2279
Sök

Nvidia Geforce 8600 gs, feedback & hints!

1 043 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Tjenna!

behöver lite bakgrundfakta och hints om Nvidia Geforce 8600 gs, vad jag förstått är detta ett kort som sålts till företag(?) och inte ut till privatkund.

ni som vet mycket om detta och kanske till och med har / har haft ett får gärna träda fram och säga er åsikt om det!

har ett jag kan få för en rimlig summa och känns lite små frestande.

Finns det bra drivrutiner till detta? antar att nvidias 8serie drivis lär fungera men man ska aldrig vara säker..

tack på förhand!

804 Inlägg
5 november 2008
Googlade 8600gs lite snabbt och de svaren jag orkade läsa handlade allihop om gfx i laptops.
GS brukar även vara benämningen på deras lite långsammare kort, nytt 8600GT kan man hitta för under 500kr så ett begagnat GS borde inte gå på mer än ~200kr.
Drivers ska inte vara något problem annars, det brukar vara samma till de flesta, "Forceware".

1 043 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
okej.. det vore ju skit ifall det enbart var ett laptop grafikkort, men det tror jag väl inte..

det ligger ute för 200kr smile

är det flera som har Geforce som produkt namn? Asus Geforce finns ju.. eller hör det till Nvidia?
Senast redigerat av axza (5 november 2008)

123 Inlägg
5 november 2008
axza skrev:
okej.. det vore ju skit ifall det enbart var ett laptop grafikkort, men det tror jag väl inte..

är det flera som har Geforce som produkt namn? Asus Geforce finns ju.. eller hör det till Nvidia?

Förstår inte grejen med att djupdyka i ett sånt här budget grafikkort till laptops men såhär är läget:
Nvidia tar fram själva kretsen och ASUS m.fl. tillverkar den.
Att välja bland olika tillverkare är vad jag själv tycker en smaksak, det är ingen skillnad mellan de olika.
Senast redigerat av schtunken (5 november 2008)

1 043 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
schtunken skrev:
axza skrev:

Förstår inte grejen med att djupdyka i ett sånt här budget grafikkort till laptops men såhär är läget:
Att välja bland olika tillverkare är vad jag själv tycker en smaksak, det är ingen skillnad mellan de olika.

så du menar att 8600gs är ett laptop grafikkort?

123 Inlägg
5 november 2008
axza skrev:
schtunken skrev:
axza skrev:

så du menar att 8600gs är ett laptop grafikkort?

Efter lite googlande så uppfattar jag det som det ja wink

1 043 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
det tror inte jag.. eftersom det har VGA, DVI, S-video port, och är PCI-E...

känns lite udda isåfall..

804 Inlägg
5 november 2008
axza skrev:

Är ett special då.

Men ja, nvidia tillverkar själva grafikprocessorn som heter 8600 gs, sen köper grafikkortstillverkarna processorerna och använder de på sina grafikkort. Oftast följer dom en referensdesign på kortet framtaget av nvidia men det är även vanligt att de gör korten lite exklusivare med både egen design på kortet och egna kylflänsar osv. Men överlag håller de i stort samma prestanda.

1 043 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
beta skrev:
axza skrev:

Är ett special då.

Men ja, nvidia tillverkar själva grafikprocessorn som heter 8600 gs, sen köper grafikkortstillverkarna processorerna och använder de på sina grafikkort. Oftast följer dom en referensdesign på kortet framtaget av nvidia men det är även vanligt att de gör korten lite exklusivare med både egen design på kortet och egna kylflänsar osv. Men överlag håller de i stort samma prestanda.

aha okej smile då är jag med.. jag väntar på svar och bild ifrån han som annonserat ut kortet så får vi se! smile

Sök