Jag har ägt 7 st 750i totalt nu, den sista en 750iA-97. E32 varianten 88-94 börjar ju nästan bli en veteran nu, och att hitta en sådan i bra skick är inte lätt. Hittar du en sådan med 11.000 mil i kanonskick är det bara att gratulera.
Många har blivit inbillade att 750n skulle vara en problembil och att 740 är bättre, men det kan jag inte alls hålla med om. Mina har rullat problemfritt med endast service och rena slitdelar. Försäkring, skatt och bränslekostnaden blir hög, men slitdelarna är inte så farligt dyra, och begagnade delar finns det gott om.
Är du ute efter en bruksbil att köra året 3000 mil året runt med är en gammal 750i helt fel bil. De kommer garanterat att kosta mer än det smakar. Ett exemplar i fint skick att använda som sommarbil/entusiastbil skänker däremot mycket glädje för en liten peng.
De bästa tips jag kan ge gick är att satsa på en E38 750i 95- , de är en betyligt modernare bil, med en mycket trevligare drivlina som drar betydligt mindre bensin än de gamla E32orna, dessutom får man en vettig 750i E38 väldigt billigt idag, 50.000 kr och uppåt för skapliga exemplar.