2893
Sök

Rainbow på Liseberg störtat ner i marken!

340 Inlägg
16 juli 2008
biltemaanstalld skrev:
förlåt mig men vet inte om du vet vad dyseleksi är efter som du inte verkar veta vad det är så ska jag upplysa dig är ett handikapp som gör att du har svårt för stavning och tyvärr så är jag en av dom som lider av detta problemet så jag ber om ursäkt för min stavning om det nu är så störande men nu vet du varför så istället för att vara så rapp i käften med dina utalanden kan du ju ta reda på fakta inan du gör dina påhopp så än en gång ber jag er om ursäkt om det nu är så störande men kan inte hjälpa det
Mackanol skrev:
biltemaanstalld skrev:
kan bara svara för mig själv hatar att åka karuseler.
kan bero på diverse påtvingade karuselåk när man litten.
men oacset det så littar jag inte på att dom går igenom karuselerna på så stora nöjesfält som liseberg som dom påstår att dom gör för hadde dom gjört det så hadde inte såna insedenter som denna och många andera på andra nöjesfält hänt visst går dom säkert igenom dom men garanterat inte så noga som dom påstår.
Som sagt tid är pengar och desto mer tid dom lägger på att gå igenom dom destu mer pengar förlorar dom.
Skulle troligt viss kunna gämföra det med att lämna in sin bil på servic en hel del fusk.
Tyvärr så tror jag att det är så kan bara svara för vad jag tror men endå hade servicen sköts så tror jag att det hade kunnat undvikas tror säkert inte alla delar min uppfattning men det är iallafall vad jag tror.
Fy skäms liseberg mad

Herregud, Gå en "Svenskakurs"

Sista inlägget skrev du ju riktigt bra! Lite fler punkter så tar ingen dig för dyslektiker.
Senast redigerat av tjompa (16 juli 2008)

badboy for life
356 Inlägg
16 juli 2008
ha ha ha det är grymt jobbigt att ha det.
Blir riktigt fel i bland men som tur är har människor översende med det när dom vet att man har det men att vara 27 år och inte kunna stava ordentligt är ju inget man skryter med det är ett problem som man ständigt måste skämmas över.
Fick tex ta muntlig uppskrivning eftersom det också inne bär att man missar ord i en mening vänder på bokstäver och stavar grymt fel däribland glömmer dubbel stavningar pungter och en massa annat.big_smile
tjompa skrev:
biltemaanstalld skrev:
förlåt mig men vet inte om du vet vad dyseleksi är efter som du inte verkar veta vad det är så ska jag upplysa dig är ett handikapp som gör att du har svårt för stavning och tyvärr så är jag en av dom som lider av detta problemet så jag ber om ursäkt för min stavning om det nu är så störande men nu vet du varför så istället för att vara så rapp i käften med dina utalanden kan du ju ta reda på fakta inan du gör dina påhopp så än en gång ber jag er om ursäkt om det nu är så störande men kan inte hjälpa det
Mackanol skrev:

Sista inlägget skrev du ju riktigt bra! Lite fler punkter så tar ingen dig för dyslektiker.

leva bör man ändå dör man

956 Inlägg
16 juli 2008
Dainty skrev:
när jag va jääätte liten höll jag på att flyga ur stora lisebergsbanan, förra året när jag åkte rainbow så knakade den, när jag gick omkring på nöjesfältet kom en skruv farande.. tror den kom från balder.. plus att min dåvarande pojkvän fick en sko i huvudet så det e inte bara gamla attraktioner det e klantiga arbetare oxå som inte kollar säkerheten noga... minns att det va massa saker på nöjesfält runt omkring i världen som gick sönder förra sommaren

Men du kan väl inte mena att personalen ska kolla att besökarnas skor sitter fast? tongue

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Leg. nöt
460 Inlägg
16 juli 2008
Tragiskt att de hänt.. Men egentligen inte så konstigt, med tanke på att Rainbow har stått där den står i ca 25 år.. Och någon vidare service har de tyligen inte varit, endast kontroll en gång om året..
Va ja har förstått så har dom inte bytt några direkta slitdelar så ofta utan endast kontrollerat så allt är helt.. hmm

SAAB

2 079 Inlägg
16 juli 2008
biltemaanstalld skrev:
text i mängder, Nåt om Dyslexi...
Mackanol skrev:
biltemaanstalld skrev:
Bla Bla...

