fel, så är skodan mycket roligare. Den känns lättare på vägen på nått vis, därmed inte sagt att den har bättre väghållning. Men jag inbillade mig i alla fall att det var mer skjut i skodan när effektpuckeln från turbon kom. Skodan väger väl mindre antar jag?

Annars är det dyrt att laga Audi, speciellt om man lämnar in till VAG. Känns som om varje sak man bytte gick på 5-7000:- Arbetet är verkligen inte gratis.

Men min jämförelse/erfarenhet grundar sig mest i min första bil jag ägde, en Mitsubishi Colt GTi på 140hk. Den var riktigt rolig och kvick. Man kände att man fanns på vägen, lite mer rally. Inte alls samma känsla med A4an, men det är ju mer komfort.


Nej jag föredrar hellre en liten, lätt och kvick bil. Eller kanske en stor och kvick bil smile
Senast redigerat av CrilleD (8 juli 2008)

328 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
#24
CrilleD skrev:
Jag tycker inte A4an är speciellt rolig att köra egentligen. Personligen tycker jag A4an är stor och seg, och det baserar jag helt och hållet på mina egna erfarenheter med den A4 1,8TS (180hk) som jag ägde. Det sägs dock att det ska vara som dag och natt på en orginal (180hk) och en chippad (220hk), men det kan jag inte uttala mig om då jag inte kört, eller åkt med i en sån.

Om jag jämför A4an på 180hk med en Skoda Octavia RS som också har 180hk om jag inte minns fel, så är skodan mycket roligare. Den känns lättare på vägen på nått vis, därmed inte sagt att den har bättre väghållning. Men jag inbillade mig i alla fall att det var mer skjut i skodan när effektpuckeln från turbon kom. Skodan väger väl mindre antar jag?

Annars är det dyrt att laga Audi, speciellt om man lämnar in till VAG. Känns som om varje sak man bytte gick på 5-7000:- Arbetet är verkligen inte gratis.

Men min jämförelse/erfarenhet grundar sig mest i min första bil jag ägde, en Mitsubishi Colt GTi på 140hk. Den var riktigt rolig och kvick. Man kände att man fanns på vägen, lite mer rally. Inte alls samma känsla med A4an, men det är ju mer komfort.


Nej jag föredrar hellre en liten, lätt och kvick bil. Eller kanske en stor och kvick bil smile

Men jag undrar om A3'an wink

Refined
1 770 Inlägg
8 juli 2008
#25
Min kan du få för 50k om du e snäll wink

328 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#26
livar upp tråden igen smile

Vad finns det för roliga bilar i 30000-50000:- klassen? Kraven är: fyrdörrars, turbo, gärna lite sportig.

BMW fantast
1 172 Inlägg
27 juli 2008
#27
4 dörrars och sportig för 50 papp??? hade det avrit 2 dörrars så hade det vart lätt...men i 4 dörrars väg så får du en fin saab 9000  2.3 CSE, kanske tillcohmed en 9000 aero... dom e fina och går bra som fan... ananrs kanske nån fin bmw... e30 elr e36a...  eller en s2...

såg att du redan körde e30.. hehe... kanske inget alternativ då.
Senast redigerat av AeroMalm (27 juli 2008)

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

328 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#28
om man tar bort sportig då? tongue haha

277 Inlägg
27 juli 2008
#29
Saab 900 T16 Aero

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

328 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#30
Finns det ingen Golf med turbo runt 50? eller ligger dom högre i pris?

41 Inlägg
27 juli 2008
#31
s70 t5 tongue.jävligt bra bilar;)

huh?
10 427 Inlägg
27 juli 2008
#32
joockee skrev:
Finns det ingen Golf med turbo runt 50? eller ligger dom högre i pris?

Ligger nog lite högre, Golf IV GTI har 1,8liters turbomotor.

Finns dock en Skoda Octavia RS (1,8T) på blocket för 47k
http://www.blocket.se/vi/16265612.htm?ca=6_s

(Som tröst.)


277 Inlägg
27 juli 2008
#33
joockee skrev:
Finns det ingen Golf med turbo runt 50? eller ligger dom högre i pris?

G60 finns ju,Men det är ju iofs kompressor.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

328 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#35
steifan skrev:
joockee skrev:
Finns det ingen Golf med turbo runt 50? eller ligger dom högre i pris?

Ligger nog lite högre, Golf IV GTI har 1,8liters turbomotor.

Finns dock en Skoda Octavia RS (1,8T) på blocket för 47k
http://www.blocket.se/vi/16265612.htm?ca=6_s

(Som tröst.)

Vad ligger golfarna på i pris?

SkenLaddRacing
189 Inlägg
27 juli 2008
#36
volvo med turbo e najs big_smile, jag har haft en 940 turbo och den va sketkul big_smile rwd o allt nu åker ja s70 2,5t och den e också rolig big_smile

Rather turboshit than NO power at all.

82 Inlägg
30 juli 2008
#37
Vad skiljer egentligen S70 och 850 från varandra?

Är själv lite i bytatagen. Har en A4 1.8T nu. Visst, den känns rätt pigg och så. Men är lite sugen att byta till något mindre eller så. Men känns som att man inte klarar sig utan turbon!

En 200SX S13. Hur är dom att köra på vintern? Bor uppe i Norrland. Så måste funka i pudersnö big_smile Nej men, bör klara rätt kalla förhållanden.

Edit: Får även för mig att man bör vara rätt van att skruva i bilar. Då det kan bli en del sånt om man köper sig en 200SX? Känns som att det är mer underhåll osv.
Senast redigerat av Xiphias (30 juli 2008)

Japs :)
775 Inlägg
30 juli 2008
#38
Xiphias skrev:
Vad skiljer egentligen S70 och 850 från varandra?

Är själv lite i bytatagen. Har en A4 1.8T nu. Visst, den känns rätt pigg och så. Men är lite sugen att byta till något mindre eller så. Men känns som att man inte klarar sig utan turbon!

En 200SX S13. Hur är dom att köra på vintern? Bor uppe i Norrland. Så måste funka i pudersnö big_smile Nej men, bör klara rätt kalla förhållanden.

Fronten o inredningen sen är det väl samma motor

82 Inlägg
30 juli 2008
#39
Ok. Antar att S70 håller högre klass på nämnda saker då?

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juli 2008
#40
S/V70 är mer komfortbil, 850 är lite mer körkänsla, inte så dämpad kupé och 2,5T är ändå bara lättrycksturbon på 193hk, T5 är på 225hk, med chip är du uppe i nästan 300hk.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök