2627
Sök

Min golf 3 bara dör när jag är ute o kör.

3 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
jag har en golf3 2,0 85kw 1997 som pendlar bil och jag har ett problem! den bara dör när jag är ute och kör antingen sjunker tomgången så bilen dör när man kopplar, men den går igång när man får i nästa växel??,sad eller så bara stendör den när man kör villket varvtal man en ligger på och när den dör då så får jag vänta i ca 10min innan den går att starta igen??sad

jag har varit och felsökt den. Då var det fel på lmm och lambdan
jag har byt tändnings lås och lmm bara lambdan kvar, men jag är tveksam om det bara kan vara den???

tacksam för svar
Senast redigerat av Goffen (23 augusti 2008)

Random Hero
4 047 Inlägg
22 augusti 2008
tomgångsmotorn kass ?

Dog food lid. Backwards

3 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
naj det är det inte kolla det i dag

Administratör
2 980 Inlägg
23 augusti 2008
Det ena felet låter som fördelaren iom att den dör o så får du vänta ett tag tills den går igen. Det andra felet låter ev som spjälhuset för i den sitter det en potentiometer som kan strula på just 2.0an 1.8a ex har inte den typen av spjällhus. Fördelaren har en hallgivare som kan bli glapp i när den blir varm och då dör bilen. När bilen sen svalnat i 10min får den kontakt igen och då går bilen... Ganska vanliga fel på just golf.

En kopp av den svarta såsen...

155 Inlägg
24 augusti 2008
En på jobbet hade samma problem med sin Golf III.. Den hade fendens att bara dö.. Han lämnade in den flera ggr men hittade inget.. Tillslut hittade dom att de va något på ett kretskort som glappade så nu går den som en klocka tongue

இஇஇ Man lär så länge man leker இஇஇ

3 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
ok tack för svaren ska kolla i väckan om jag får den att gå som den ska

Sök