3427
Sök

Vilka bromsar är bäst för min V70R AWD.?! Behöver råd!

DUNK DUNK
57 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
#1
Är i stort behov att byta bromsar på min V70R AWD -98 men är så osäker
på vad jag ska ha som håller & tar bäst.. Skulle vara tacksam för svar smile
Skicka gärna någn bra länk som man kan köpa de på med.!


// TurboAnkan:)
Senast redigerat av TurboAnkan (10 augusti 2008)

Allt går bara man vill =)

Refined
1 770 Inlägg
10 augusti 2008
#2
Skaffa Brembo med Redstuff belägg. finns i orginal storlek och så klart större doningar. De e ju vilket pris du vill lägga på det

DUNK DUNK
57 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
#3
Zwudda skrev:
Skaffa Brembo med Redstuff belägg. finns i orginal storlek och så klart större doningar. De e ju vilket pris du vill lägga på det

Joo de är ett bra förslag.. vet du någon bra sida som man kan köpa de på.?

Allt går bara man vill =)

17 Inlägg
14 augusti 2008
#4
Jag hade inte satsat på EBC då dom bara fungerar på lättare bilar (om ens då).
Kolla med www.peansweden.com
Där finns massa olika alternativ som passar just dina behov.


DUNK DUNK
57 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#5
Rallystacke skrev:
Jag hade inte satsat på EBC då dom bara fungerar på lättare bilar (om ens då).
Kolla med www.peansweden.com
Där finns massa olika alternativ som passar just dina behov.

De tackar jag för=) Ska gå in & kolla där, kanske hittar något som passar både min plångbok och bilen

Allt går bara man vill =)

982 Inlägg
14 augusti 2008
#6
köp vanliga brembo..ja kör med greenstuff..sluter tok mkt på skivorna

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
14 augusti 2008
#7
brembo ok o skivor och green/redstuff belägg?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

4 001 Inlägg
14 augusti 2008
#8
skippa bara hålborrade och för hårt slitsade skivor, dom blir bara skeva

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

17 Inlägg
14 augusti 2008
#9
kolvas skrev:
skippa bara hålborrade och för hårt slitsade skivor, dom blir bara skeva

Att dom blir skeva beror inte på slitsar eller borrning. Det är kvalitén på skivorna och hur bra kylning det är till bromsarna det hänger på.
Slitsar är väldigt bra. Borrar har en stor förmåga att spricka runt hålen tyvärr.
Senast redigerat av Rallystacke (14 augusti 2008)


17 Inlägg
14 augusti 2008
#10
The_Mechanic skrev:
brembo ok o skivor och green/redstuff belägg?

Mitt tips är att skippa EBC som sagt. Håller tyvärr inte måttet.


2 283 Inlägg
14 augusti 2008
#11
Rallystacke skrev:
kolvas skrev:
skippa bara hålborrade och för hårt slitsade skivor, dom blir bara skeva

Att dom blir skeva beror inte på slitsar eller borrning. Det är kvalitén på skivorna och hur bra kylning det är till bromsarna det hänger på.
Slitsar är väldigt bra. Borrar har en stor förmåga att spricka runt hålen tyvärr.

Men att de spricker är ju om det är kallt ute?

R.I.P. Michael Jackson!

465 Inlägg
14 augusti 2008
#12
biltema+en låda borr= bra skit!

Teddan
2 495 Inlägg
14 augusti 2008
#13
spricker gör alla hålborrade skivor

vill du ha bra bromsar så skall du gå upp i storlek.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

17 Inlägg
15 augusti 2008
#14
Pikey skrev:
Rallystacke skrev:
kolvas skrev:
skippa bara hålborrade och för hårt slitsade skivor, dom blir bara skeva

Att dom blir skeva beror inte på slitsar eller borrning. Det är kvalitén på skivorna och hur bra kylning det är till bromsarna det hänger på.
Slitsar är väldigt bra. Borrar har en stor förmåga att spricka runt hålen tyvärr.

Men att de spricker är ju om det är kallt ute?

Nej, det stämmer tyvärr inte. Det är hålen som inte tål värmen när man kör hårt.


