5,25" med adapterplattor blir jättebra, har du eftermarknadshögtalare i nu är det mycket möjligt att det redan sitter adapterplattor på plats. Bak passar det utan sådana, däremot kan du behöva göra hålet lite större om du har högtalare med lite större magneter.
De satt 5,25" i min, men då satt där även en aluplatta bakom eftersom hålet för högtalaren var större. Så om jag inte minns fel är det 6,5" i framdörrarna. Men jag är som sagt inte säker...
5,25" med adapterplattor blir jättebra, har du eftermarknadshögtalare i nu är det mycket möjligt att det redan sitter adapterplattor på plats. Bak passar det utan sådana, däremot kan du behöva göra hålet lite större om du har högtalare med lite större magneter.
Okej! : ) Tack för svar!
Ska dock inte ha högtalarna där bak, ska koppla in 6x9" istället : ) Och 5/25" fram. Sen en låda 2x12" och slutsteg! : )
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Precis som ovanstående skribent skriver och man måste ha en monterings adapter för att få det att bli bra med 5,52" kitsystem som det ska vara i den bilen
Jag håller på och bygger billjud i en 940, och det är 5,5 tum fram precis som twin_cam skrev. Köp ett par adapterplattor för 5,25 så kommer det bli kanon! Eller gör man egna som jag gjorde
Går det att sätta i 6,9" i en 940. vid dom främre dörrarna? Tänkte nämligen koppla in dom där.
går o går. allt går om man bara vill men inte utan att du moddar ganska ordentligt! men frågan är bara varför i hela fridens mamn du vill ha 6x9or i framdörren?
Går det att sätta i 6,9" i en 940. vid dom främre dörrarna? Tänkte nämligen koppla in dom där.
går o går. allt går om man bara vill men inte utan att du moddar ganska ordentligt! men frågan är bara varför i hela fridens mamn du vill ha 6x9or i framdörren?
Känner bara för de:P. Sen var 6x9:orna så pass billiga så de var ju skitsamma tyckte jag:)