Då är vi två som har Dyslexi

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

badboy for life
356 Inlägg
16 juli 2008
håller med det är upp tillvar och en att se till att man inte har saker som kan flyga iväg under färd.
Står klart och tydligt på skyltarna vad som gäller med lösa föremål kanske måste lägga till skor på dom listerna.
Efter som det tydligen numera kan klassas som ett löst föremål.
tongue
luunggan skrev:
Dainty skrev:
när jag va jääätte liten höll jag på att flyga ur stora lisebergsbanan, förra året när jag åkte rainbow så knakade den, när jag gick omkring på nöjesfältet kom en skruv farande.. tror den kom från balder.. plus att min dåvarande pojkvän fick en sko i huvudet så det e inte bara gamla attraktioner det e klantiga arbetare oxå som inte kollar säkerheten noga... minns att det va massa saker på nöjesfält runt omkring i världen som gick sönder förra sommaren

Men du kan väl inte mena att personalen ska kolla att besökarnas skor sitter fast? tongue

QueenBitch
536 Inlägg
16 juli 2008
biltemaanstalld skrev:
håller med det är upp tillvar och en att se till att man inte har saker som kan flyga iväg under färd.
Står klart och tydligt på skyltarna vad som gäller med lösa föremål kanske måste lägga till skor på dom listerna.
tongue
luunggan skrev:
Dainty skrev:

Nä det e klart att dom inte kollar det så men oftast så brukar dom säga till om dom ser att man har t.ex flippflopp när dom kollar att alla har låst fast sig... men grejen sen var att ingen ville göra ngt åt det.. han hade redan en knäskada innan och när detta hände kunde han knappt gå... Själv e jag glad att jag aldrig satte mig där som jag hade tänkt för då hade jag fått skon i huvudet. Allt handlar om säkerhet... Och dom har faktiskt ingen bra säkerhet på liseberg, man kan till och med komma in gratis.

Skor kan räknas som lösa föremål då många som har sandaler och liknande blir tvugna att ta av sig dom annars startar dom inte attraktionen.
Senast redigerat av Dainty (16 juli 2008)

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater

badboy for life
356 Inlägg
16 juli 2008
jaså men varför din komentar isåfall har litte svårt att förstå den om du vet vad det innebär
Mackanol skrev:
biltemaanstalld skrev:
Mackanol skrev:

2 079 Inlägg
16 juli 2008
biltemaanstalld skrev:
jaså men varför din komentar isåfall har litte svårt att förstå den om du vet vad det innebär
Mackanol skrev:
biltemaanstalld skrev:

Är trött och tyckte det såg förjävligt ut bara.
Pluss att jag hade väldiga problem att läsa det tongue
Senast redigerat av Mackanol (16 juli 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

badboy for life
356 Inlägg
16 juli 2008
visst det finns kanske vissa brister i säkerheten men man måste ju också kunna ta ett eget ansvar.
Som tex se till att skorna stannar på fötterna det är ju ingen annans ansvar än personens i fråga.
Man lan ju inte hålla tex liseberg ansvariga för allt som händer som tex flygande skor.
Det tycker jag ligger på den enskilde individens eget ansvar.
Dainty skrev:
biltemaanstalld skrev:
tongue
luunggan skrev:

Nä det e klart att dom inte kollar det så men oftast så brukar dom säga till om dom ser att man har t.ex flippflopp när dom kollar att alla har låst fast sig... men grejen sen var att ingen ville göra ngt åt det.. han hade redan en knäskada innan och när detta hände kunde han knappt gå... Själv e jag glad att jag aldrig satte mig där som jag hade tänkt för då hade jag fått skon i huvudet. Allt handlar om säkerhet... Och dom har faktiskt ingen bra säkerhet på liseberg, man kan till och med komma in gratis.

