2526
Sök

Akut påställning?

Jeep Tom
276 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Hur ställer jag på fordonet akut, om jag saknar behörighetskod?

Har köpt en bil, men förra ägaren hade tappat regbeviset på den. Så han fick sitt nya idag, men han hade bara beställt del 2, ich inte del 1. Var precis och skulle skriva papprena samt ställa på bilen via nätet... men altså saknas delen med behörighetskod. Kan jag ställa på fordonet då? Och isåfall hur?

Har nämligen en besiktningstid 08.20 imorrn bitti, och måste ha fordonet påställt till dess..

Är jag kokt i hästskit, eller går det att fixa denna situation? Exempel vad händer om jag besiktigar bilen, och den inte är påställd?

mvh Tom

Feeling free to do my own thing

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
14 juli 2008
fel av mig
Senast redigerat av maximus (14 juli 2008)

Mollllgan
14 juli 2008
maximus skrev:
dom fyra sista siffrorna i personnumret är "behörighetskoden"

Är det??? Smidigt isåfall

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
14 juli 2008
_S40_ skrev:
maximus skrev:
dom fyra sista siffrorna i personnumret är "behörighetskoden"

Är det??? Smidigt isåfall

nä det var fel av mig..

57 Inlägg
14 juli 2008
Hej! Jag ringde in och ställde på min moppe borde ju vara samma, du hittar telenr på vv.se

Lycka till!

MVH  Anton

57 Inlägg
14 juli 2008
Men när jag tänker efter måste man kanske ha tillgång till en fax!
Baloobaman skrev:
Hej! Jag ringde in och ställde på min moppe borde ju vara samma, du hittar telenr på vv.se

Lycka till!

MVH  Anton

1 112 Inlägg
14 juli 2008
Kolla vägverkets hemsida! Jag ahde samma problem och du kan coola ner dig! Om du har bokad tid så e det lungt! Fordon får köras från och till bokad besiktning om du har kvittot/bokningen med i bilen, avställt. Jag besiktigade min bil avställd å det är inte deras område att säga te dig om det. Ta bilen å kör lungt dit bara utan omvägar!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Jeep Tom
276 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
Ordnat sig, blir precis som Widowmaker skriver. Ringde o pratade med bilprovningen förut ikväll, och helt okay att besiktiga utan att den är påställd big_smile Så mitt problem är löst smile

Feeling free to do my own thing

Sök