2622
Sök

Fjäderben audi

V12 power
21 Inlägg
9 maj 2006
Trådstartare
Har en liten fundering på min audi V8a!

Ha tröttnat ordentligt på ufo bromsarna som sitter på dem å s4orna!!

Ha hört att de ska gå att montera kompletta fjäderben från audi A6 lr s6an,

Stämmer de? glad för svar!

sixten
252 Inlägg
9 maj 2006
ufo-bromsar, skoj smile

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
9 maj 2006
Hm......kanske en lite dum fråga....men vad är ufo-bromsar? Aldrig hört innan.

Allt för den där jävla hatten!

10 Inlägg
10 maj 2006
Hej!
Det enklaste är att byta ut fjäderbenen med tillhörande skivor och ok från en ur-s4 med 4.2l v8:an (2.2l turbo har också ufo) eller en s6 av C4-karossen, dessa ska vara bolt on. A6 har annan spårvidd än S4/S6 har jag för mig, så det är nog S-modellens som gäller.
Jag tröttnade också på ufona men bytte till porschebromsar istället.

460 Inlägg
10 maj 2006
smedman skrev:
Har en liten fundering på min audi V8a!

Ha tröttnat ordentligt på ufo bromsarna som sitter på dem å s4orna!!

Ha hört att de ska gå att montera kompletta fjäderben från audi A6 lr s6an,

Stämmer de? glad för svar!

Har för mig att vi monterade fjäderben och bromsar från en Audi 200 på en äldre v8 på verkstan för några år sen.

A.E
bilverkstadsägare i 25år

342 Inlägg
10 maj 2006
audi 200 har också ufo-bromsar..
du kan ju bygga om ditt befintliga fjäderben, men att ta från en S6 är ju helt klart lättast..
om du ändå vill bygga om så har jag för mig att du måste svarva upp navet på skivan, gänga om hålen för infästningarna av oket och ha ett par distanser som får skivan i centrum av oket..

söker du på nordicaudi.com så hittar du nog en guide för hur man ska göra!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

460 Inlägg
11 maj 2006
fr3drik skrev:
audi 200 har också ufo-bromsar..
du kan ju bygga om ditt befintliga fjäderben, men att ta från en S6 är ju helt klart lättast..
om du ändå vill bygga om så har jag för mig att du måste svarva upp navet på skivan, gänga om hålen för infästningarna av oket och ha ett par distanser som får skivan i centrum av oket..

söker du på nordicaudi.com så hittar du nog en guide för hur man ska göra!

Nja inte alla Audi 200 tydligen...på den satt liknande system som på en Audi 100.
Kanske tom kan gå ta bromsarna från en 100?

A.E
bilverkstadsägare i 25år

342 Inlägg
11 maj 2006
sant där! på audi 200 20v sitter det ufo.. tänkte inte på det!
jag skulle ju aldrig byta ut ufo-bromsarna mot 100 bromsar.. antingen S6 eller låt det vara som det är.

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

V12 power
21 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
Oki! vill ha bort dem jävlarna iaf smile ha haft några audi med dem nu och jag stör mig mycket på dem dels då eftersom dem är så dyra att byta sedan att de är så fruktansvärt fult när man sätter på fina alu fälgar

Sök