2304
Sök

Luktar som bränd plast

16 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
Tjena!

Jag undrar om någon har en idé om vad som kan vara galet på min bil?

För ungefär 1 vecka sedan så noterade jag att det luktade som bränd plast när jag parkerade utanför jobbet. Då det finns industri i området så tänkte jag inte mer på det (kan ju lukta lite ibland) men när jag även kände lukten dagen efteråt på morgonen strax efter jag startat så tyckte jag att det var lite skumt. Hur som helst så har jag inte noterat något onormalt alls, bilen går som en klocka (har gjort strax över 6000 mil) och är en 04:a och jag har även haft den på en stor rutinservice för 3-4 månader sedan ("B" service). Bilen luktar varje gång jag använt den och lukten kommer som sagt strax efter start och står jag stilla framför exempelvis ett stoppljus så kan det komma in lukt i kupén via AC:n men det är inget större problem egentligen (dvs. att lukten finns på utsidan på något sätt). Jag har även öppnat huven och kikat och kan inte se något onormalt eller någon rök eller dylikt.

Behöver jag vara orolig och åka till en verkstad omgående eller?

Tacksam för tips/ideér!

2 924 Inlägg
8 juli 2008
Så luktade det länge på min bil men det visade sig vara en fastsmällt plastpåse på katalysatorn smile ...fick höra efteråt fler som råkat ut för det

~ Life is short, have FUN! ~

Med.lem
3 759 Inlägg
8 juli 2008
Är det jag som är trött lr har du missat att skriva vad det är för bil?

Kolla alla säkringar och relän som kan tänkas vara i kupén, det är väll dom som är stört sannolikhet att lukta om dom briller av..

/David

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

RELEASE ME!!
188 Inlägg
8 juli 2008
Pettan8 skrev:
Öhh, va har du för bil då?smile

tänkte samma

release Me!!

Med.lem
3 759 Inlägg
8 juli 2008
Pettan8 skrev:
Öhh, va har du för bil då?smile

Fan va alla ska vara snabba, jävla nördar!

roll

16 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
MB A-Klass är det, ledsen att jag missade det i inlägget.

Känns som att det är ifrån utsidan lukten kommer i alla fall.

Fasen vad ni var snabba här på forumet, 5 svar på några fjuttiga minuter! :-)

Filkörning?
852 Inlägg
8 juli 2008
peegee skrev:
Så luktade det länge på min bil men det visade sig vara en fastsmällt plastpåse på katalysatorn smile ...fick höra efteråt fler som råkat ut för det

skulle tippa på detta också.

kryp ner under bilen och kika avgasröret smile

16 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
Tack för era tips!

Det visade sig vara plast som fastnat på katalysatorn. Skrapade bort det så nu skall det väl förhoppningsvis inte dröja länge innan lukten försvinner helt. Om den inte försvinner så snabbt, finns det något bra rengöringsmedel jag kan använda för att få bort det sista?

Med.lem
3 759 Inlägg
15 juli 2008
Det bränns nog bort av sig själv.. Annras lite stålull kanske..

Sök