3550
Sök

Kamrems byte på peugeot, hur sätter man den rätt i förhållanden till kugghjulen?

11 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
#1
Jag har en Peugeot 106 1,1 l motor.

I och med att vi har bytt topplockspackningen, så är det lika bra att byta kam rem, men pappa vet inte hur, För den måste juh på rätt, och finns det då någonstans man kan få reda på om det finns någon markering.

1acylinderkolven skall juh vara i topp, och 1a vipparmen lös. men sen då?


1 785 Inlägg
23 november 2008
#2
__celica__ skrev:
Jag har en Peugeot 106 1,1 l motor.

I och med att vi har bytt topplockspackningen, så är det lika bra att byta kam rem, men pappa vet inte hur, För den måste juh på rätt, och finns det då någonstans man kan få reda på om det finns någon markering.

1acylinderkolven skall juh vara i topp, och 1a vipparmen lös. men sen då?

I en reparations handbok kan ni kontrollera vika markeringar ni ska kontrollera och var. Ett annat alternativ är om de på Peugoeout är snälla och skriver ut paper på vilka markeringar ni ska gå efter

Här är en sida på engelska

http://wiki.answers.com/Q/Where_are_the … eugeot_106

Dra alltid runt motorn förhand 2varv så ni vet att allting går fritt.
Senast redigerat av dbjanoz (23 november 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?


Sök