Är i stort behov att byta bromsar på min V70R AWD -98 men är så osäker på vad jag ska ha som håller & tar bäst.. Skulle vara tacksam för svar Skicka gärna någn bra länk som man kan köpa de på med.!
Jag hade inte satsat på EBC då dom bara fungerar på lättare bilar (om ens då). Kolla med www.peansweden.com Där finns massa olika alternativ som passar just dina behov.
Jag hade inte satsat på EBC då dom bara fungerar på lättare bilar (om ens då). Kolla med www.peansweden.com Där finns massa olika alternativ som passar just dina behov.
De tackar jag för=) Ska gå in & kolla där, kanske hittar något som passar både min plångbok och bilen
skippa bara hålborrade och för hårt slitsade skivor, dom blir bara skeva
Att dom blir skeva beror inte på slitsar eller borrning. Det är kvalitén på skivorna och hur bra kylning det är till bromsarna det hänger på. Slitsar är väldigt bra. Borrar har en stor förmåga att spricka runt hålen tyvärr.
skippa bara hålborrade och för hårt slitsade skivor, dom blir bara skeva
Att dom blir skeva beror inte på slitsar eller borrning. Det är kvalitén på skivorna och hur bra kylning det är till bromsarna det hänger på. Slitsar är väldigt bra. Borrar har en stor förmåga att spricka runt hålen tyvärr.
skippa bara hålborrade och för hårt slitsade skivor, dom blir bara skeva
Att dom blir skeva beror inte på slitsar eller borrning. Det är kvalitén på skivorna och hur bra kylning det är till bromsarna det hänger på. Slitsar är väldigt bra. Borrar har en stor förmåga att spricka runt hålen tyvärr.
Men att de spricker är ju om det är kallt ute?
Nej, det stämmer tyvärr inte. Det är hålen som inte tål värmen när man kör hårt.
köp vanliga brembo..ja kör med greenstuff..sluter tok mkt på skivorna
greenstuff är rena skiten, enligt detaljlistan som dom har på streetperformance så är dom sämre än orginalbeläggen och redstuff motsvarar orginal.
Ska man bara köra på gatan så funkar det med yellowstuffbelägg och EBC sportskivor men ska du köra på bana eller ligger och kör riktigt hårt på gata så funkar dom inte då blir dom överhettade, hade sånna på min förrut och efter att ha kört på bana 1 gång och sen knappt 4 månader på gata med dom så har dom blivit så över hettade att det har lossat material från beläggen.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Att dom blir skeva beror inte på slitsar eller borrning. Det är kvalitén på skivorna och hur bra kylning det är till bromsarna det hänger på. Slitsar är väldigt bra. Borrar har en stor förmåga att spricka runt hålen tyvärr.
Men att de spricker är ju om det är kallt ute?
Nej, det stämmer tyvärr inte. Det är hålen som inte tål värmen när man kör hårt.
Jag funderar lite över eran konversation här är det inte så om dem är för hårt härdade så klarar inet matrialet av påfrestningarna och spricker? Dem är ju hål borrade för att det ska ta bättre och att det ska bli bättre kylning?
No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
Nej, det stämmer tyvärr inte. Det är hålen som inte tål värmen när man kör hårt.
Jag funderar lite över eran konversation här är det inte så om dem är för hårt härdade så klarar inet matrialet av påfrestningarna och spricker? Dem är ju hål borrade för att det ska ta bättre och att det ska bli bättre kylning?
hålborrat är för maximal prestanda under en kort tid...
små sprickor runt hålen blir det fort , men det blir bara på ritkigt grymma skivor . dom billiga skivorna spricker helt ut.
Vad är det du tänkt ha bilen till? Bankörning eller vardagskörning eller lite både och?
Genom att byta till bra belägg, (kolla peansweden.se), och riktigt bra bromsvätska, samt nya originalskivor så brukar det räcka väldigt långt. Ang. borrat eller slitsat så skulle jag hellre satsa på slitsat, just för att slippa risk för sprickor osv. Både slitsat och borrat sliter lite mer på beläggen, men å andra sidan så kyls skivan lite bättre samt att beläggen inte "glasar" sig lika lätt.
Nej, det stämmer tyvärr inte. Det är hålen som inte tål värmen när man kör hårt.
Jag funderar lite över eran konversation här är det inte så om dem är för hårt härdade så klarar inet matrialet av påfrestningarna och spricker? Dem är ju hål borrade för att det ska ta bättre och att det ska bli bättre kylning?
Varken hål eller slitsar gör bättre kylning. Det är för att leda ur gaser som bildas och för att rensa/slipa/rugga upp ytan på belägget så att det inte blir "glasad" yta.
Vad är det du tänkt ha bilen till? Bankörning eller vardagskörning eller lite både och?
Genom att byta till bra belägg, (kolla peansweden.se), och riktigt bra bromsvätska, samt nya originalskivor så brukar det räcka väldigt långt. Ang. borrat eller slitsat så skulle jag hellre satsa på slitsat, just för att slippa risk för sprickor osv. Både slitsat och borrat sliter lite mer på beläggen, men å andra sidan så kyls skivan lite bättre samt att beläggen inte "glasar" sig lika lätt.
Du har så rätt i vad du skriver så. Missade ditt inlägg innan jag hann svara