3159
Sök

första bil, råd

19 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
hej hallå... nu ska de snart vara bil me tanke på att körkortet närmar sig

jag hade tänkt mej en bil för ska vi säga 60.000 ungefär +-nån tusenlapp

först var ja inställd på en s40, men då verkar inte den prislappen hållas under gränsen..
ja tänke sen en audi A3/A4 lite osäker än...

nån som har några goda råd angående dessa modeller eller nån annan modell i samma prisklass?
sen hade ja en till fundering, hur mycket pengar är "bra att ha i fickan" efter att man har köpt bilen? tänkte främst på försäkring, service kanske några stiliga fälgar och dyl.

sen motorval, hade funderat kring en 1,8.  vill ju inte ha nåt effektmonster men heller ingen moped... nån som har några åsikter om den saken, turbo lr inte?

kommer troligtvis ändå köra föräldrarnas bilar ett tag på jakt efter pengar så ja hinner få lite erfarenhet big_smile

tacksam för svar...

43 Inlägg
11 maj 2006
om du tänkte på A4 borde du kolla på denna annons från blocket http://www.blocket.se/vi/8036258.htm?ca=9_s
den skulle jag nog fundera på iaf
Senast redigerat av Fant (11 maj 2006)

The Connoisseurs Red Car Club

Avstängd
1 106 Inlägg
11 maj 2006
Saab 900/9-3. Passar bra som ungdomsbil.

Livet startar vid 220 km/h

Avstängd
1 106 Inlägg
11 maj 2006
Volvo och MB RULES skrev:
volvo 960 ska du ha. Modern, snabb, bakhjulsdrift, under litern!

Jag skulle inte rekommendera 960. Men den är mycket roligare än 740/940.

Livet startar vid 220 km/h

Lord
125 Inlägg
11 maj 2006
Honda Civic Vti Vtec

Absolut!

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316

1 161 Inlägg
11 maj 2006
vw passat 1,8t drar ungefär 0,8 milen blandad.. (om man inte trimmar o så vill säga smile )

dom ä inte så dyra i skatt o försäkring heller va ja har fattat de på far min som har en..

19 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
hmm... ni gör de ju inte lätt precis :p

men om ja säger såhär: inköpet kommer nog inte att ske före om ett år ungefär så annonser är inte aktuellt än..

volvo har ja liksom växt upp med så ja har ju varit inne på det och placerat märket volvo över alla andra märken...så saab ahr aldrig varit aktuellt för mej ( inte sämre märke för den sakens skull)
men en golf kasnke inte heller skulle vara helt dum..
om vi nu koncentrerar oss på det ekonomiska, hur mycket extra pengar behöver man ha egentligen?

sen chiptrimmad till 300 hk, tror u inte det är lite överdrivet i en första bil? big_smile

Sök