3555
Sök

Byta motor från förgasare - insprutare

Entreprenör
1 784 Inlägg
16 november 2008
VolvoBettan2 skrev:
ok ok. Men på min bil så behöver jag inte katt?`ska jag sätta dit den endå eller?

Joo du måste ha katt för att besikta den...och då följer allt de andra med...LÄS  HÄR.. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245
Senast redigerat av mrbuggy (16 november 2008)

16 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
OKej tack för hjälpen !

Entreprenör
1 784 Inlägg
16 november 2008
VolvoBettan2 skrev:
OKej tack för hjälpen !

Årsmodell 1976-1992 (nytt slutdatum)
Om man byter till en motor UTAN katalysator behövs ett avgasintyg från tillverkaren (av motorn). Intyget är ofta svårt eller omöjligt att få!

Om man byter till en motor MED katalysator behövs inget avgasintyg. Motorn ska tas som ett ”paket” från en bil med kat och ska ha lambdastyrd insprutning etc – och den ska klara utsläppsprovet vid kontrollbesiktning. Man kan alltså inte ”katalysatorkonvertera” en motor.

blacken
16 november 2008
mrbuggy skrev:
VolvoBettan2 skrev:
OKej tack för hjälpen !

Årsmodell 1976-1992 (nytt slutdatum)
Om man byter till en motor UTAN katalysator behövs ett avgasintyg från tillverkaren (av motorn). Intyget är ofta svårt eller omöjligt att få!

Om man byter till en motor MED katalysator behövs inget avgasintyg. Motorn ska tas som ett ”paket” från en bil med kat och ska ha lambdastyrd insprutning etc – och den ska klara utsläppsprovet vid kontrollbesiktning. Man kan alltså inte ”katalysatorkonvertera” en motor.

Fasen vad tykna dom har blivit dom källsorterande trädkramande f""""a har blivit, -76 så fanns det inte kat eller lambda på Volvo..
Senast redigerat av blacken (16 november 2008)

Entreprenör
1 784 Inlägg
16 november 2008
hehehe...så e de nog ....!

blacken
16 november 2008
VolvoBettan2 skrev:
Blacken

Skit i kat, modifiera om den till ett sprut före -88 så slipper du krångla med lambda tjafset..

Vad menar du?

jag trodde att man kunde peta in ett Motronic sprut men trädkramande källsorterande f"""""r hade stängt den möjligheten..

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök