3379
Sök

Knackningar mazda 626 16 v

46 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
tja, har nyss köpt en mazda, men den började knacka från ventilerna när jag kom hem med den, så jag böt olja, o då gick den som en klocka...men nu börjar den knacka igen...äre bara till o byta lyftare eller ? eller finns det nå medel som man kan slå i som motverkar detta?

872 Inlägg
2 juli 2008
vet inget om detta. men en polare hade en 626 som var rostig och skulle te skroten eftersom besiktningen bara sklulle garva åt hålen som var, överallt. men i alla fall den klnakka som fan, å påväg te skroten tänkte han att a ja men då dödar jag den, å la sej på 2an varstopp i 3 mil, rsultat, ingenting hände, starta hur lätt som hälst gick rent och fint inga fölorade ponnysar, men knacka lika mycket iof

If its too loud you are too old!

120 Inlägg
3 juli 2008
Ja ...det är ventillyftana som börjar ge upp.....du kan ju prova med Omegas oljesköljning och ssen byta till en tjockare olja, mineral olja typ 15w40....hjälper inte det e det bara och byt ut felaktiga lyftare....

Men tyvärr så finns inga genvägar utan vill du ha det riktigt bra så satsa på nya lyftare på en gång...ja jag vet att det kostar men .....det e bara o välja

Fordonstekniker som konverterat till valsare
www.airbrushforum.se
www.bra-airbrush.se

91 Inlägg
3 juli 2008
har du bra olja i så med lite tur funkar det att varva motorn ordentligt..

men det är nog inget att rekomendera.. tror en lyftare går på 350kr/s

och det kan vara knepigt att hitta vilken som har hängt sig.. (om man har otur)

annars e det en baggis =P  det går iallafall inte att laga en hlyftare som väl hängt sig..

Kan tillägga att jag har bytat en lyftare på vad som förmodligen är presis samma motor som du har..

(det är inget svårt, men om du vill kan jag rota fram en guide till dig...)
Senast redigerat av Mullethemeck (3 juli 2008)

46 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
aah,okej:P men om du kunde fixa en guide vore det guld smile  fast nu knackar den bara till o från, inte alls lika mkt som förut innnan ja bötr olja, sen slängde ja i oljetillsats...o då blev den tyyst tongue

91 Inlägg
7 juli 2008
vad bra, se till å ha fin olja och sköt det dära med oljebytena så slipper du nog mer trassel.. hmm.. ska se vad jag kan göra.. fast då blir det nog en ny tråd kanske..?

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök