3650
Sök

Är vit bil rena mardrömmen?

dARKiE
5 031 Inlägg
2 augusti 2008
NEJ, det är fan ta mig bättre än Svart bil. Hade en vit E34 förut och den såg fan aldrig skitig ut om man inte gick nära och tog på den haha. Mina nya är svart och den får man fan tvätta 5minuter efter man tvättat.. blir ju skitigt direkt.. suck:p

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

111 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
Darkie skrev:
NEJ, det är fan ta mig bättre än Svart bil. Hade en vit E34 förut och den såg fan aldrig skitig ut om man inte gick nära och tog på den haha. Mina nya är svart och den får man fan tvätta 5minuter efter man tvättat.. blir ju skitigt direkt.. suck:p

Det jobbigaste med svart är att när man tvättar måste man va så noga med att torka av sad  Lika så på dörrsidorna samlas allt damm, och det är de bökigt att hålla bilen ren.

Hoppas det blir bättre med denna, Måste bara få ner den ca 30-40 tusen innan jag kan köpa..

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

dARKiE
5 031 Inlägg
2 augusti 2008
R-Design skrev:
Darkie skrev:

Det jobbigaste med svart är att när man tvättar måste man va så noga med att torka av sad  Lika så på dörrsidorna samlas allt damm, och det är de bökigt att hålla bilen ren.

Hoppas det blir bättre med denna, Måste bara få ner den ca 30-40 tusen innan jag kan köpa..

hehe jo jag vet, jobbat på ditec ^^
Nej, men mörka bilar speciellt svart är hemskt. Ljusa färger är rena änglarna om man jämför med mörka att hålla rent.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

111 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
Darkie skrev:
R-Design skrev:
Darkie skrev:

hehe jo jag vet, jobbat på ditec ^^
Nej, men mörka bilar speciellt svart är hemskt. Ljusa färger är rena änglarna om man jämför med mörka att hålla rent.

Ja det stämmer nog rätt bra.. 

Ben jag är sugen på är om du söker på blocket:  Audi A3 SPORTBACK 2,0 TDI QUATTRO AMBITION SVENSK -08

Men vet inte alls hur mycket man skulle kunna ge för den, Du kanske har något tips?

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

1 232 Inlägg
4 augusti 2008
ja du vit e både älskad å hatad sj har jag haft alla möjliga färger och jag tycker det alltid e problem finns nästan ingen färg som e perfekt,men men min bil e bra sketen nu har ej tvättan sen typ en vecka tbx så kolla bara fronten på bilen på min sida så får du avgöra sj.men visst håller man efter så e det en fräsch färg .

1 232 Inlägg
4 augusti 2008
fräsch audi.

19 Inlägg
4 augusti 2008
Har själv en vit bil och tycker att den är lätt att ha ren på sommaren då den döljer dam/pollen på ett effektivt sätt. Däremot på vintern är det inte lika roligt med allt skit o slask som fastnar på den.
Valet av vit färg ska vara kritvit/tokvit/ibisvit eller vad man nu kan kalla det för, mao så ljusvit som det bara går.

Hmm.
4 augusti 2008
Vissa bilar kan vara helt sjukt snygga i vit.

http://www.blocket.se/vi/17185241.htm?c … amp;last=1

German Engineering
9 083 Inlägg
4 augusti 2008
Jag hatar vita bilar, snyggaste færgen ær svart såklart wink

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Putsnisse
265 Inlägg
4 augusti 2008
Inga problem att ha en vit bil..snyggt med en riktigt välputsad vit bil...cool
Senast redigerat av P-O (4 augusti 2008)

455 Inlägg
4 augusti 2008
azid skrev:
tvättar man dom inte ofta så tycker jag dom får en lätt grå ton

JAAAAA!!!!!!! det tycker jag har presis köpt en vit 240 den är fan grå, grön och svart! men är jävligt lätt att polera syns inte om det blir repor när man polerar som det gör på en svart!

>syns man inte finns man inte<

9 108 Inlägg
5 augusti 2008
Det går väl bara att älska vita bilar? Jag trodde det skulle bli ett jäkla slit att hålla rent men tvärtom! Den håller sig bra mycket längre än min förra (mörkgröna) bil! Det vanliga dammet syns knappt.

RE-雨宮
481 Inlägg
5 augusti 2008
Nej

RE-Amemiya Kitted FD3S

Egenföretagare
999 Inlägg
5 augusti 2008
Vintertid är det jobbigt, tvättade min vita bil jämt på vintern men den blev ju skitig direkt igen...

1 196 Inlägg
5 augusti 2008
En vit bil har sina fördelar och nackdelar. Det är svårare att se bucklor och mindre skador. Dock är den ett rent helvette att hålla ren. Vintertid är det ingen ide att tvätta ens. Har man börjat få lite rost så komme den att synas med en gång. Annars är ju en vit bil som är ren och polerad riktigt fin. Skulle jag dock välja färg på en ny bil skulle jag inte välja VIT.

12 Inlägg
5 augusti 2008
Min BMW E60 är vit, har inte tidigare reflekterat över att köpa en vit bil men nu är jag väldigt nöjd, den ser otroligt läcker ut jämfört med alla tråkiga silver och grå 5-serie man ser överallt.
Dessutom är den ganska lättskött och ser alltid fräsch ut, även när den är ganska smutsig. Största problemet är när man får massa mosade insekter i fronten, de syns väldigt tydligt.

Tidigare har jag haft 2 st nya/nästan ny BMW som varit Safirsvart resp. Mysticblå, dessa har varit ett rent helvete att sköta lacken på jämfört med den vita, fruktansvärt repkänsliga, man vågar knappt röra bilen, plus att lite damm räcker för att hela bilen skall se smutsig ut

524 Inlägg
5 augusti 2008
Har en vit 940, den va ju typ grå å aldrig tvättad men efter en riktig rubbing så blev den som ny. En ren fin vit lack är ju bland de snyggaste.

455 Inlägg
6 augusti 2008
MilleN skrev:
Det går väl bara att älska vita bilar? Jag trodde det skulle bli ett jäkla slit att hålla rent men tvärtom! Den håller sig bra mycket längre än min förra (mörkgröna) bil! Det vanliga dammet syns knappt.

mörk grön hmm jag tror jag vet vilken du menar! haha! polaren har den nu riktigt snygg! ja den är lite små jobig att hålla ren!

>syns man inte finns man inte<

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 augusti 2008
enda jobbiga med vita bilar e om den börjar få rost, syns bra tydligt asså hehe..men annars är det egentligen mest fördelar. Lätt å hålla rent, ser inga stenskott sådär direkt, eller repor och svalare än de svarta i solen.

1 338 Inlägg
6 augusti 2008
Trodde det skulle vara jobigare än det var..

enda är väl alla insikter som fastnar på fronten och för jäkliga att tvätta bort.. tongue

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Sök