4 822 Inlägg
15 augusti 2008
#15
Beeenny skrev:
köp vanliga brembo..ja kör med greenstuff..sluter tok mkt på skivorna

greenstuff är rena skiten, enligt detaljlistan som dom har på streetperformance så är dom sämre än orginalbeläggen och redstuff motsvarar orginal.

Ska man bara köra på gatan så funkar det med yellowstuffbelägg och EBC sportskivor men ska du köra på bana eller ligger och kör riktigt hårt på gata så funkar dom inte då blir dom överhettade, hade sånna på min förrut och efter att ha kört på bana 1 gång och sen knappt 4 månader på gata med dom så har dom blivit så över hettade att det har lossat material från beläggen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

213 Inlägg
16 augusti 2008
#16
Rallystacke skrev:
Pikey skrev:
Rallystacke skrev:

Att dom blir skeva beror inte på slitsar eller borrning. Det är kvalitén på skivorna och hur bra kylning det är till bromsarna det hänger på.
Slitsar är väldigt bra. Borrar har en stor förmåga att spricka runt hålen tyvärr.

Men att de spricker är ju om det är kallt ute?

Nej, det stämmer tyvärr inte. Det är hålen som inte tål värmen när man kör hårt.

Jag funderar lite över eran konversation här är det inte så om dem är för hårt härdade så klarar inet matrialet av påfrestningarna och spricker? Dem är ju hål borrade för att det ska ta bättre och att det ska bli bättre kylning?

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!

Teddan
2 495 Inlägg
16 augusti 2008
#17
Majoren442 skrev:
Rallystacke skrev:
Pikey skrev:

Men att de spricker är ju om det är kallt ute?

Nej, det stämmer tyvärr inte. Det är hålen som inte tål värmen när man kör hårt.

Jag funderar lite över eran konversation här är det inte så om dem är för hårt härdade så klarar inet matrialet av påfrestningarna och spricker? Dem är ju hål borrade för att det ska ta bättre och att det ska bli bättre kylning?

hålborrat är för maximal prestanda under en kort tid...

små sprickor runt hålen blir det fort , men det blir bara på ritkigt grymma skivor .
dom billiga skivorna spricker helt ut.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

564 Inlägg
16 augusti 2008
#18
Vad är det du tänkt ha bilen till? Bankörning eller vardagskörning eller lite både och?

Genom att byta till bra belägg, (kolla peansweden.se), och riktigt bra bromsvätska, samt nya originalskivor så brukar det räcka väldigt långt. Ang. borrat eller slitsat så skulle jag hellre satsa på slitsat, just för att slippa risk för sprickor osv. Både slitsat och borrat sliter lite mer på beläggen, men å andra sidan så kyls skivan lite bättre samt att beläggen inte "glasar" sig lika lätt.

17 Inlägg
16 augusti 2008
#19
Majoren442 skrev:
Rallystacke skrev:
Pikey skrev:

Men att de spricker är ju om det är kallt ute?

Nej, det stämmer tyvärr inte. Det är hålen som inte tål värmen när man kör hårt.

Jag funderar lite över eran konversation här är det inte så om dem är för hårt härdade så klarar inet matrialet av påfrestningarna och spricker? Dem är ju hål borrade för att det ska ta bättre och att det ska bli bättre kylning?

Varken hål eller slitsar gör bättre kylning. Det är för att leda ur gaser som bildas och för att rensa/slipa/rugga upp ytan på belägget så att det inte blir "glasad" yta.


17 Inlägg
16 augusti 2008
#20
groze skrev:
Vad är det du tänkt ha bilen till? Bankörning eller vardagskörning eller lite både och?

Genom att byta till bra belägg, (kolla peansweden.se), och riktigt bra bromsvätska, samt nya originalskivor så brukar det räcka väldigt långt. Ang. borrat eller slitsat så skulle jag hellre satsa på slitsat, just för att slippa risk för sprickor osv. Både slitsat och borrat sliter lite mer på beläggen, men å andra sidan så kyls skivan lite bättre samt att beläggen inte "glasar" sig lika lätt.

Du har så rätt i vad du skriver så. Missade ditt inlägg innan jag hann svara smile


Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök