2424
Sök

Hur många hk får jag ur min B20 med dom här grejjerna?

94 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#1
tjatja, har en B20 som är nästan helt ihop byggd men jag vet inte riktigt hur måga hästar jag får ut!

Motorn är en B20 B med 100hk orginal!           

motorn är nyrenoverad.. Nya vevlager, ramlager, tätningar, packningar ja allt!

sakerna som är i den nu.

B20 uppborrad till 2,1liter, större ventiler (46-38) , F kam, portad och planad topp, slipad vevaxel, Dubbla SU förgasare.

Skulle vara kul att veta ungefär hur mycket jag kan få ur den smile


65 Inlägg
18 november 2008
#2
hur långt är ett snöre?

Scorpio

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 november 2008
#3
kanske 120 typ skulle tro att dina su stryper effekten med ett par webrar så skulle du nog höja effekten till runt 140-150 smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

tuningservice.se
91 Inlägg
18 november 2008
#4
beror ju på hur bra toppen är går inte att sitta och gissa effekt, bara att köra bilen på bromsbänk ett par repor och sjustrera allting mellan bromsningarna.
Kanske vore en ide med extraktorgrenrör och trattar till förgasarna.


29 Inlägg
19 november 2008
#5
Skulle också tippa på ca 120hk typ och ett par webrar å extraktor grenrör skulle nog vara en god ide att innförskaffa... men kom ihåg att det e inga mesiga "din" hästar vi snackar om nu utan riktiga Hk...
Så det kommer nog gå att sladda skönt med den...
Åtminstånde tills det e dax å byta bussningarna i bakaxeln!

;) Spotta mej i syna gubbe,inga komplex...

94 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
#6
Tack för svaren smile Det roliga är att den kommer sitta i en volvo duett a-traktor big_smile glömde skriva att svänghjulet är väldigt mycket lättat med tongue


1 661 Inlägg
19 november 2008
#7
Jävlaranamma skrev:
Skulle också tippa på ca 120hk typ och ett par webrar å extraktor grenrör skulle nog vara en god ide att innförskaffa... men kom ihåg att det e inga mesiga "din" hästar vi snackar om nu utan riktiga Hk...
Så det kommer nog gå att sladda skönt med den...
Åtminstånde tills det e dax å byta bussningarna i bakaxeln!

Begåvat eftersom DIN hästar är riktiga hästar

Civ.Ing.
70 Inlägg
19 november 2008
#8
Hardjim skrev:
Jävlaranamma skrev:
Skulle också tippa på ca 120hk typ och ett par webrar å extraktor grenrör skulle nog vara en god ide att innförskaffa... men kom ihåg att det e inga mesiga "din" hästar vi snackar om nu utan riktiga Hk...
Så det kommer nog gå att sladda skönt med den...
Åtminstånde tills det e dax å byta bussningarna i bakaxeln!

Begåvat eftersom DIN hästar är riktiga hästar

Fast DIN och drivhjulshästar är inte samma sak.


1 661 Inlägg
19 november 2008
#9
Guldfinger skrev:
Hardjim skrev:
Jävlaranamma skrev:
Skulle också tippa på ca 120hk typ och ett par webrar å extraktor grenrör skulle nog vara en god ide att innförskaffa... men kom ihåg att det e inga mesiga "din" hästar vi snackar om nu utan riktiga Hk...
Så det kommer nog gå att sladda skönt med den...
Åtminstånde tills det e dax å byta bussningarna i bakaxeln!

Begåvat eftersom DIN hästar är riktiga hästar

Fast DIN och drivhjulshästar är inte samma sak.

Jag vet. Men det är DIN man har i pappren på det flesta bilar och det man pratar när man bänkat. Ingen vill prata drivhjulshästar eftersom det bli lägre än org.

Ugglan-racing
362 Inlägg
19 november 2008
#10
Maximaracingoils skrev:
Tack för svaren smile Det roliga är att den kommer sitta i en volvo duett a-traktor big_smile glömde skriva att svänghjulet är väldigt mycket lättat med tongue

Då kommer den bli varv villig iallfall:D

How does dust taste sucker??

1 749 Inlägg
20 november 2008
#11
Trodde att DIN stod för Deutche Industri Norme.
Tysk industrinorm.
Reservation för stavfel.

SAE använde de sig av i amerika.
Society of Auotmotive Engineers
Senast redigerat av patrikke (20 november 2008)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

9 108 Inlägg
21 november 2008
#12
Rensade ett gäng inlägg som var totalt offtopic. Tänk er för.


KOMETFOTO
2 247 Inlägg
21 november 2008
#13
Jag byggde en b20E den hade b21E kolvar 46 38.5mm ventiler extraktor 4-1 samt 2.5" f-kam lite planad topp och k-jetronik orginal sprut.Den motorn gav 142hk på motorn vilket han som hade bromsbänken sa var bra för en sådan motor.
Senast redigerat av 2002tii (21 november 2008)

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto


Sök