Skor kan räknas som lösa föremål då många som har sandaler och liknande blir tvugna att ta av sig dom annars startar dom inte attraktionen.

badboy for life
356 Inlägg
16 juli 2008
okej kan köpa det ska anstränga mig ännu mer.
Så du kan läsa det nästa gång tongue 
Mackanol skrev:
biltemaanstalld skrev:
Mackanol skrev:

2 079 Inlägg
16 juli 2008
biltemaanstalld skrev:
okej kan köpa det ska anstränga mig ännu mer.
Så du kan läsa det nästa gång tongue 
Mackanol skrev:
biltemaanstalld skrev:

Tack Tack wink

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
16 juli 2008
Dainty skrev:
biltemaanstalld skrev:
tongue
luunggan skrev:

Vad kom knäskadan ifrån? Du nämner en skruv, en sko i huvudet och en knarrande Rainbow. Missade jag något?
Tycker inte man kan hålla Liseberg ansvariga för att kroppsvisitera alla som ska åka deras attraktioner. Det står skyltar om vad som gäller för varje attraktion. Om någon har något löst på sig/i fickorna trots förbud så får man väl ta det med denna person?

Gällande olyckorna du hänvisade till så var detta från hela världen. Vad de har för kontroller i andra länder är väl knappast relevant då det hänt en olycka på Liseberg?

Skulle vara intressant att se statistik på hur många som dör på jobbet, i hemmet osv. och ställa det i relation till hur många som dör/skadar sig på nöjesfält. Liseberg är ett nöjesfält och arbetsplats, inte en maddrasserad isoleringscell där polisen kroppsvisiterar dig och du inte får ha snören eller andra farliga saker med dig du kan ta livet av dig med...

QueenBitch
536 Inlägg
16 juli 2008
jag tänker ignorera det där för jag har inte orken att gå in i en hetsig diskution just nu men... jag fattar vad du menar

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater

Muttley
17 juli 2008
Bjork skrev:
tkd_rille skrev:
Bjork skrev:
De e väldigt äckligt sånt här, förra året så krångla ju "Uppswinget" rejält.
När vi va där så var halva den avspärrad fast man fortsatte ändå köra den så ordet
"money talks" stämmer jäkligt bra hmm

Ett ställe ja ALRDIG åker på de e Axels nöjesfält, höll ju fan på att bli ihjälslagen i "virvelvinden"
Där om nånstans är de ju brister

du menar den nya gungan uppe på backen?, de var en reservdel de väntade på där faktiskt, då originaldelen ej var i bra skick så att halva gungan gick inte att använda. medan den andra delen fungerade utmärkt så varför stänga den delen? den är som två attraktioner.

Mer än va ja visste å va som informerades om, då snacka GT/Expressen ner den en del då
genom att kalla den livsfarlig tongue
Då kanske man vågar åka den nästa vecka big_smile

vet jag är lite sen nu=) men de stod klart och tydligt i tidningarna då när de hade den uppsatt smile att de väntade på en reservdel då de inte är en lagervara och att halva delen stod stilla pga detta smile men de är nog ingen fara att åka, man åker ju på egen risk så att säga, de är som att man sätter sig i bilen och ska köra 60 mil i en sträcka så kanske du får en punktering i 120, bromsarna slutar funka. ungefär samma sätt smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 juli 2008
riv skiten och bygg nått roligare

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

född blåvit
624 Inlägg
17 juli 2008
Att Rainbow blev 25 år är väl ingenting.

Virvelvinden har funits sedan 20-talet, där finns riktiga orsaker att vara nervös tongue

Nismo
758 Inlägg
17 juli 2008
Skönt att man han ta en sista sväng i den 2 dagar innan då cool

Muttley
17 juli 2008
Emil skrev:
Nu har Lisebergstornet fastnat också...
Det går inte bra för Liseberg just nu haha. lol

men de har fastnat flera gånger ju :S de är ju inget farligt som händer om den råkar stanna.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
18 juli 2008
tkd_rille skrev:
Emil skrev:
Nu har Lisebergstornet fastnat också...
Det går inte bra för Liseberg just nu haha. lol

men de har fastnat flera gånger ju :S de är ju inget farligt som händer om den råkar stanna.

Den kansker fastnar och sen.....välter! tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Sök