3334
Sök

740 b230e -86 vägrar starta!

13 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
#1
Tjena!Bilen gick hur fint som helst,stängde av den och när jag skulle starta den så gick det inte.

Har rengjort insug och i gummibälgen under, Under mängdskivan fanns massa olja och sand, rengjorde allt köpte nya spridare men den startar inte. Har kollat kamremmen och den har inte hoppat nått kugg.

Nån som har nån idé om vad det kan vara?

Är tacksam för svar.

/ Niclas

Om man kan gasa fullt...har man trimmat för lite...

1 024 Inlägg
27 november 2008
#2
tänder den då ?


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 november 2008
#3
precis. tänder den ?
Kollat om det kommer fram nån soppa ?

C H E V R O L E T <3

13 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
#4
Children-Of-Bodom skrev:
precis. tänder den ?
Kollat om det kommer fram nån soppa ?

den tänder. Får soppa fram till spridarna men inte igenom dom:S Är det får lågt bränsletryck?

Om man kan gasa fullt...har man trimmat för lite...

1 798 Inlägg
28 november 2008
#5
Vanligt fel är tryckaccumulatorn ger upp, denna är till för att bibehålla trycket då man stängt av bilen för att underlätta nästa start. Sitter ihop med pump och filter under bilen, plocka bort denna så kommer troligen trycket tillbaks, går alldeles utmärkt att köra utan, även om man möjligen får kirra nån sekund längre tills den byggt upp tryck.
Men mät upp trycket först och främst, men ett säkert tecken på att ovan nämda är körd är att det finns bränsle fram och genom kallstartsspridaren men inte tillräckligt tryck för att orka öppna spridarna.


235 Inlägg
28 november 2008
#6
Jag hade samma problem med b230ft. Det visade sig vara motortempgivaren. Sitter under insuget, kostar drygt 50kr på mekonomen... Riktigt jävlig att byta dock:)

1 798 Inlägg
28 november 2008
#7
TurboTarzan skrev:
Jag hade samma problem med b230ft. Det visade sig vara motortempgivaren. Sitter under insuget, kostar drygt 50kr på mekonomen... Riktigt jävlig att byta dock:)

B230E har mekaniskt insprut som fungerar helt annorlunda mot LH 2.4


13 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
#8
Hilmer skrev:
Vanligt fel är tryckaccumulatorn ger upp, denna är till för att bibehålla trycket då man stängt av bilen för att underlätta nästa start. Sitter ihop med pump och filter under bilen, plocka bort denna så kommer troligen trycket tillbaks, går alldeles utmärkt att köra utan, även om man möjligen får kirra nån sekund längre tills den byggt upp tryck.
Men mät upp trycket först och främst, men ett säkert tecken på att ovan nämda är körd är att det finns bränsle fram och genom kallstartsspridaren men inte tillräckligt tryck för att orka öppna spridarna.

Okej tack för tipset,ska testa det.

Om man kan gasa fullt...har man trimmat för lite...

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök