4065
Sök

Eftersnack: Bilträff i Kramfors! 29/8

1 853 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
hehe ja herre gud...

men jag och zombz funderade i sommars på att fara och kolla på flygplatsen i prästmon om det är öppet där eller om det är grindat det skulle man ha kollat upp...

85 Inlägg
2 september 2008
soyd skrev:
hehe ja herre gud...

men jag och zombz funderade i sommars på att fara och kolla på flygplatsen i prästmon om det är öppet där eller om det är grindat det skulle man ha kollat upp...

Det är grindat där ;o finns väl inte direkt många flygplatser som e öppen så folk kan dra rakt ut på banan kan ja tänka mej tongue Men skulle vara jävligt nice att få vara där nån gång tongue iaf 1 helg i månan eller nått tongue då har man nått att längtas efter lol

1 853 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Jurk skrev:
soyd skrev:
hehe ja herre gud...

Det är grindat där ;o finns väl inte direkt många flygplatser som e öppen så folk kan dra rakt ut på banan kan ja tänka mej tongue Men skulle vara jävligt nice att få vara där nån gång tongue iaf 1 helg i månan eller nått tongue då har man nått att längtas efter lol

hehe a nä precis... men det finns rakor bredvid flygplatsen som inte används som landnings banor jag vet inte exakt vad dom är till för... men då jag var där för jätte jätte länge sedan så har jag för mig att det var öppet... i alla fall på dag tid... måste fasiken åka dit och kolla...

vw in my heart!
161 Inlägg
3 september 2008
rakan bredvid flygplatsen mot nyland har jag tillgång till för min far brukar vara där och flyga modellflyg med klubben silvervingen! så de ska nog gå om man pratar med komunen och ordförande i silvervingen så kommer vi nog in! och jag har ju som sakt tillgång till nyckeln dit!

VW Passat 1,8T -00
vw bubbla 1500 113 lim -67

14 Inlägg
3 september 2008
Då bokar vi den rakan omgående för en ny träff. smile yay!

Volvonörd
1 187 Inlägg
3 september 2008
Winberg skrev:
http://allehanda.se/avdelning/kramfors/31752 smile

Halva nöjet med streetrace är ju att det kan komma poliser sen att ni skriver som ni gör om artikeln på tidningens hemsida visar ju inte direkt på mognad. Nu menar jag inte dej Winberg personligen eftersom jag inte hittat nåt du skrivit där. Utan nu menar jag alla omogna kommentarer i övrigt, hur kan man hålla på att "tjafsa" om nåt sånt här så öppet när det ändå är en olaglig handling, sen att ni körde i centrum som jag fattat det hela (Men kan ha fattat fel) är ju ännu dummare, ska ni köra så kör på nån större väg där det inte är bebyggt osv. Förstår att folk reagerar som dem gör, men det kanske behövs en rejäl olycka innan ni fattar vad som kan hända, synd bara att nån måste bli skadad. Men ett bra iniativ är väl ändå att köra på flyget som nån har nämnt. Bättre att köra lagligt race än olagligt fastän det är roligare men men det är min personliga åsikt.

Nån skriver att man har verkligen koll när man kör race... Hmm vill påstå motsattsen eftersom man är så fokuserad med att komma först å få växlingarna perfekta så att man kommer först, å när det är mörkt så kan man inte se vad som kommer upp ur ett dike typ 2 meter från vägen, kan omöjligt se det och hinna stanna eller väja undan, nu har jag inte direkt nån egen bil att köra med men jag har kört andras bilar och vuxit ifrån detta nu, det kommer med åldern tro mig.

Sen tycker många att kritiken riktas mot fel håll samt att nån annan ska servera en plats å köra på! Men är man så sugen å vill köra så måste det finnas lite driv i den själen att han/hon kan ta kontakt å försöka få till en plats att köra på, samtidigt så finns det så många klubbar runt om i Sverige som köra lagliga race som här i Söderhamn mfl, bli medlem i en sån och engagera er i det istället för att gnälla på kommunen att dem inte tar sitt ansvar. Ta erat eget ansvar istället och engagera er som sagt och ni gnäller lika mkt som kommunen gör på er.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

1 853 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Winberg skrev:
Då bokar vi den rakan omgående för en ny träff. smile yay!

Det tycker jag vi borde göra, och i sådan fall ganska snart för många ställer nog snart undan säsongs bilarna, jag bland annat går i dom tankarna.. neutral

lilleman_ du som hade lite kontakter via farsan din kan ju kanske kolla runt om det är möjligt...

361 Inlägg
3 september 2008
TheRefunder skrev:
Winberg skrev:

Halva nöjet med streetrace är ju att det kan komma poliser sen att ni skriver som ni gör om artikeln på tidningens hemsida visar ju inte direkt på mognad. Nu menar jag inte dej Winberg personligen eftersom jag inte hittat nåt du skrivit där. Utan nu menar jag alla omogna kommentarer i övrigt, hur kan man hålla på att "tjafsa" om nåt sånt här så öppet när det ändå är en olaglig handling, sen att ni körde i centrum som jag fattat det hela (Men kan ha fattat fel) är ju ännu dummare, ska ni köra så kör på nån större väg där det inte är bebyggt osv. Förstår att folk reagerar som dem gör, men det kanske behövs en rejäl olycka innan ni fattar vad som kan hända, synd bara att nån måste bli skadad. Men ett bra iniativ är väl ändå att köra på flyget som nån har nämnt. Bättre att köra lagligt race än olagligt fastän det är roligare men men det är min personliga åsikt.

Nån skriver att man har verkligen koll när man kör race... Hmm vill påstå motsattsen eftersom man är så fokuserad med att komma först å få växlingarna perfekta så att man kommer först, å när det är mörkt så kan man inte se vad som kommer upp ur ett dike typ 2 meter från vägen, kan omöjligt se det och hinna stanna eller väja undan, nu har jag inte direkt nån egen bil att köra med men jag har kört andras bilar och vuxit ifrån detta nu, det kommer med åldern tro mig.

Sen tycker många att kritiken riktas mot fel håll samt att nån annan ska servera en plats å köra på! Men är man så sugen å vill köra så måste det finnas lite driv i den själen att han/hon kan ta kontakt å försöka få till en plats att köra på, samtidigt så finns det så många klubbar runt om i Sverige som köra lagliga race som här i Söderhamn mfl, bli medlem i en sån och engagera er i det istället för att gnälla på kommunen att dem inte tar sitt ansvar. Ta erat eget ansvar istället och engagera er som sagt och ni gnäller lika mkt som kommunen gör på er.

Tycker denna uppståndelse  är  helt utmärkt!
Kritik  blandat med positiva åsikter kan inte bli mycket bättre!
Detta är bara en början till att kunna  få vårat intresse att växa och desutom ett ställe  för bara OSS!
Piss off allmänheten big_smile

135 Inlägg
3 september 2008
När vet man om någon har fixat ett ställe att vara på ?

vw in my heart!
161 Inlägg
3 september 2008
det kommer upp här eller något!

soyd  jag ska höra mig för lite och se vad dom säger!
sen efter åt kanske man kan dra upp till solle eller?

VW Passat 1,8T -00
vw bubbla 1500 113 lim -67

1 853 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
lilleman_ skrev:
det kommer upp här eller något!

soyd  jag ska höra mig för lite och se vad dom säger!
sen efter åt kanske man kan dra upp till solle eller?

aha kanon smile jajamen Sollefteå efteråt smile

361 Inlägg
4 september 2008
haha *asg   från allehanda:D

Doktorn   (2008-09-02 21:33:52) | svara
Den som körde Peugeoten borde fått en bot för sin smaklöshet vad gäller bilstyling!

lukta avundsjucka tro jag minsann big_smile
om det inte fanns fler peugeoter  ?tongue
Senast redigerat av tjarniz (4 september 2008)

normal people are scary
57 Inlägg
5 september 2008
tjarniz skrev:

Den som körde Peugeoten borde fått en bot för sin smaklöshet vad gäller bilstyling!

brukar ju vara så...kanske åker en original själv å kärringen har bestämt att det ska vara snygga navkapslar från biltema på den big_smile

Fiat For Life
pasta bilar is the shit

361 Inlägg
5 september 2008
MrJim skrev:
tjarniz skrev:

brukar ju vara så...kanske åker en original själv å kärringen har bestämt att det ska vara snygga navkapslar från biltema på den big_smile

tro det är någon som va där man känner  eftersom någon  utomstående kan omöjligt  se på filmen vare  va för bilar tongue

77 Inlägg
6 september 2008
Hehe, han som skrev det där är nog inte så avundsjuk faktiskt då han har en rätt så cool bil själv, en sådan orginalbil som är färdig från fabrik och inte behöver "stylas" tongue
Däremot kanske man inte behöver skriva allt vad man tycker om andras kärror wink

77 Inlägg
6 september 2008
TheRefunder skrev:
Winberg skrev:

Som sagt, halva nöjet minst är ju adrenalinet och spänningen som det innebär med streetrace.
Jag kör mer än gärna banåka då jag inte är något förtjust alls i rattlåsracing. Backrace eller touge på gatan skulle jag hellre föredra då man är adrenalinjunkie och samtidigt höjdrädd outta hell, så det finns inget "extreme" alternativ för mig att istället satsa på tongue
Finns mycket man viljat skriva till Allhandas artikel men har valt att försöka hålla det högre spåret som Herr 1.6L.

Den aktuella sträckan som rejset kördes på var knappast idialisk men fick duga för den var lättillgänglig.
Eftersom att det var arrangörslöst så kan jag inte heller hylla säkerheten något vidare eller liknande men så kan man såklart inte skriva bland kommentarerna på Allehanda, så det fick bli skadereglering snarare än berättande om sanningen. Dock på ett riktigt arrangerat streetrace finns det knappast något att anmärka på. Ett djur kan lika väl komma upp på vägen när du kör i 90 på väg till jobbet som när du kör i 90 på ett race. Jag betar av minst 3000 mil per år på vägarna och för att ta i överkant så är dessa ~½mil streetrace. Så jag är inte särskilt oroad över att något ska hända just då.
Eller om man ska vara mer ärlig, vem fan håller hastighetsbegränsningarna någonsin annat än vid 30 sträcka/skola? Skenheligt skitsnack där den utan synd bör kasta första stenen vilket innebär att vi inte kommer behöva några stenar.

En olycka har jag svårt att förstå hur den skulle kunna ske pga ett streetrace. Eller kör ingen någonsin bil annars än vid då? Ett exempel är Stockholm Open som körts i +20(?) år, 1500 hästars maskiner på gata och ingen olycka ännu såvitt jag vet?

Streetrace vs Dragrace. Du kan inte vara 100% fokuserad på växlingen på ett streetrace, man måste hålla lite koll på omgivningen också. Det är vad som hör till och vad som ökar på spänningen.

Går inte att rättfärdiga en "olaglig" handling men alla som kört streetrace vet vad det handlar om. Sen får folk tycka vad dom vill.

T.ex 201m på Onsdagsbus har väldigt få deltagare. Enligt min högst personliga uppgift så vill ingen betala för att göra något så tråkigt när man har en riktigt bra bana att piska på. Jag ser det bara som en möjlighet att köpa hamburgare utan att tappa bantid.
Nu är inte banåkat någon höjdare på Onsdagsbus heller då man bara får köra 2.8 varv per gång då man hellre betar av iallafall en halvtimme åt gången. Men man ska väl vara tacksam för möjligheterna som finns.

Nu fick jag ventilera mig lite. Vill inte säga att folk inte ska bry sig. Det är bra att många engagerar sig! Däremot kan man försöka få folk att förstå varför denna lilla aktivitet bedrivs.
Jag kommer att fortsätta bjuda upp till dans med min lilla 97.6 kubiktums motor bara för att det är enormt kul oavsett om det är kappkörning, motorvägsrace, streetrace, banåka, slalom, åka till jobbet eller vad som helst. Det är väl vad en gatbil och vara ung handlar om smile Och lite civil olydnad är bara bra wink

361 Inlägg
7 september 2008
Mordiiax skrev:
Hehe, han som skrev det där är nog inte så avundsjuk faktiskt då han har en rätt så cool bil själv, en sådan orginalbil som är färdig från fabrik och inte behöver "stylas" tongue
Däremot kanske man inte behöver skriva allt vad man tycker om andras kärror wink

ähhh  handlar om snålhet enligt mig smile
allt kan bli snyggare menmen  alla har olika intressen... och endel tummen i handen då är det svårare.
fabrik vad är det? wink

1 853 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Hehe ja lite OT men jag kunde inte låta bli efter all upståndelse i tidningen big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/453216_pcm1dp.jpg
Streetrace oroar Motormännen...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/453217_3t2kjw.jpg

btw fina bilar dom kör på tidningen lol

normal people are scary
57 Inlägg
7 september 2008
soyd skrev:
Hehe ja lite OT men jag kunde inte låta bli efter all upståndelse i tidningen big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/453216_pcm1dp.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/453217_3t2kjw.jpg

btw fina bilar dom kör på tidningen lol

haha det där va klockrent...men nog är din snyggare alltid:D

Fiat For Life
pasta bilar is the shit

77 Inlägg
10 september 2008
tjarniz skrev:
Mordiiax skrev:

ähhh  handlar om snålhet enligt mig smile
allt kan bli snyggare menmen  alla har olika intressen... och endel tummen i handen då är det svårare.
fabrik vad är det? wink

Tror INTE det handlar om snålhet heller då t.ex en ny orginallåda kostar 80k + moms till dessa kärror. Själv skulle jag knappt kunna sova med en sådan bil men endel väljer ju att kosta på sin hobby wink

Sök